جانشین فرمانده انتظامی باغملک مجروح شد

آخرین جزئیات درگیری در باغملک

درگیری مسلحانه دو طایفه در یکی از روستاهای باغملک 12 کشته و 16زخمی برجا گذاشت. پلیس تاکنون 180 نفر را در این رابطه دستگیر کرده است.
کد خبر: ۸۳۶۲۲۲
پایان کینه قدیمی با 12 کشته

سابقه درگیری‌های این دو طایفه 20ساله است. آنها برای اولین ‌بار حدود 20 سال قبل بر سر اختلافات ملکی با هم درگیر شده و شش نفر کشته شدند و از همان زمان تاکنون اختلافاتشان ادامه دارد.

بخشدار منطقه باغملک درباره اختلافات این دو طایفه به جام‌جم گفت: از همان 20 سال قبل که بین دو طایفه نزاع خونین درگرفت، تا امروز نتوانستند روابط صمیمانه‌ای با هم برقرار کنند و در این مدت بر سر مسائل پیش‌پاافتاده با هم مشاجره می‌کردند، ولی درگیری‌های آنها به مشاجره لفظی ختم می‌شد و نزاع جدی بین آنها صورت نمی‌گرفت.

لطیف حیایی اهوازی درباره اولین نزاع خونین دو طایفه در روستا پتک جلالی گفت: در طول این 20 سال، طوایف گاهی با هم صلح می‌کردند و گاهی قهر بودند، ولی درگیری و نزاع خونین نبود تا این‌که 8 خرداد امسال اختلافات جدی دو طایفه دوباره آغاز شد. خرداد ماه به خاطر دام، دو نفر از دو طایفه با هم به مشکل برخوردند و این درگیری بالا گرفت و نزاع خونین به طوایف رسید و در آن زمان شش نفر مجروح شدند.

از آن زمان تاکنون افراد دو طایفه باهم مدام با مشکل روبه‌رو هستند و با وجود پادرمیانی بزرگان طوایف و امام جمعه رامهرمز و بخشدار منطقه باز هم آنها صلح نکرده و همچنان در حالت قهر بودند و حتی گاهی این قهر منجر به مشاجرات لفظی شدید می‌شد.

حیایی اهوازی اضافه کرد: بعد از نزاع 8 خرداد بین دو طایفه، نیروی انتظامی عاملان درگیری را دستگیرکرد و میزان خسارات مالی و جانی افراد و دیات آنها بررسی شد. بعد از آن نیز با کمک نیروهای اجتماعی منطقه سعی شد آرامش در روستا برقرار شود و تا حدودی هم این کار با موفقیت انجام شد، ولی کدورت و کینه بین دو طایفه اجازه صلح را به آنها نمی‌داد. دو طایفه صلح را قبول می‌کردند، ولی با انجام کارهایی مقررات را زیر پا می‌گذاشتند تا این‌که دوشنبه بر سر اختلافات قدیمی با هم درگیر شدند.

رگبار گلوله

حدود ساعت پنج ظهر دوشنبه 23 شهریور، صدای شلیک گلوله‌ها در روستای پتک جلالی خبر از حادثه‌ای تلخ می‌داد. ماموران پلیس با اطلاع از ماجرا، خود را به محل حادثه رساندند. درگیری دو طایفه با سلاح سرد و گرم آغاز شده بود. نزاع خونین حدود 35 دقیقه طول کشید و در این مدت عاملان نزاع حتی به ماموران پلیس و خودرو‌های آنها نیز حمله‌ور شده و خسارات جانی و مالی به آنها وارد کردند.

معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان خوزستان نیز در این خصوص گفت: ماموران به محض اطلاع از نزاع، خود را به محل مشاجره رساندند و از ابتدا درگیری در محل حضور داشتند و سعی در برقراری آرامش در منطقه کردند. سرانجام بعد از 35 دقیقه اوضاع آرام شد و عاملان اصلی درگیری شناسایی و دستگیر شدند. تعدادی از عاملان درگیری با اتمام ماجرا پا به فرار گذاشتند که آنها هم توسط ماموران شناسایی شده و تحت تعقیب هستند.

سرهنگ رحمان موسوی با اشاره به شناسایی همه افراد در ارتباط با این درگیری گفت: اخلالگران را دستگیر کردیم که البته تعدادی از آنها با قید ضمانت آزاد شده و تعدادی دیگر نیز به مراجع قضایی تحویل داده می‌شوند. چند نفر از عاملان اصلی ماجرا نیز بعد از ایجاد ناآرامی در منطقه متواری شدند که آنها هم شناسایی شده و تحت تعقیب هستند.

وی ادامه داد: با افرادی که به دیگران آسیب رسانده و باعث ناآرامی و آشوب در منطقه شده‌اند، برخورد جدی خواهد شد.

سرهنگ موسوی درباره وضع کنونی منطقه گفت: خوشبختانه هم‌اکنون آرامش در روستا برقرار است و نیروهای پلیس در روستا حضور دارند.

12 کشته و 16 زخمی

با کمک ماموران نیروی انتظامی بعد از 35 دقیقه اوضاع منطقه آرام شده است، ولی متاسفانه در همین مدت کوتاه، این کینه قدیمی 12 کشته و 16 زخمی برجا گذاشت که تعدادی از آنها کودک و زن بودند. 9 نفر از قربانیان در محل درگیری کشته شده و 3 نفر دیگر در بیمارستان جان باختند.

فرماندار باغملک درباره خسارات جانی این درگیری گفت: در طول 20 سال دشمنی بین این دو طایفه، حادثه دوشنبه بی‌سابقه‌ترین و پرخسارت‌ترین اتفاق بود. در درگیری‌های طایفه‌ای به این دلیل که همه افراد خانواده در نزاع شرکت می‌کنند، خسارات جانی و مالی شامل آسیب‌دیدگی زنان و فرزندان هم می‌شود و به همین جهت سه نفر از کشته‌شدگان از زنان دو طایفه هستند.

دستگیری 125 متهم

رئیس دادگستری شهرستان باغملک از دستگیری 125 متهم در پی درگیری خونین روستای پتک این شهرستان خبر داد.

خداکرم رحیمی‌بهمنیاری اظهار کرد: ساعت 17 و 30 دقیقه بیست و سوم شهریور 94 دو طایفه محمدی و محمد موسایی در روستای پتک شهرستان باغملک با یکدیگر درگیر شدند. باتوجه به شدت درگیری و کشته شدن تعدادی از اهالی روستا، دستور بازداشت همه عوامل این درگیری صادر شد. متهمان این درگیری در بیش از 9 روستای باغملک و دو روستای رامهرمز ساکن هستند که پس از صدور دستور قضایی، مأموران اقدام به ورود به منزل و دستگیری عوامل اصلی قتل‌ها و دیگر متهمان کردند. این دو طایفه پیش از این نیز با هم درگیری‌هایی داشتند که در آن درگیری نیز قتل‌هایی رخ داده بود.

9 نفری که در صحنه درگیری کشته شدند:

نام

سن

بهروز

34 ساله

یعقوب

34 ساله

مرد ناشناس

22 ساله

شفایت

40 ساله

علی بابا

44 ساله

جلال

48 ساله

خاور

80 ساله

دختر ناشناس

خردسال

مرد ناشناس

28ساله

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱
زهرا
Iran, Islamic Republic of
۲۱:۱۶ - ۱۳۹۵/۱۱/۱۷
۰
۰
متاسفم برای آن هایی كه این مردم بیگناه را كشته اند .
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها