سه دزد خوش تیپ که با خودروهای گران قیمت راهی محل‌های سرقت می‌شدند، پس از دستگیری به 2000 فقره سرقت اعتراف کردند.
کد خبر: ۸۳۴۵۶۷
2 هزار سرقت به نام دزدان خوش‌تیپ

به گزارش جام‌جم، روزهای پایانی هفته گذشته مردی با حضور در شعبه دوم بازپرسی دادسرای عمومی و انقلاب ناحیه5 تهران از سرقت اموال داخل خودرویش خبر داد.

شاکی در اظهاراتش گفت: خودرویم را در یکی از محله‌های غرب تهران پارک کردم و به داروخانه‌ای رفتم. زمانی که بازگشتم مشاهده کردم شیشه سمت راننده تخریب شده و کیفم که حاوی پول، چک و کارت بانکی‌ام بود همراه ضبط و پنل خودرو به سرقت رفته است. نمی‌دانم چه کسی به این کار دست زده بود.

همزمان با تشکیل پرونده قضایی و به دستور بازپرس روستا، تحقیقات کارآگاهان پلیس آگاهی برای شناسایی سارق‌ آغاز شد تا این که چند روز بعد افراد دیگری نیز با حضور در پلیس آگاهی شکایت‌های مشابهی را مطرح کردند. بررسی پرونده‌ها نشان می‌داد که شاکیان خودروهایشان دزدگیر و دیگر تجهیزات ایمنی نداشته و در مکان‌های خلوت پارک شده بود.

ماموران با بررسی پرونده‌ها به این نتیجه رسیدند که این سرقت‌های سریالی باید کار اعضای یک باند باشد بنابراین تحقیقات روی این موضوع متمرکز شد تا این که مالباخته‌ای با حضور در پلیس آگاهی اطلاعات جدیدی را در اختیار پلیس قرار داد. او عنوان کرد، پس از سرقت متوجه سرنشینان یک دستگاه خودروی سوزوکی شدم که مقابل خودروی من پارک شده بود. رفتار آنها مشکوک بود و زمانی که به سمتشان رفتم از محل گریختند که شماره پلاک خودروی آنها را یادداشت کردم.

با کشف این سرنخ روند رسیدگی به پرونده وارد مرحله جدیدی شد تا این که چند روز پیش ماموران دریافتند خودروی مورد نظر به دلیل تخلف رانندگی به پارکینگ منتقل شده است.در ادامه مالک خودرو شناسایی شد که پس از انتقال به پلیس آگاهی مدعی بود در هیچ سرقتی نقش نداشته است بنابراین ماموران آخرین مالباخته را به پلیس آگاهی فراخواندند و او به محض مشاهده متهم، وی را به عنوان یکی از سه سرنشین خودرو شناسایی کرد.

متهم که راز خود را فاش شده می‌دید، در اظهاراتش گفت: من و دو نفر از دوستانم معتاد به شیشه هستیم. از چهار سال پیش سرقت هایمان را شروع کردیم. برای این که پلیس و اهالی به ما مشکوک نشوند، با خودروهای گران‌قیمت و با لباس‌های شیک به محل‌های سرقت می‌رفتیم. با شناسایی خودروهای پارک شده در محله‌های خلوت که تجهیزات ایمنی نداشتند، قفل در یا شیشه را تخریب کرده و اموال باارزش داخل آنها از جمله ضبط و پنل را سرقت می‌کردیم و به مالخران می‌فروختیم.

وی اضافه کرد: با پول‌های به‌دست آمده ماده مخدر شیشه خریده و مصرف می‌کردیم. بعد از این که پول‌هایمان تمام می‌شد، دوباره سرقت‌هایمان را از سر می‌گرفتیم. در مدت چهار سال به شیوه‌ای مشابه این سرقت‌ها را انجام می‌دادیم و آن‌قدر ماهرانه عمل می‌کردیم که ردی از خود برجای نمی‌گذاشتیم. در این چهار سال بیش از 2000 فقره سرقت در سطح شهر تهران انجام داده‌ایم.

با اعتراف این متهم، دو همدست وی نیز دستگیر شدند و در بازجویی پلیسی به همدستی در این سرقت‌ها اعتراف کردند. در ادامه تحقیقات از متهمان، سه خریدار اموال سرقتی نیز شناسایی و دستگیر شدند و در بازجویی‌ها گفتند که با این سه متهم همدست بوده و اموال سرقتی را از آنها به مبالغی بسیار ناچیز خریده‌اند.

برای اعضای این باند قرار قانونی صادر شد. تحقیقات تکمیلی از متهمان برای مشخص شدن دیگر جرایم‌شان ادامه دارد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱
عبدالله
United States
۰۹:۳۸ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۱
۰
۰
... انشاالله كه هرچه زودترباتوجه به عنایت ویژه قوه قضاییه 0(آزاد)میشوند و زندگی (مستقلی) پیدا میكنند و زندگی را از نو شروع خواهند كرد.....چه نوع زندگی خدا میداند.

نیازمندی ها