محمد جهرمی مدیرعامل سابق بانک صادرات که درگیر پرونده مشهور فساد 3000 میلیارد تومانی بود، ناگفته‌هایی از این پرونده را بیان کرده است.
کد خبر: ۸۳۴۶۵۰
ناگفته‌های جهرمی از فساد 3000 میلیاردی

به گزارش ایسنا جهرمی در گفت‌وگو با «اعتماد» اظهار کرد:من هر چه دنبال می‌کردم که آقای احمدی‌نژاد را ببینم تا ابعاد پشت پرده را به ایشان بگویم آقای احمدی‌نژاد علاقه‌ای نداشت تا جلسه‌ای با من بگذارد. با آقای مصلحی جلسه داشتیم. من خودم پیگیر ماجرا بودم. با معاون اقتصادی وزارت اطلاعات تماس گرفتم. دیدم آنها در جریان ماجرا هستند. خیلی کمک کردند.

وی افزود: احمدی‌نژاد دوست نداشت حرف‌های من را درباره این اختلاس باور کند. فکر می‌کرد من برای مشایی و اطرافیانش دارم پرونده‌سازی می‌کنم. این هم دلیل داشت چون می‌دانست من با مشایی مخالف بودم و همین بود که خیال می‌کرد برخورد من با این موضوع سیاسی است.

جهرمی تاکید کرد: ما در بانک صادرات این فساد را کشف کردیم و اطلاع دادیم. با فساد مقابله کردیم. باید به من جایزه می‌دادند، نه اینکه برایم پرونده باز کنند.

وی گفت: زمانی که خاوری رفت، برداشتم این بود که پای خاوری گیر است. می‌دانستم می خواهند او را دستگیر کنند ولی نگذاشتند. وقتی از ایران رفت، گفتم فرار کرده. خاوری حقوقدان بود و می‌دانست اگر ابعاد این پرونده باز شود چه اتفاقی در انتظارش خواهد بود. او می‌دانست با کارهایی که کرده و رشوه‌هایی که گرفته اگر مثل مه‌آفرید حکم اعدام نگیرد، حداقل حکم طولانی زندان برایش صد در صد است.

انگلیس 10 عنصر شاخص داعش را می کشد

نام 9 مرد و یک زن عضو گروه تروریستی داعش در لیست ترور نیروی هوایی سلطنتی انگلیس قرار دارد. این ده نفر انگلیسی هستند. نام جان داعشی، قاتل نقاب‌دار این گروه تروریستی، در ابتدای این لیست قرار دارد.

به گزارش دیلی میل، دیوید کامرون، نخست‌وزیر انگلیس، با اشاره به این لیست، مرگ یکی از این افراد را در حملات پهپادهای این کشور به سوریه تأیید کرد. این فرد ریاض خان جوان پاکستانی‌الاصل متولد شهر «کاردیف» ولز بود. او سال‌ها پیش با این ادعا که می‌خواهد اولین نخست‌وزیر آسیایی انگلیس باشد خبرساز شده بود. تروریست 21 ساله دیگری نیز که نامش در این لیست قرار دارد، 21 اوت (30 مرداد) بر اثر این حملات در شهر «رقه» سوریه به هلاکت رسید.

جنید حسین، هکر معروف داعش، یکی دیگر از افراد این لیست نیز سه روز بعد در حمله پهپادهای آمریکا کشته شد.

کامرون همچنین اعلام کرد به احتمال زیاد نام چند عضو دیگر داعش که در حملات تروریستی دست داشته‌اند، در چند هفته یا ماه آینده به این لیست اضافه خواهد شد.

بر اساس اعلام نمایندگان مجلس انگلیس، پهپادهای این کشور بیشتر در حوزه جمع‌آوری اطلاعات برای ائتلاف ضد گروه تروریستی داعش فعالیت می‌کنند. نهادهای حقوق بشری انگلیس تلاش می‌کنند با اعمال فشار بر وزرای این کشور، آن‌ها را ناچار به صدور مجوز استفاده از پهپادهای مسلح علیه گروه تروریستی داعش کنند.

تلاش پنتاگون برای استقرار سپر موشکی در خلیج فارس

مقامات نظامی آمریکا اعلام کردند که باوجود توافق هسته ای، به فعالیت خود در رابطه با استقرار سامانه دفاع موشکی در خلیج فارس ادامه خواهند داد.

به گزارش رویترز، مقامات پنتاگون می گویند که ایران بزرگترین ذخایر موشک های کروز کوتاه و میان برد و موشک های بالستیک در منطقه را داراست.

رابرت شر معاون وزیر دفاع در امور راهبردی گفت وزارت دفاع آمریکا تلاش می کند سامانه دفاع موشکی را در خلیج فارس عملی کند زیرا توافق هسته ای ایران مانع استفاده ایران از موشک های بالستیک نمی گردد.

وی در کمیته فرعی نیروهای مسلح در مجلس سنا تاکید کرد شکی نیست که فعالیت موشک بالستیک ایران برای آمریکا ، اروپا ، اسراییل و کشورهای خلیج (فارس) خطرناک است.

وی افزود بزرگترین اشتباه این است که بعد از اجرای توافقنامه هسته ای ایران بگوییم حالا می توانیم احتیاط را کنار بگذاریم.

توافق هسته‌ای، ایران را به کشوری خطرناک تبدیل می‌کند

رئیس کمیته امور خارجه نمایندگان آمریکا در ادامه انتقادهای خود از توافق هسته‌ای، مدعی شد این توافق فاجعه آمیز است و آمریکا و متحدانش را تهدید می‌کند.

سایت مجلس نمایندگان آمریکا گزارش داد: اد رویس، رئیس کمیته امور خارجه مجلس نمایندگان آمریکا، با صدور بیانیه ای ضمن رد توافق هسته‌ای، تاکید کرد:« این توافق فاجعه آمیز است و ایران را به کشوری خطرناک تر تبدیل می کند.»

رویس با صدور بیانیه ای به همکاران خود در مجلس نمایندگان آمریکا در مخالفت با توافق هسته ای اوباما با ایران ملحق شد.

در این بیانیه آمده است:« این توافق، فقط توافقی بد نیست بلکه توافقی فاجعه آمیز است که می تواند ایران را به کشوری خطرناک تر تبدیل کند.»

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۳
رضا
Iran, Islamic Republic of
۲۰:۳۴ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۱
۰
۰
من موندم چرا این جهرمی و نگرفتند؟
داود
Canada
۲۱:۲۷ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۱
۰
۰
زهره
United States
۰۱:۱۸ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۲
۰
۰
آقای جهرمی توخودت پاك پاكی ؟
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها