مدیر کل آژانس بین المللی انرژی اتمی:

ایران پروتکل الحاقی را اجرا خواهد کرد

مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی اعلام کرد: آژانس عدم انحراف در فعالیت های هسته ای اعلام شده ایران را تایید می کند, لیکن نمی تواند در مورد عدم وجود فعالیت های غیراعلام شده تضمینی ارائه دهد.
کد خبر: ۸۳۳۳۴۲
تائید عدم انحراف در فعالیت های هسته ای ایران

به گزارش خبرگزاری صدا وسیما ، یوکیا آمانو دربیانیه ای که در نخستین روز نشست شورای حکام قرائت شد در باره ایران افزود : در 25 آگوست شورای حکام به آژانس اجازه داده است تا نسبت به راستی آزمایی برجام اقدام کند.

وی افزود: یکی از مواردی که در برجام آمده است اجرای پروتکل الحاقی توسط ایران است که یک پارامتر مهم برای تضمین عدم وجود فعالیتهای غیر اعلام شده است.

در این بیانیه آمده است : بودجه معمول سازمان برای سال 2016 هیچ تغییری نخواهد کرد .

هزینه های نظارت بر مفاد برجام از طریق جذب کمک های داوطلبانه تامین خواهد شد.در مورد بودجه 2017 و سالها ی بعد آن نیز با کشورهای عضو مشورت خواهد شد.

آمانو می گوید:در 14 جولای من نقشه راهی را برای تبیین مسائل باقیمانده گذشته و حال راجع به برنامه هسته ای ایران با آقای دکتر صالحی معاون رییس جمهور و رییس سازمان انرژی اتمی ایران امضا کردم و ایران براساس آن ، توضیحات مکتوبی را در تاریخ 15 اگوست به آژانس ارائه نمود که در حال بررسی این توضیحات هستیم و سوالات خود را در تا 15سپتامبر مطرح خواهیم کرد.

نشست فصلی شورای حکام آژانس بین المللی انرژی اتمی پیش از ظهر امروز در مقر آژانس در وین با شرکت کشورهای عضو آژانس آغاز بکار کرد.

اقدامات تقویت همکاری های بین المللی در بخش های ایمنی هسته ای، تشعشات و حمل نقل، اجرای برنامه عمل آژانس بین المللی انرژی اتمی در خصوص ایمنی هسته ای، گزارش ایمنی هسته ای 2015، فعالیت های آژانس در ارتباط با علوم هسته ای، تکنولوژی و برنامه های کاربردی، پیشرفت های مرتبط برنامه های آژانس در خصوص درمان سرطان و فعالیت های راستی ازمایی هسته ای در کره شمالی، ایران و سوریه از دیگر محورهای این نشست پنج روزه اعلام شده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها