دانشمندان اعلام کردند ذوب شدن یخ های قطبی علاوه برافزایش سطح آب اقیانوس ها، خطرات دیگری نیز برای سلامت جامعه بشری به همراه خواهد داشت.
کد خبر: ۸۳۵۰۴۳
خطر ورود ویروس های باستانی به آب اقیانوس ها!

به گزارش مهر، از سال ۲۰۰۳ گروهی از دانشمندان موفق به شناسایی ویروس های بزرگی (بزرگتر از ۰.۵ میکرون) شده اند که در لایه «permafrost» یا همان لایه همیشه یخ زده زمین وجود دارد اما اکنون این نگرانی مطرح می شود که همزمان با تداوم گرمایش زمین و ذوب شدن حجم بیشتری از یخ های قطبی، این ویروس ها سر از آب های آزاد جهان درآورند، ویروس هایی که گفته می شود بیش از ۳۰ هزار سال قدمت دارند!

دانشمندانی که این وضعیت را بررسی می کنند از مطالعه ویروس های ۳۰ هزار ساله ای خبر می دهند که در محیط های یخ زده ای همچون لایه «permafrost» قطب به دام افتاده اند.

آنها هشدار می دهند که این ویرس های باستانی، آمیب های امروزی را آلوده کنند که این مسئله می تواند نگرانی های زیادی را به همراه داشته باشد.

دانشمندان با اشاره به این موضوع که تاکنون چند نمونه محدود از این ویروس ها را شناسایی کرده و مطمئن هستند که خطری برای سلامت انسان ها به همراه ندارند اما از خوش خیم بودن سایر ویروس های باستانی اطمینان خاطر ندارند.

از این رو این نگرانی در میان بسیاری از دانشمندان مطرح شده مبنی بر اینکه همزمان با ذوب شدن یخ های قطبی، دسته ای از ویروس های مرگبار سر از آب های آزاد جهان در آورده و به تدریج به زیستگاه های انسانی نزدیک شوند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها