مایکروسافت تمام کاربران ویندوزهای قدیمی را مجبور کرد به ویندوز 10 مهاجرت کنند.
کد خبر: ۸۳۵۰۴۹
اجبار کاربران برای مهاجرت به ویندوز 10

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، بعد از این‌که مشخص شد مایکروسافت در ویندوز 10 به حریم خصوصی کاربران خود اهمیت نمی‌دهد، تعداد بسیاری از کاربران ویندوز 7 و 8 پیغام بروزرسانی ویندوز 10 را نادیده گرفتند. با این حال به نظر می‌رسد مایکروسافت قصد دارد تا همه را به سمت این سیستم‌عامل بکشاند.

یکی از کاربران نسخه‌های قدیمی ویندوز گفت: پوشه‌ای به نام «~BT» (فولدری که فایل‌های ویندوز 10 به همراه لوگوی این ویندوز در آن قرار می‌گیرند.) بر روی سیستم من قرار گرفته بود این در حالی بود که من درخواست ‌بروزرسانی ویندوز 10 را قبول نکرده بودم. حجم این دانلود ناخواسته و فایل‌های دریافت شده که به حالت مخفی در ویندوز قرارگرفته در حدود 6 گیگابایت بود.

این فایل‌ها تنها به‌صورت ناخواسته دانلود نمی‌شوند بلکه بعد از دانلود کامل آنها، هر بار که رایانه‌ی خود را «restart» می‌کنید سعی می‌کند به صفحه‌ی بوت وارد شده و به‌طور خودکار شروع به نصب کند. اما برخی مقامات مایکروسافت در مورد این موضوع گفته‌اند: ما با این کار قصد داریم حسن نیت خود را نشان دهیم. ما می‌خواهیم این فایل‌ها بر روی سیستم کاربران آماده باشد تا زمانی که قصد مهاجرت به ویندوز 10 را کردند به‌ سرعت بتوانند این کار را انجام دهند. زمانی که دانلود کامل شد کاربر مجبور به نصب ویندوز 10 می‌شود.

اگر هدف مایکروسافت از این کار کمک به کاربر و راحت‌تر کردن کار او در دانلود و نصب ویندوز 10 بود، باید قبل از شروع به دانلود فایل‌های ویندوز 10، پیغامی را به کاربر نشان می‌داد و از او در مورد این موضوع اجازه می‌گرفت؛ اما چرا این کار را انجام نمی‌دهد و حق تصمیم‌گیری را از کاربر خود می‌گیرد؟! این در حالی است که مایکروسافت در ویندوز 10 نیز حریم خصوصی کاربران را نادیده گرفته و به روش‌های مختلف سعی می‌کند به اطلاعات شخصی و دیسک سخت کاربران این ویندوز دسترسی داشته باشد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها