محققان موفق به کشف ساختاری ژنتیکی شدند که می تواند در پیشگیری از بیماری هایی مانند آلزایمر موثر باشد.
کد خبر: ۸۳۴۶۱۶
ژن ها عامل کمک به تشخیص علائم آلزایمر

هدف از این مطالعه شناخت ژن هایی بود که با سلامت افراد در سن 65 سالگی مرتبط است. چنین مشخصات مولکولی می تواند به تشخیص بیماری های مربوط به سن قبل از وقوع آنها کمک شایانی بکند.

این امر می تواند با استفاده از پیش فرض های مربوط به سن شناسنامه ای فرد بهبود پیدا کرده به عنوان مکمل برای شاخص های سنی بیماری هایی نظیر فشار خون عمل کرده و آنها را نیز بهبود بخشد.

«جیمز تیمونز»، سرپرست تیم تحقیق از کالج کینگ لندن در این باره می گوید: «ما می توانیم با استفاده از مولفه هایی مانند سال تولد و همچنین سن بیولوژیکی افراد درباره سن اصلی آنها قضاوت کنیم.

بیشتر مردم پذیرفته اند که همه 60 ساله ها مانند یکدیگر نیستند اما هیچ تست قابل اعتمادی وجود ندارد که بتواند سن بیولوژیکی افراد را بیان کند. کشف ما اولین امضای ژنتیکی قابل اعتماد درباره سن بیولوژیکی افراد بوده است.

به گزارش مهر، این یافته ها می تواند روش تصمیم پزشکان بر اساس سن بیماران را متحول کند. این موارد شامل کسانی که در خطر ابتلا به بیماری آلزایمر هستند نیز می شود. تشخیص زودهنگام خطر ابتلا به آلزایمر کلید اصلی ارزیابی بیماری های بالقوه است.»

این تیم تحقیقاتی جهت این تحقیقات از ساختار امضایی ژنتیکی در فرد بهره بردند. این امر بسیار مهم است زیرا با کمک آن می توان میزان سلامت افراد مسن را نشان داد. این امضا می تواند در پیشگویی بیماری های مربوط به سن بسیار موثر باشد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها