گزارش جام جم از پشت صحنه یک مجموعه تلویزیونی

رقابت ورزشکاران و هنرمندان در «دستپخت‌های خودمانی»

فصل سوم برنامه دستپخت‌های خودمانی همزمان با پخش از شبکه دو مراحل تولید را به کارگردانی و تهیه‌کنندگی فریدالدین نیکجو در شهرک سینمایی غزالی سپری می‌کند. اجرای این برنامه به عهده نسرین مقانلو و آرش ظلی‌پور است و فردا شب رقابت میان مانی رهنما خواننده پاپ و امیرحسین صادقی فوتبالیست پخش خواهد شد.
کد خبر: ۸۳۴۵۲۷
رقابت ورزشکاران و هنرمندان در «دستپخت‌های خودمانی»

به گزارش جام‌جم، گروه سازنده برنامه دستپخت‌های خودمانی این روزها در سوله‌ای واقع در شهرک سینمایی غزالی مشغول ضبط این برنامه است. این سوله بزرگ بخشی از شهرک را به خود اختصاص داده است. بعد از یک پیاده‌روی مختصر همراه مدیرتولید راهی این سوله می‌شویم؛ سوله‌ای که سمت راست آن به اتاق گریم اختصاص دارد و بخش بزرگی از محوطه سمت چپ این سوله به دکورهای برنامه دستپخت‌های خودمانی منتهی می‌شود. پروژکتورهایی که بالای سقف این سوله قرار دارد باعث شد تا دکور این برنامه همانند روز روشن باشد و رنگ سبز دکورها بیش از حد خودنمایی کند. نسرین مقانلو و آرش ظلی‌پور قبل از آمدن مهمان، پلاتوهای سلام و احوالپرسی با بینندگان را ضبط و بعد از آن از کارشناسان تغذیه دعوت می‌کنند از جایگاه بلند شوند و کنار آنها بیایند تا با بینندگان صحبت کنند. بعد از ضبط این پلاتوها، مانی رهنما خواننده پاپ به‌عنوان اولین مهمان وارد سوله می‌شود. او با راهنمایی یکی از عوامل راهی اتاق گریم می‌شود و بعد از او هم امیرحسین صادقی فوتبالیست همراه پسرش می‌آید و در این اتاق گریم می‌شود. از قرار عوامل از او خواستند تا پسرش هم در این رقابت حضور داشته تا برنامه برای مخاطبان شبکه دو بیشتر جنبه سرگرم‌کننده داشته باشد. بعد از چند دقیقه نوبت رقابت مهمانان می‌رسد. هریک از آنها سر جای خودشان می‌ایستند. پیشبندشان را بسته و با همراهی مجریان برنامه شروع به آشپزی می‌کنند.

فضای برنامه با شوخی‌های مهمانان و مجریان به حدی گرم و صمیمانه می‌شود که گذر زمان احساس نمی‌شود.

دستپخت خودمانی به سبک لیگ حذفی

فریدالدین نیکجو، تهیه‌کننده و کارگردان درباره تولید این برنامه به جام‌جم گفت: برنامه‌های آشپزی همیشه برای بینندگان جذاب و دیدنی است، به همین دلیل با بهره بردن از این قالب تلاش کردیم برنامه‌ای سرگرم‌کننده برای بینندگان تولید کنیم. ضمن این که مخاطبان با تماشای این برنامه بیشتر با رفتارهای خصوصی هنرمندان و ورزشکاران آشنا می‌شوند.

وی ادامه داد: خوشبختانه فصل اول این برنامه با اقبال مخاطبان روبه‌رو شد و بنا به تصمیم مدیران قرار شد این برنامه برای نوروز هم تولید شود. به همین دلیل تغییراتی به برنامه دادیم و به صورت لیگ حذفی درآوردیم. پژمان بازغی برنده فصل دوم شد. فصل سوم این برنامه هم اختصاص به رقابت میان خوانندگان پاپ، بازیگران خانم و ورزشکاران دارد. در هر گروه 16 نفر در هشت گروه با یکدیگر رقابت می‌کنند.

آرش ظلی‌پور:

اجرای برنامه‌های پرتحرک را دوست دارم و به خود واقعی‌ام نزدیک‌تر است

این کارگردان با اشاره به این که مردم می‌توانند در سری جدید این برنامه به آشپزی مهمانان رای بدهند، توضیح داد: غیر از این که کارشناسان تغذیه به مهمانان امتیاز می‌دهند، در این فصل مردم هم می‌توانند مشارکت داشته باشند. گرچه نمی‌توانند غذاها را بچشند، اما می‌توانند به عملکرد مهمانان هنگام آشپزی امتیاز بدهند. بعد از جمع‌آوری آرا از گروه بازیگران زن، خوانندگان و فوتبالیست‌ها یک نفر انتخاب می‌شود و بعد این سه نفر با پژمان بازغی رقابت نهایی را خواهند داشت. جایزه هم یک خودروست.

وی تاکید کرد: قصد داریم سری چهارم این برنامه را بسازیم و سراغ دیگر قهرمانان رشته‌های ورزشی مثل والیبال و کشتی برویم.

کارهای متنوع

نسرین مقانلو درباره پذیرش اجرای این برنامه به جام‌جم گفت: معتقدم بازیگر می‌تواند غیر از بازی در ژانرهای دیگر از جمله تبلیغات و اجرا هم فعالیت کند. برنامه دستپخت‌های خودمانی نخستین تجربه اجرای من نیست و 9 سال پیش با اجرای برنامه خودمونی با روان‌شناسان و جامعه‌شناسان صحبت می‌کردم. در طول این سال‌ها باز هم پیشنهاد اجرا داشتم، اما موضوعات مورد علاقه‌ام نبود، اما از آنجا که آشپزی را دوست دارم و فضای این برنامه به روحیه من هم نزدیک بود، پذیرفتم.

نسرین مقانلو:

به نظرم هر آنچه یاد بگیریم باز هم کم است و من از برنامه دستپخت‌های خودمانی یاد می‌گیرم

وی ادامه داد: به نظرم هر آنچه یاد بگیریم باز هم کم است و من از برنامه دستپخت‌های خودمانی چیزهای تازه‌ای یاد می‌گیرم. علاوه بر آن ارتباط خاصی هم با مردم از طریق این برنامه پیدا می‌کنم.

این بازیگر اشاره کرد: بنابراین بدون هیچ نگرانی اجرای این برنامه را پذیرفتم. خوشبختانه تا به امروز هم اقبال مردم از این برنامه خوب بوده و در فضای مجازی یا زمانی که من را در خیابان می‌بینند، اظهار لطف می‌کنند.

افزایش بینندگان

آرش ظلی‌پور، دیگر مجری این برنامه است که بعد از اجرای برنامه نوروزی شبکه سه، گزینه جوان را برای شبکه آموزش اجرا کرد و این روزها همزمان با اجرای برنامه دستپخت‌های خودمانی برنامه ضربان هم برای شبکه سلامت اجرا می‌کند. وی درباره این برنامه به جام‌جم گفت: راستش من اجرای برنامه‌های بدون تحرک را دوست ندارم و علاقه‌مندم در فضای برنامه تحرک داشته باشم. به نظرم برنامه دستپخت‌های خودمانی این ویژگی را دارد. در واقع به خود واقعی‌ام خیلی نزدیک است و من و خانم مقانلو توانستیم مکمل خوبی برای هم باشیم.

وی ادامه داد: رفاقتی که با فوتبالیست‌ها و خوانندگان دارم باعث شده با کمک یکدیگر فضای گرم و صمیمانه‌ای در برنامه شکل بدهیم که برای بیننده هم جذاب است. تا به امروز اقبال مردم از این برنامه خوب بوده و اطمینان دارم روز به روز هم بیشتر می‌شود.

مانی رهنما، خواننده درباره این برنامه به جام‌جم گفت: قبل از شرکت در این برنامه آن را ندیده بودم و اولین بار است در چنین فضای رقابتی قرار گرفتم، اما برایم جالب بود و می‌توانم در یک جمله بگویم که شب خوشی در کنار دوستان بود و خیلی هم خوش گذشت.

امیرحسین صادقی، فوتبالیست درباره حضورش در این برنامه افزود: من قبلا این برنامه را دیده بودم و به نظرم جذاب و دیدنی است. از آنجا که آقای ظلی‌پور از دوستان خوبم است، ترغیب شدم در این برنامه شرکت کنم. به هرحال برایم یک تجربه جدید بود که صرفا در عالم ورزش نباشم.

ارتباط گرم و صمیمانه مجریان

فریدالدین نیکجو برای هر فصل از این برنامه دو مجری متنوع انتخاب می‌کند و این بار سراغ نسرین مقانلو و آرش ظلی‌پور رفته است. او درباره انتخاب این دو مجری به جام‌جم گفت: من قبلا با خانم مقانلو کار کردم. به نظرم بازیگری با انرژی مثبت و گرم است. او کتاب آشپزی هم در بازار دارد. به همین دلیل احساس کردم برای اجرای این برنامه مناسب است. آرش ظلی‌پور هم در کنار این که فیزیک و چهره خوبی دارد، اطلاعات خیلی زیادی از خوانندگان و فوتبالیست‌ها دارد و هنگام رقابت اطلاعات متنوعی از مهمانان به مخاطبان می‌گوید و برنامه برای بینندگان جذاب‌تر می‌شود.

فاطمه عودباشی

رادیو و تلویزیون

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها