وقتی زندگی‌ات را مرور کنی و خانه‌هایی که طی این سال‌ها عوض کردی را به یاد می‌آوری، احساس می‌کنی یکی از این خانه‌ها برای تو شانس بیشتری به همراه داشته، اما از یکی دیگر از آنها جز خاطرات تلخ و اقبال کج و کوله، چیز دیگری برایت باقی نمانده است. در یکی از آنها براحتی پول به‌دست می‌آوردی، مهمانی می‌دادی، با خانواده‌ات رابطه شیرینی داشتی، دخل و خرج باهم جور بود، پیشرفت‌های بهتری عایدت می‌شد و خلاصه به شکل‌های مختلف، شادی و دلخوشی در آن خانه جریان داشت. اما در آن یکی بدشانسی از در و دیوار بر سر خودت و خانواده‌ات می‌بارید و با این که چند سال است از آن نقل مکان کرده‌ای، بازهم نسبت به آن احساس بدی داری و هیچ‌گاه دلت برایش تنگ نمی‌شود.
کد خبر: ۸۳۳۲۰۰

هزاران سال پیش، مردم سرزمین چین شروع به تحقیق راجع به این موضوع کردند و به رموزی فوق‌العاده دست یافتند. آنها متوجه شدند که هر بخش از خانه به یک جنبه زندگی ربط پیدا می‌کند، به شکلی که اگر به آن بخش از منزلی که در آن زندگی می‌کنی توجه کنید، آن جنبه از زندگی‌ات خودبه خود درست می‌شود و شما یک قدم به خوشبختی نزدیک می‌شوید. مثلا بخشی از خانه به پول مربوط می‌شود و اگر شما آن بخش را مرتب و منظم نگاه دارید و اشیای مناسب را در آن نقطه قرار دهید، پول به شکلی راحت‌تر به زندگی‌تان جریان می‌یابد و دیگر مانند روزهای سختی، هشت‌تان گرو نه‌تان نخواهد بود. یا بخش دیگر به روابط عاطفی مربوط می‌شود و شما باید برای بهبود یافتن روابط زناشویی‌تان به آن قسمت توجه کنید.

واژه «فنگ» به معنی باد و «شویی» به معنی آب است. وجه تسمیه فنگ‌شویی خبر از موضوع جاری بودن و جریان یافتن می‌دهد. یعنی اگر در زندگی شما هر چیز بدرستی بر سر جای خود قرار داشته باشد، آنگاه باد و آب می‌توانند جریان بیابند و شادی و خوشبختی را روانه زندگی شما کنند.

به این مثال توجه کنید. فرض کنید در یکی از روستاهای خوش آب و هوای شمال هستید، کنار پنجره نشسته‌اید و پنجره را رو به منظره‌ای سبز و دلباز گشوده‌اید. نسیمی دل‌انگیز به صورت‌تان می‌وزد و شما از برخورد این باد مهربان به صورت‌تان لذت می‌برید. در آن لحظه، حس می‌کنید که زندگی شما در مسیری خوب و معقول جریان دارد و دیگر جای هیچ غم و غصه‌ای در روزگار شما نیست. علت این احساسات مثبت آن است که شما در منطقه‌ای مناسب نشسته‌اید و به‌همین دلیل، بدون انجام هیچ تلاش خاصی مالامال از شادی شده‌اید. حال از این موقعیت به درآیید و وارد مکانی دیگر شوید. الان در شهری شلوغ و پرسروصدا به سر می‌برید. آلودگی هوا در اوج است و ترافیک اعصاب شما را خرد کرده است. چراغ قرمز می‌رود و جای خود را به سبز می‌دهد، یکی از راننده‌ها به جای حرکت کردن مسافر سوار می‌کند، راننده ماشین عقبی خشمگین می‌شود و ناسزایی می‌گوید، راننده اولی پاسخ می‌گوید و کار بالا می‌گیرد. مدت زمان کوتاهی که برای حرکت ماشین‌ها بوده به همین نحو به هدر می‌رود و کسی ارزش این ثانیه‌ها را نمی‌داند.

شمایی که در این شهر سکونت دارید مجبور هستید برای لحظه‌ای آرام گرفتن به این در و آن در بزنید و از هر طریق ممکن تلاش کنید، اما شاید هر ترفندی هم که به کار بگیرید بازهم به یک‌صدم آرامش آن نسیمی که روبه‌روی پنجره خانه روستای شمال به صورت‌تان وزیده نرسید. زیرا آنجا مکانی مناسب برای آرام گرفتن و داشتن احساسات خوب است.

فنگ‌شویی هم در زندگی شما پرده از همین اسرار برمی‌دارد و به شما می‌آموزد در منزلی که زندگی می‌کنید، هر چیز را به چه نحو و در کجا قرار دهید تا زندگی شما شیرین‌تر و پربارتر شود. در این دانش، دیگر از عناصر اربعه خبری نیست و در عوض چینی‌ها به پنج عنصر آتش، خاک (زمین)، چوب، فلز و آب توجه داشته‌اند. آنها اعتقاد دارند این پنج عنصر باید در جایگاه مناسب خود قرار بگیرند تا زندگی شما خودبه‌خود به روالی درست بیفتد. اگر چرخه این پنج عنصر درست باشد، زندگی روی غلتک می‌افتد. آب چوب را تغذیه می‌کند، چوب سوخت آتش است، آتش خاک را به شکل خاکستر به وجود می‌آورد، فلز از خاک به وجود می‌آید و در نهایت همان فلز ذوب می‌شود و مانند آب به جریان می‌افتد. در این چرخه، هر پنج عنصر در جای درست خود قرار گرفته‌اند و همه چیز بخوبی پیش می‌رود.

اما اگر در یک زندگی هر چیزی در موقعیتی نامناسب قرار گیرد، این چرخه به هم می‌خورد و بدبختی از در و دیوار بر سر اهل خانواده می‌بارد. آب آتش را خاموش می‌کند، آتش فلز را ذوب می‌کند، فلز چوب را می‌برد، چوب خاک را فرسوده می‌کند و خاک موجب آلودگی آب می‌شود. هر یک از این عناصر در زندگی روزمره ما به شکل گلدان، مجسمه سرامیک، آینه، ظرف فلزی، کتابخانه چوبی، شمع روشن و... وجود دارند و اگر ما بدانیم هریک را در کجا و به چه نحو قرار دهیم، شرایط بهبود خواهد یافت.

نمی‌خواهیم بگوییم همه آنچه که چینی‌های چشم بادامی می‌گویند درست است، اما از این پس قصد داریم هر هفته راجع به یکسری نکات فنگ‌شویی در ارتباط با چیدمان و دکوراسیون منزل صحبت کنیم تا شما با
به‌کار بستن آن نکات به زندگی دلپذیرتری دست یابید.

عنصر آتش؛ عشق و انرژی بالا: وجود عنصر آتش در منزل یا محل کارتان، به شما انرژی فوق‌العاده می‌بخشد و روحتان را لبریز از شور و اشتیاق و فعالیت خواهد کرد. رنگ‌های قرمز، نارنجی، بنفش و صورتی به این عنصر ارتباط دارند. بنابراین اشیایی به این رنگ را در شمال شرقی و جنوب‌غربی اتاق یا خانه‌تان قرار دهید تا انرژی فراوانی به منزل شما گسیل شود.

عنصر خاک؛ باروری و استحکام: اگر عناصر زمین و خاک را در منزل‌تان قرار دهید، آرامش مهمان زندگی‌تان می‌شود و برکت و ثبات بیشتری جذب می‌کنید. روابط اعضای خانواده رو به آرامش می‌رود و هر چیز براحتی در جای خود خواهد بود. اشیای سفال، سنگ‌های زیبا و کریستال ازجمله چیزهایی هستند که به عنصر خاک هستند. زرد کمرنگ، بژ، خاکی و ماسه‌ای رنگ‌های مربوط به عنصر خاک هستند. می‌توانید منزل را با اشیایی از این رنگ و جنس پر کنید تا برکت و آرامش، زندگی‌تان را دربرگیرد. مانند عنصر آتش، شمال شرقی و جنوب‌غربی خانه به این عنصر تعلق دارد. مرکز دفتر کارتان را با توجه به این عنصر پر کنید.

عنصر فلز؛ شفافیت و دقت: این عنصر همه چیز را دقیق می‌کند و زندگی را تند و تیز و کارآمد می‌سازد. وجود این عنصر در خانه همه چیز را روشن و شفاف می‌کند، اگر چیزی برای شما مبهم است به آشکار شدنش کمک می‌کند و اجازه نمی‌دهد شما از روی اشتباه منحرف شوید. شمال، غرب و شمال غربی خانه، جایگاه این عنصر است. خاکستری و سفید، رنگ‌های فلز هستند.

آب، عنصر راحتی و وفور: اگر این عنصر به‌طور درست در زندگی جریان داشته باشد، آرامش، راحتی، صداقت و فراوانی از راه می‌رسد. اگر ثروت می‌خواهید، به این عنصر توجهی خاصی داشته باشید. آینه و آب‌نما اشیایی ویژه برای عنصر آب هستند. در منزل شمال، شرق و جنوب شرقی به عنصر آب تعلق دارند. آبی و سیاه هم رنگ‌های آب‌ هستند.

عنصر چوب؛ رشد و زنده بودن: عنصر شاداب و سرزنده چوب، سلامتی و زندگی سرشار از انرژی را به روزگار شما جاری می‌کند. چوب موجب رشد می‌شود و به همین دلیل، این عنصر هم مانند آب، ثروت به همراه می‌آورد. جنوب، شرق و جنوب شرقی منزل متعلق به عنصر چوب است. گیاهان و مجسمه درخت پول را در آنجا قرار دهید. قهوه‌ای و سبز، دو رنگ معرف چوب هستند.

همواره برای هرچه خوشبخت‌تر بودن تلاش کنید. این‌که بتوانید زندگی‌تان را به‌طور منظم و هماهنگ، سرشار از خوبی‌ها کنید برای شما شادی و خوشبختی به همراه می‌آورد. قدم به قدم با ما در شرح دانش فنگ‌شویی همراه باشید تا بتدریج روزگاری لطیف‌تر پیدا کنید.

لیلا رعیت

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها