خیلی وقت بود منتظر شهریور و فرارسیدن رویداد IFA بودیم. بالاخره زمانش رسید و همین چند روز پیش بزرگ‌ترین رویداد فناوری اروپا تمام شد.IFA 2015 مثل همیشه صحنه‌ای برای عرض‌اندام بهترین برندها بود؛ برندهایی چون سونی، سامسونگ و موتورولا که خوش درخشیدند و هر کدام حرف‌های زیادی برای گفتن داشتند.
کد خبر: ۸۳۵۴۴۴
ستارگان زیر یک سقف

ایفا هر سال در برلین و از 4 تا 9 سپتامبر (13 تا 18 شهریور) برگزار می‌شود. این رویداد از بسیاری جهات حائز اهمیت است؛ زیرا صحنه‌ای است برای معرفی و نمایش محصولات جدید شرکت‌های بزرگ که جای بهتری از ایفا برای معرفی محصولاتشان نیافتند.

در رویداد امسال شگفتی‌های زیادی به چشم می‌خورد، محصولاتی که شرکت‌هایی مانند سونی و سامسونگ روی آنها حساب زیادی باز کرده بودند.

بخش ساعت‌های هوشمند هم واقعا شلوغ و پر محصول بود، طوری که تقریبا بیشتر برندهای مشهور فعال در این زمینه محصولاتی برای ارائه داشتند.

در زمینه پردازنده هم شرکت اینتل قوی ظاهر شد و از سری جدید و نسل ششم پردازنده‌هایش پرده‌برداری کرد.

سونی

یکی از برندهای فعال در این رویداد سونی بود؛ فعالیتی که با معرفی سری جدید گوشی‌های اکسپریا همراه شد؛ اکسپریاهایی که ویژگی‌های منحصر به‌فردی داشتند.

یکی از آنها با نام اکسپریا Z5 پریمیوم، اولین تلفن هوشمند مجهز به صفحه نمایش 4K است. سونی توانست با معرفی این تلفن هوشمند اولین برندی باشد که یک گوشی با صفحه نمایش 4K را به دنیا معرفی می‌کند.

تنها صفحه 4K نیست که این گوشی را جزو بهترین‌ها قرار می‌دهد، دوربین فوق‌العاده 23 مگاپیکسلی و بدنه ارتقا یافته با قاب پشتی آینه‌ای از ویژگی‌های جالب توجه دیگر است.

Z5 هم چیزی کم ندارد و با دوربین 23 مگاپیکسلی، باتری ارتقا یافته نسبت به نسخه پیشین و البته تغییراتی در ظاهر و دکمه‌ها، چشم‌های زیادی را به خود خیره کرد.

برادر کوچک این خانواده، Z5 Compact هم که از خیلی جهات قادر است با بالارده‌های بازار رقابت کند، با وجود دوربین 23 مگاپیکلسی، پردازنده اسنپ‌دراگون 810، رم دو گیگابایتی، باتری 2700 میلی‌آمپری و اسکنر اثر انگشت، فقط از نظر جثه از بزرگ‌ها کم می‌آورد.

سامسونگ

غول همیشه در صحنه، هر رویداد در هر جای دنیا اتفاق بیفتد، حرف‌های زیادی برای گفتن دارد. در این رویداد توجه سامسونگ بیشتر روی لوازم خانگی از جمله ماشین لباسشویی بود. بعلاوه با نمایش SmartHub هم نشان داد در حوزه اینترنت اشیا برنامه‌های جدی و رو به جلویی دارد.

از دیگر محصولاتی که توجه‌های زیادی را جلب کرد، ساعت‌های هوشمند این شرکت بود؛ دو ساعت هوشمند Gearss2 و Gearss2 classic که با ویژگی‌هایی چون حاشیه چرخان و هوشمند، باتری فوق‌العاده و طراحی نو و متفاوت حسابی پر‌سروصدا شدند.

نسخه کلاسیک این ساعت‌های هوشمند همان‌طور که از نامش هم پیداست، بیشتر به ساعت‌های قدیمی شباهت دارد تا این‌که شبیه انواع هوشمند و مدرن باشد و همین ظاهر منحصر به‌فردش آن را دوست‌داشتنی می‌کند.

موتورولا و لنوو

دو برند موتورولا و لنوو در زمینه‌های مختلف محصولاتی را به نمایش گذاشتند. موتورولا مانند سامسونگ در بخش پوشیدنی‌ها و ساعت هوشمند، موتو 360 جدید را با مشخصاتی از جمله پردازنده چهار هسته‌ای اسنپ‌دراگون 400، شارژ بی سیم، رم 512 مگابایتی و حافظه داخلی چهار گیگابایتی عرضه کرد. این ساعت هوشمند بعلاوه یک نسخه اسپرت با ویژگی‌های مرتبط دارد.

لنوو هم در نمایشگاه از سری تبلت‌های یوگا تب 3 رونمایی کرد؛ تبلت‌هایی که هدف اصلی‌شان ارتقای کیفیت در حوزه سرگرمی است.

این برند همچنین دسکتاپ‌ها و لپ‌تاپ‌های مجهز به پردازنده‌های اسکای لیک اینتل را عرضه کرد و بخش سیستم‌های بازی خود را نیز ارتقا داد.

رایانه‌های گیمینگ سری IdeaCentre Y و لپ‌تاپ‌های گیمینگ سری IdeaPad Y از بهترین‌های شرکت لنوو در ایفا بود.

هوآوی

برندهای چینی نمایشگاه را قرق کرده بودند. هوآوی، برند مطرح و موفق چینی جزو فعالان حوزه ساعت‌های هوشمند در ایفا 2015 بود.

Huawei Watch زیباروی این شرکت است که در ایفا معرفی شد؛ ساعتی که از مشخصات بارزش باید به صفحه نمایش گرد و زیبا، کیفیت بدنه عالی و سازگاری با iOS اشاره کرد.

غیر از فعالیت در حوزه پوشیدنی‌ها هوآوی تلفن‌های هوشمندی هم برای ارائه داشت. هوآوی Mate S یکی از گوشی‌های مجهز به ویژگی Force Touch است که البته تنها نسخه 128 گیگابایتی این تلفن همراه از این ویژگی پشتیبانی می‌کند.

از مشخصات سخت‌افزاری آن می‌توان به صفحه‌نمایش فول اچ‌دی، پردازنده هشت هسته‌ای HiSilicon Kirin 935، دوربین 13 مگاپیکسلی پشتی و یک نوع هشت مگاپیکسلی در جلو اشاره کرد.

ایسوس

ایسوس هم مثل حضورهای پربار همیشگی‌اش با دست پر آمده بود. این برند محبوب تایوانی از سری زنفون، Zenfone 2 Deluxe را رونمایی کرد که پیش از این در برزیل معرفی شده بود.

تلفن هوشمند قدرتمندی با ویژگی‌های سخت‌افزاری مانند چهار گیگابایت رم و 128 گیگابایت حافظه داخلی. در کنار این محصول، زنفون مکس نیز که به یک باتری فوق‌العاده بزرگ 5000 میلی‌آمپری مجهز است، معرفی شد.

تلفن هوشمند دیگری که تازگی‌ها بسیار از آن شنیدیم نیز به نمایش درآمد، زنفون سلفی که دوربین جلویش 13 مگاپیکسلی است.

ایسوس که با دست پر آمده بود، از خانواده زنفون‌ها یک مدل دیگر با نام زنفون زوم را نیز در دست داشت. گوشی‌ای که گفته می‌شود باریک‌ترین زوم اپتیکال 3X را دارد.

همه چیز همین جا تمام نمی‌شد؛ این شرکت در حوزه تبلت‌ها هم یک تبلت با نام زنپد را که به رم چهار گیگابایتی مجهز است به نمایش گذاشت.

علاوه بر همه اینها، ایسوس امسال با معرفی یک روتر وای فای جدید توجه‌ها را به خود جلب کرد. روتری که طبق گفته سازندگانش سریع‌ترین روتر برای اجرای بازی و البته تماشای محتوای 4K است.

در حوزه پوشیدنی‌ها هم ایسوس عقب نیفتاده و زن واچ 2 را نیز معرفی کرد، ساعت هوشمندی ارزان قیمت با قابلیت بالای سفارشی شدن که می‌تواند رقیب خوبی محسوب شود.

ال‌جی

و اما ال‌جی، یک نماینده قدرتمند دیگر از کشور کره جنوبی در حوزه‌ای کاملا متفاوت در نمایشگاه فعالیت داشت. ال‌جی برای رویداد ایفا چهار تلویزیون 4K را در نظر گرفت که دو تای آنها خمیده و دو تای دیگر فلت (تخت) بودند.

در ضمن این برند کره‌ای فرصت را غنیمت شمرد و از همکاری آتی‌اش با شرکت آمازون در تولید محتوا برای این تلویزیون‌های جدید خبر داد.

پاناسونیک

ال‌جی تنها برندی نبود که در حوزه تلویزیون‌ها محصولاتی ارائه کرد. پاناسونیک که یکی از بزرگ‌ترین فعالان این حوزه است، حضورش در ایفا را با معرفی اولین تلویزیون OLED خود با نام TX-65CZ950 اعلام کرد.

این تلویزیون 65 اینچی و با کیفیت 4K ساخته شده است. از ویژگی‌های منحصربه‌فردش این است که اولین تلویزیون 4K در جهان است که تائیدیه THX را دارد.

این همکاری باعث شده OLED پاناسونیک توانایی به نمایش گذاشتن تصاویری در حد و اندازه‌های نمونه‌های مورد استفاده فیلمسازان را به نمایش بگذارد.

اینتل

تولیدکننده بزرگ پردازنده‌های رایانه ای در رویداد ایفا از نسل ششم پردازنده‌های Core و Xenon رونمایی کرد؛ پردازنده‌هایی که ارتقای سرعت عملکرد تا 2.5 برابر، ارتقای کیفیت گرافیک تا 30 برابر و ارتقای عمر باتری تا سه برابر را نسبت به نسل گذشته نوید می‌دهند.

همچنین مدیرکل شرکت، کرک اسکاگن از برنامه آینده شرکت برای استفاده از پردازنده‌های نسل ششم در موبایل‌ها خبر داد، هر چند به زمان دقیقی اشاره نکرد.

زد. تی. ای

ZTE هم در ایفا حضور داشت و با معرفی دو گوشی با نام‌های ZTE Axon Elite و ZTE Blade V6 خودی نشان داد.

Axon Elite یک تلفن هوشمند پنج اینچی با سخت‌افزار قدرتمندی چون اسنپ‌دراگون 810، رم سه گیگابایتی LPDDR4، دوربین دوگانه 13 و دو مگاپیکسلی در پشت و یک نوع هشت مگاپیکسلی در جلوست.

Blade V6 هم یک مدل پنج اینچی با دو دوربین 13 و پنج مگاپیکسلی در پشت و جلو، پردازنده چهار هسته‌ای MediaTek MT6735، رم دو گیگابایتی و یک باتری 2200 میلی‌آمپری است.

معــرفــی دو محصول بالا و میان‌رده از ZTE نشان می‌دهد این شرکت به هیچ عنوان قصد از دست دادن بازار‌های مختلف را ندارد.

در کل رویداد امسال عرصه حضور ساعت‌های هوشمند بود و تقریبا از هر برند مطرح، یک ساعت هوشمند به چشم می‌خورد.

سارا صریحی - کلیک

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها