جام جم ورزشی: هفته ششم لیگ برتر فوتبال فردا برگزار می شود.
کد خبر: ۸۳۵۴۱۲
تراکتور به نصف جهان رسید، آبی ها به تبریز

به گزارش جام جم ورزشی ، هفته ششم رقابت‌های لیگ برتر فوتبال ایران با برگزاری پنج دیدار در روز سه‌شنبه ادامه پیدا می‌کند. نگاهی به دیدارهایی که برگزار خواهد شد می اندازیم:

گسترش فولاد - استقلال

استقلالی ها در شرایطی مقابل تیم دوم تبریز قرار می گیرند که هافبک جنجالی و عراقی خود یعنی جاسم کرار را در اختیار نخواهند داشت. مظلومی و شاگردانش به دنبال کسب یک پیروزی دیگر در لیگ برتر هستند و می خواهند سه امتیاز دیگر به اندوخته های خود اضافه کنند.

در سوی مقابل گسترش فولاد که در حال حاضر در رده چهارم رقابت‌های لیگ برتر ایستاده، می‌خواهد به روند خوبش که پیش از تعطیلات لیگ در آن قرار داشت برگردد و شاید رقیب سرسختی برای آبی‌های پایتخت باشد.

جدال اصلی در این دیدار بین داریوش شجاعیان بازیکن جوان گسترش فولاد و مهدی رحمتی دروازه‌بان استقلال است. شجاعیان با زدن 4 گل در هفته‌های گذشته برای تیمش بسیار مثمر ثمر بازی کرده و می‌تواند برای استقلالی‌ها کار را سخت کند.

پدیده - سیاه جامگان

حالا باید شاهد برگزاری دربی مشهد باشیم. مسلما دربی مشهد تماشاگران زیادی را به خود جلب خواهد کرد. هر چه باشد مشهدی ها پس از سال ها صاحب دو نماینده در لیگ برتر شده اند.

سیاه جامگانی‌ها در تعطیلات لیگ با هدایت رمضانی شکل خود را تا حدی عوض کرده‌اند و در سوی مقابل پدیده‌ای‌ها هستند که خیلی نسبت به سال قبل تغییر کرده‌اند و در تعطیلات تمرین‌های بدنسازی خود را ادامه داده‌اند. انتظار می‌رود در این دیدار بازی برابری از سوی دو تیم ارائه شود.

سپاهان - تراکتورسازی

سپاهان و تراکتورسازی چند سال پیش با هم قرارداد خواهرخواندگی امضا کردند. در چند سال گذشته معمولا بین هواداران تراکتور و سپاهان روابط گرمی وجود داشت و هواداران سپاهان در تبریز مورد استقبال تیم تبریزی قرار می‌گرفتند و این مسئله در اصفهان هم صادق بود. ولی با اتفاقاتی که در هفته پایانی دوره گذشته لیگ برتر رخ داد شاید به این روابط حسنه خدشه‌ای وارد شده باشد. از طرفی دیگر و به لحاظ فنی مصاف‌های سپاهان و تراکتورسازی همواره جذابیت‌های خاص خود را داشته است. فصل گذشته سپاهان در اصفهان توانست تراکتورسازی را ببرد و به سمت قهرمانی خیز بلندی بردارد. آن‌ها در فصول گذشته هم معمولا تراکتور را خوب برده‌اند ولی شاید این بار شرایط متفاوت باشد چرا که در اکثر موفقیت‌های سپاهان برابر تراکتور نویدکیا حضور پررنگی داشته ولی این بار کاپیتان سپاهانی‌ها این تیم را همراهی نمی‌کند.

سپاهان در صورت پیروزی در این دیدار همچنان صدرنشین لیگ برتر باقی می‌ماند و در صورت این اتفاق شاید مسئولان تراکتورسازی نظرشان را نسبت به ماندن تونی اولیویرا تغییر دهند. اتفاقی که در سال‌های گذشته چندین بار رخ داده و تراکتورسازی عموما مربیانش را در اواسط فصل برکنار می‌کند.

راه آهن - ملوان بندرانزلی

راه آهن در حالی باید میزبان ملوان باشد که حمید استیلی سرمربی ملوان فصل گذشته هدایت راه آهن را بر عهده داشت و بسیاری از بازیکنان راه آهن شاگردان وی محسوب می‌شدند. راه آهن در حال حاضر با 5 امتیاز در رده دوازدهم و ملوان با 7 امتیاز در رده ششم ایستاده‌اند. ملوان در صورت پیروزی در این دیدار حداقل جایگاهش را حفظ می‌کند و راه آهن نیز در صورت پیروزی حداقل سه تا چهار رده در جدول بالا می‌رود.

فولاد خوزستان - ذوب آهن

یکی از حساس‌ترین بازی‌های هفته ششم را دو تیم فولاد خوزستان و ذوب آهن برگزار می‌کنند. دو تیمی که معمولا به بازی روی زمین و سرعتی علاقه دارند. در حال حاضر فولاد خوزستان در قعر جدول رقابت‌های لیگ برتر ایستاده و البته جای اسکوچیچ چندان روی نیمکت این تیم محکم نیست. اسکوچیچ نیاز دارد تا در اهواز ذوب آهن را شکست دهد تا کمی از بحران خارج شود. در سوی مقابل ذوب آهن نشان داده که در این فصل برای قهرمانی می‌جنگد و شکست دادنش کار بسیار سختی است.

این دیدار علاوه بر جذابیت‌های فنی، مسائل خاص خودش را هم به همراه دارد از جمله گرمای هوای اهواز و ریزگردها که شاید بر کیفیت فنی این دیدار اثرگذار باشد.

تابلوی اعلانات پنج دیدار هفته ششم

سه‌شنبه 24 شهریور

گسترش فولاد - استقلال، ساعت 17

پدیده مشهد - سیاه‌جامگان، ساعت 17

سپاهان - تراکتورسازی، ساعت 17:30

راه آهن - ملوان بندرانزلی، ساعت 17:30

فولاد خوزستان - ذوب آهن، ساعت 18:45

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها