این روزها همه چیز به اینترنت متصل است، حتی یخچال. شاید از نظرتان چندان هم جالب و مهم نباشد که یک یخچال هوشمند داشته باشید، اما خب این گجت‌ها وجود دارند و طرفدارانشان هم زیاد است. ولی همه چیز که نباید هوشمند باشد، انتظاری که از یخچال‌مان داریم این است که مواد غذایی درونش را سالم نگه دارد، ولی خب این انتظار ماست و نمی‌توان از فناوری خواست طبق آن پیش برود.
کد خبر: ۸۳۲۸۷۱

هوشمند شدن دردسر دارد و یکی از این دردسرها بتازگی دامن یخچال‌های هوشمند را گرفته است. در کنفرانس هک DEF CON یک گروه محقق با نام Pen Test Partners توانستند یک آسیب‌پذیری امنیتی را در یخچال‌های هوشمند بیابند. این آسیب‌پذیری به هکرها امکان می‌دهد هنگامی که دستگاه می‌خواهد تقویم گوگل را به‌روزرسانی کند، به اطلاعات حساب جیمیل دسترسی پیدا کنند. این ضعف ناشی از بررسی نشدن امنیت یخچال در تبادل اطلاعات است. در واقع زمانی که یخچال طبق برنامه‌ای که کاربرش معین کرده است، به‌روزرسانی را آغاز می‌کند، توجهی به این‌که آیا دریافت‌کننده اطلاعات هم امنیت لازم را دارد نمی‌کند. بنابراین اگر هکرها بتوانند در نقش تقویم گوگل ظاهر شوند، یخچال خیلی راحت اطلاعات کاربرش را در اختیار آنها قرار می‌دهد.

مدل یخچال بررسی شده RF28HMELBSR اعلام شده که 3599 دلار قیمت دارد. گفته می‌شود سامسونگ در حال برطرف کردن مشکل ایجاد شده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها