مدیر اداره مطالعات و مقررات بانکی بانک مرکزی گفت: زوج‌های متقاضی تسهیلات ده میلیون تومانی کالا برای بهره‌گیری از این وام باید به سامانه وزارت صنعت، معدن و تجارت مراجعه کنند.
کد خبر: ۸۳۳۷۴۵

حمیدرضا غنی‌آبادی دیروز در گفت‌وگو با ایرنا، در پاسخ به این پرسش که متقاضیان چگونه می‌توانند به جای دریافت وام سه میلیون تومانی نقدی ازدواج، تسهیلات ده میلیون تومانی خرید اقساطی کالا دریافت کنند، افزود: براساس تبصره 26 قانون بودجه امسال، زوج‌ها می‌توانند به جای تسهیلات نقدی ازدواج از تسهیلات ده میلیون تومانی خرید کالا استفاده کنند.

وی اظهار کرد: ارائه این وام در حالی است که وام سه میلیون تومانی ازدواج به ازای هر یک از زوجین همچنان پابرجا بوده و در حال اجراست و متقاضیان می‌توانند یکی از دو مورد را انتخاب و از آن بهره‌مند شوند.

این مقام مسئول در بانک مرکزی درباره نحوه دریافت این تسهیلات نیز گفت: درواقع نقطه شروع اجرای آیین‌نامه تسهیلات ده میلیون تومانی در اختیار وزارت صنعت، معدن و تجارت است؛ به این نحو که فهرستی از فروشندگان و تولیدکنندگانی که تمایل دارند از ظرفیت‌های این طرح استفاده یا در آن مشارکت کنند، در سامانه وزارت صنعت، معدن و تجارت قرار گرفته است.

وی ادامه داد: بر همین اساس متقاضیان می‌توانند به پایگاه اطلاع‌رسانی مربوط مراجعه کرده و با دریافت اطلاعات به فروشگاه‌ها و تولیدکنندگانی که اعلام آمادگی کردند، پیش‌فاکتور خرید تهیه کنند.

مدیر اداره مطالعات و مقررات بانکی بانک مرکزی ادامه داد: متقاضی باید پیش‌فاکتور را به بانک عامل تحویل دهد و با انعقاد قراردادی بین تسهیلات‌گیرنده و بانک مراحل پیش برود. با انعقاد این قرارداد، بانک تضمین‌هایی را از گیرنده دریافت می‌کند تا هنگام تعهد وصول اقساط با مشکل مواجه نشوند.

وی ادامه داد: قرار است در سامانه تسهیلات ازدواج بانک مرکزی، گزینه‌ای برای تسهیلات گیرندگان ده میلیون تومانی کالا نیز در نظر گرفته شود که متقاضیان می‌توانند گزینه تسهیلات نقدی یا کالایی را در این سامانه انتخاب کنند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها