دبیرکل کنگره مردمی یمن اعلام کرد: ارتش یمن بیش از 30 هزار موشک توچکا و لونا در اختیار دارد که می تواند هرگونه هدفی را در خاک عربستان مورد اصابت قرار دهد.
کد خبر: ۸۳۳۵۸۳
عربستان در تیررس 30 هزار موشک یمن

به گزارش ایرنا به نقل از پایگاه اینترنتی شبکه تلویزیونی نبأ، یاسر العواضی در صفحه شخصی خود در شبکه اجتماعی توییتر بر اساس اطلاعات اعلام شده از سوی وزیر دفاع سابق یمن در سال 2006 این مطلب را اعلام کرد.

وی افزود: در واقع یمن خود را برای یک نبرد طولانی مدت با عربستان با این احتمال که حتی یک کشور حاضر نباشد یک گلوله به یمن بدهد، آماده کرده بود.

این مقام یمنی فاش کرد: یمن در گذشته موشک های یاد شده را برای نبرد احتمالی با عربستان انبار کرده بود.

بر پایه این گزارش، حمله موشکی موفقیت آمیز روز جمعه ارتش و نیروهای مردمی یمن به پایگاه نظامی نیروهای کشورهای عضو ائتلاف عربی متجاوز در شهر مأرب و کشته شدن 66 نظامی اماراتی، سعودی و بحرینی، با خود تهدیدهای بسیاری از سوی مقامات این سه کشور متجاوز به خاک یمن به همراه داشته است.

ناظران پیش بینی می کنند که واکنش این کشورها از چارچوب اقدامات تجاوزکارانه که تاکنون شکل گرفته فراتر نخواهد رفت و طرز برخورد ائتلاف عربی با هدف قرار دادن غیرنظامیان و زیرساخت ها فقط شدت خواهد یافت.

به نظر می رسد ریاض با توجه به تهی شدن جعبه اش از گزینه های احتمالی میدانی در برابر گزینه های راهبردی در حال افزایش یمن، با تحولات شدیدی روبرو است.

در همین راستا سرهنگ ستاد محمد جسار کارشناس نظامی و راهبردی در صنعا گفت: اقدام غیرمنتظره بعدی ارتش و نیروهای مردمی یمن برای دشمن دردناک تر خواهد بود. سامانه موشکی یمن در تمامی استانها استقرار یافته است و هیچیک از امکانات اطلاعاتی امنیتی عربستان نمی تواند محل آنها را شناسایی کند.

جسار توضیح داد: سامانه موشکی که بکار خواهد رفت، در سطح بالایی از پیشرفت و فن آوری قرار دارد و می تواند تمامی اهداف را در عربستان مورد اصابت قرار دهد.

از ششم فروردین آغاز تجاوز عربستان به یمن تاکنون هزاران یمنی که شمار زیادی از آنها را کودکان و زنان تشکیل می دهند، به شهادت رسیده اند.

عربستان و 9 کشور عربی دیگر به جز عمان از ششم فروردین حملات هوایی و دریایی علیه گروه مقاومت مردمی یمن را آغاز کردند و تاکنون بیشتر تاسیسات زیربنایی، خدماتی، بیمارستان ها و مدارس و حتی منازل مردم این کشور را بمباران کرده اند که در اثر آن بیش از چهار هزار یمنی از جمله صدها زن و کودک کشته شده اند.

به عقیده بسیاری از کارشناسان، جنایات عربستان در یمن نسخه دیگری از رویکرد و رفتار رژیم صهیونیستی در غزه است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۴
ذنت
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۰۵ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۷
۰
۰
از اون روز مرده بودید كه اینهمه مردم كشته شدند یا فقط بلف هست ؟
وطنی
Iran, Islamic Republic of
۲۱:۴۳ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۷
حمله نكردن تا به عنوان حمله یمن تا كشورهای مسلمان را تحریك نكنن كه مكه مكرمه در خطر است بییایید كمك. وگرنه عربستان تا حالا یك جای امن نداشت.
احسان
Iran, Islamic Republic of
۲۲:۱۷ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۷
۰
۰
الان كمك به مردم یمن چه نظامی و چه مالی مهم تر از تشرف به حج و مكه رفتن .عربستان زاینده ی نا امنی در منطقه بوده و خواهد بود.
حسن
Iran, Islamic Republic of
۰۸:۵۶ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۸
۰
۰
اگه دست من بود حج رو فسخ میكردم ...........عربستان رو هم تحریم میكردم ....
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها