واکنش آیت‌ الله مکارم‌شیرازی به سقوط جرثقیل در مسجد الحرام

آل‌سعود توانایی اداره حرم الهی را ندارد

یکی از مراجع تقلید گفت: آل‌سعود قدرت اداره مسجدالحرام را ندارد، در ایامی که میلیون‌ها زائر در این مسجد حضور دارند، چرا باید جرثقیل در آنجا باشد؟ این کار آنان عقلانی نیست.
کد خبر: ۸۳۴۶۴۹
آل‌سعود توانایی اداره حرم الهی را ندارد

به گزارش فارس ، آیت‌الله ناصر‌ مکارم‌شیرازی پیش از ظهر امروز در درس خارج فقه خود که در مسجد اعظم حرم مطهر حضرت معصومه (س) برگزار شد، با اشاره به حادثه سقوط جرثقیل در مسجد الحرام، اظهار کرد: در این حادثه برخی از حاجیان به شهادت رسیدند که بسیار ناراحت‌کننده‌ است.

وی افزود: آل‌سعود قدرت اداره مسجد الحرام را ندارد، در ایامی که میلیون‌ها زائر در مسجدالحرام حضور دارند چرا باید جرثقیل در آنجا باشد، این کار آنان عقلانی نیست.

این مرجع تقلید با اشاره به اینکه وقوع این حادثه نشان‌دهنده بی‌تدبیری مدیران حرمین شریفین است، گفت: وقوع چنین حادثه‌ای در مسجدالحرام سبب به شهادت رسیدن این خیل حاجیان شد.

آیت‌الله مکارم‌شیرازی تصریح کرد: همیشه حوادث طبیعی رخ می‌دهد اما باید این حوادث را مدیریت کرد تا این اتفاقات رخ ندهد، حکام عربستان معتقدند که طوفان سبب این حادثه شده است در حالی که در هر نقطه‌ای از جهان که بنای مذهبی یا غیر مذهبی ساخته می‌شود باید آن را مدیریت کرد در حالی که حکام عربستان توانایی مدیریت این حرم الهی را ندارند.

وی با اشاره به اینکه در هیچ کجای دنیا در کنار بناهای بزرگ و مهم اجازه برج‌سازی داده نمی‌شود، گفت: چرا باید حکام عربستان اجازه دهند در کنار مسجد الحرام برج‌های 50 طبقه‌ ساخته شود، این برج‌ها اکنون اطراف مسجدالحرام را گرفته است و عظمت مسجد الحرام را به نوعی مورد تاثیر قرار داده است.

استاد حوزه‌ علمیه قم خاطرنشان کرد: آل سعود حرمین شریفین را متعلق به خود می‌دانند و از همین رو اجازه هر کاری را به خود می‌دهد در حالی که باید این برج‌ها خراب شود.

آیت‌الله مکارم‌شیرازی با اشاره به اینکه همه جهان با بزرگی و عظمت مسجدالحرام آشنا هستند، گفت: باید با بزرگان و علمای اسلام مشورت شود، آنان باید حکام عربستان را مورد اندرز قرار دهند تا روش صحیح اداره مسجد الحرام را یاد بگیرند، این روش اداره مسجد الحرام درست نیست.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۴
چه افاضاتی
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۳۷ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۱
۰
۰
... جلوی برج سازی های رانتی وشهر فروشی در كشور روبگیرید كه مردم دچارخفقان شدن .
اكبر
Canada
۲۰:۴۵ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۲
۰
۰
ولی ما اقای مكارم هنوز نتونستیم امنیت رو در حتی تهران بر قرار كنیم تهران شده محل زورگیری / قتل / دزدی وووووو شما اطلاع دارید ؟؟ ایا عربستان هم همین طوره ؟؟ این ما هستیم كه ضعیفیم
حق گو
Iran, Islamic Republic of
۱۰:۱۹ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۳
۰
۰
...خرده گرفتن وانتقاد از از سوی یك فقیه نسبت به دولت عربستان در اداره حرمین شریفین آنهم در حالی كه در مملكت خودمان اشتباهات و بی تدبیری مسئولان ، سالانه باعث به خطر انداختن جان هزاران هموطن می گردد بسیار جای تامل و تاسف است.
mmmm
Iran, Islamic Republic of
۰۹:۲۷ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۴
۰
۰
....

دقیقا مثل شرایطی كه برای اهواز و آبادان و ... پیش اومده ...دنیا ببیند كه چطور ما همه عوامل طبیعی و جوی از جمله گرد و غبار سیل و زلزله و پیش بینی طوفان تهران و ... مدیریت میكنیم
هنوز كه تهران زلزله نیومده اما بزار بیاد به همه دنیا ثابت خواهیم كرد كه ما از چه سطح مدیریت بالائی برخورداریم.

نیازمندی ها