وزیر فرهنگ و ارشاد فیلم «قصه‌ها» را اثری اجتماعی دانست که مشکلات جامعه را بیان کرده و راه‌حل هم ارائه می‌کند به همین دلیل از نظر وی فیلمی مثبت است.
کد خبر: ۸۳۵۹۷۳
احتمال حضور بازیگران خارجی در سینمای ایران

علی جنتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در حاشیه مراسم اختتامیه پانزدهمین دوره جشنواره ملی صنعت چاپ در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوالی درباره علت لغو کنسرت شهرام ناظری در تبریز گفت: من هم امروز که داشتم به جشنواره صنعت چاپ می‌آمدم از این خبر اطلاع پیدا کردم و هنوز تحقیق نکرده‌ام که علت لغو این کنسرت چه بوده و اگر اطلاع بیشتری پیدا کردم، حتماً خواهم گفت.

به گزارش مهر،جنتی همچنین درباره آخرین وضعیت فروش فیلم «محمد رسول الله» گفت: من از آخرین وضعیت این فیلم اطلاع ندارم اما یک هفته قبل که پرسیدم، به من گفتند حدود سه میلیارد تومان فروش داشته است. این فیلم الان در حدود ۱۴۰ سالن نمایش داده می‌شود و با توجه به اینکه فیلم به عربی هم دوبله و به انگلیسی هم زیرنویس شده و در خارج از کشور هم به نمایش گذاشته خواهد شد، ما امیدواریم بیش از آنچه روی این فیلم سرمایه‌گذاری شده است، فروش کند و انشاءالله برای اینکه بخش دوم فیلم هم که شاید مهمترین بخش آن باشد یعنی از زمان بعثت تا رحلت پیامبر اعظم (ص)، درآمد لازم را داشته باشد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در پاسخ به اینکه آیا صحت دارد که قرار است فیلم «محمد رسول الله» نماینده ایران در اسکار باشد؟ گفت: تا الان که تصمیمی در این رابطه گرفته نشده و هنوز نماینده ایران در اسکار مشخص نشده است.

وی درباره فیلم «قصه‌ها» شد، گفت: این فیلم از نظر من مشکلی ندارد البته اگر یک وقتی سوال مربوط به این فیلم به صحن علنی مجلس آمد، من نظراتم را خواهم گفت. سینمای اجتماعی ما نمی‌تواند برکنار از مسائل اجتماعی باشد و چشمش را بر آنچه که در اطرافش و در جامعه می‌گذرد، کاملاً ببندد و به آن توجه نکند. همانطور که نشریات، مطبوعات ما و نویسندگان ما هم نمی‌توانند بی توجه به مسائل اجتماعی باشند.

جنتی تاکید کرد: این فیلم بسیاری از مسائل و مشکلاتی را که در جامعه ما رخ می‌دهد، به تصویر کشیده و در عین حال راه حل‌هایی هم ارائه کرده و به نظر من فیلم بسیار مثبتی است و به همین دلیل هم برای آن مجوز صادر شده است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی درباره صحت و سقم زمزمه‌هایی که از حضور بازیگران خارجی در سینمای ایران شنیده می‌شود هم گفت: ما در همین جشنواره بین‌المللی فجر که در اردیبهشت برگزار شد، قراردادهایی را با چند کشور منعقد کردیم که فیلم‌های مشترک با هم بسازیم و وقتی می‌خواهیم فیلم‌های مشترک بسازیم، ممکن است بازیگرانی از ایران و کشورهای دیگر در این فیلم‌ها بازی کنند.

وی درباره جشنواره فیلم‌های کودکان و نوجوانان هم گفت: این جشنواره سابقه‌ای ۲۸ ساله دارد و در برخی سال‌ها در اصفهان برگزار شده و در برخی سال‌ها هم در شهرهای دیگر از جمله همدان. بر اساس بررسی‌های کارشناسی که صورت گرفت، نهایتاً ما به این نتیجه رسیدیم که فعلاً به صورت آزمایشی بخش کودک را از بخش نوجوان آن جدا کنیم و لذا در اردیبهشت‌ماه آینده بخش کودک این جشنواره در اصفهان برگزار می‌شود و فعلاً بخش نوجوان آن در همدان.

جنتی افزود: البته همانطور که گفتم این یک کار آزمایشی است و بعد از اینکه هر دو جشنواره برگزار شد، ما یک ارزیابی به عمل خواهیم آورد و اگر مشخص شد که این کار موفق بوده و درست بوده، طبیعتاً ادامه خواهد یافت اما اگر معلوم شد که این شیوه دچار اشکالاتی است و بهتر این است که جشنواره کودک و نوجوان با هم برگزار شود، قطعاً ما از سال‌های دیگر این را تصحیح خواهیم کرد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها