خطر حمله‌ی قلبی در افراد سیگاریِ زیر ۴۰ سال، ۵‌ برابر‌ افراد غیرسیگاری است.
کد خبر: ۸۳۵۴۵۹
سیگار و علت ایست قلبی در خواب

به گزارش ایسنا، مدیر گروه بهداشت محیط دانشگاه علوم پزشکی لرستان گفت: امروزه از هر سه ‌مورد مرگ‌و‌میر در جهان، یک‌ مورد به‌علت عارضه‌ قلبی است و سیگار، اصلی‌ترین عامل ایجادکننده‌ی این بیماری است.

دکتر رضا سالاری با بیان این‌که خطر حمله‌ قلبی در افراد سیگاری زیر 40 سال، 5‌ برابر‌ افراد غیرسیگاری است، افزود: این واقعیت از آن‌جا مورد اهمیت قرار‌می‌گیرد که افراد جوان سیگاری، هرگز خود را در این سنین، مستحق بیماری قلبی و مرگ ناگهانی نمی‌دانند بنابراین، ترک را به میان‌سالی و پیری که سن شیوع این بیماری‌هاست، موکول می‌کنند اما متأسفانه به‌تکرار مواردی از مرگ ناگهانی، ایست قلبی در خواب و بیداری در افراد جوان سیگاری، بدون هیچ بیماری یا مشکل زمینه‌ای، دیده شده است.

وی افزود: سیگار با تنگ کردن رگ‌های داخلی بدن، سبب می‌شود قلب بیشتر تلاش کند تا بتواند با فشار بیشتری، خون را در رگ‌های تنگ به جریان اندازد که باعث فشار دوچندان به قلب و عوارض حاصل از آن می‌شود.

مدیر گروه بهداشت محیط دانشگاه علوم پزشکی لرستان با بیان این‌که سرطان قلب و عروق، از سرطان‌های رایج در افراد سیگاری است، افزود: تنها سرطان ریه یا بیماری‎های قلبی پیامدهای استعمال دخانیات نیست، بلکه مجموعه‌ای از مسائل و مشکلات بهداشتی در ارتباط با مصرف مواد دخانی وجود دارد که می‌تواند به لحاظ شرایط جسمانی و مقاومت ایمنی در افراد سیگاری بروز می‌کند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها