یکی از امکاناتی که نرم‌افزار Google Photos در سیستم‌عامل اندروید و آی‌او‌اس در اختیار کاربران قرار می‌دهد، ذخیره‌سازی عکس‌های موجود روی دستگاه در سرورهای ابری گوگل و دسترسی به این تصاویر از دیگر دستگاه‌های هوشمند است. (به‌عنوان مثال شما می‌توانید تصاویر ذخیره شده در تلفن همراه خود را در تبلت یا رایانه نیز مشاهده کنید) امروزه با گسترش استفاده از تلفن‌های همراه مجهز به دوربین‌های عکاسی با کیفیت، ممکن است در یک سفر تفریحی، یک یا چند نفر از اعضای خانواده خاطرات سفر را ثبت کرده و عکس‌هایی را تهیه کنند.
کد خبر: ۸۳۲۸۵۲

در این شرایط شما به دریافت تصاویر از دیگر اعضای خانواده نیاز دارید و انجام این کار پس از هر مراسم یا رخداد کمی وقتگیر است. دوست دارید به‌طور خودکار تمام تصاویر ثبت شده از سوی دیگر اعضای خانواده همچون همسر یا فرزندانتان را در دستگاه هوشمند خود مشاهده کنید؟ شما می‌توانید کاربری‌های مختلف گوگل را در نرم‌افزار Google Photos با یکدیگر به اشتراک ‌بگذارید تا ‌براحتی به تصاویر ثبت شده متعلق به هر کاربر دسترسی داشته باشید.

توجه: با اشتراک‌گذاری کاربری گوگل خود روی دستگاه‌های دیگر کاربران به آنها این اجازه را می‌دهید تا به دیگر سرویس‌های گوگلی شما اعم از جیمیل نیز دسترسی داشته باشند. پس پیش از ارائه این دسترسی، دقت لازم را داشته باشید. (پیشنهاد می‌شود این اشتراک‌گذاری میان شما و همسرتان باشد)

1-‌ نرم‌افزار Google Photos را در دستگاه هوشمند خود اجرا کنید.

2-‌ از بالا سمت چپ، روی آیکون منوی برنامه که به شکل سه خط افقی به‌نمایش درآمده است، فشار دهید.

3-‌ روی آدرس ایمیل فعلی خود که در بالای صفحه به‌نمایش درآمده است فشار دهید تا فهرست کاربری‌های تعریف شده در نرم‌افزار نمایش داده شود.

4-‌ روی Manage accounts فشار داده و در صفحه‌ جدید گزینه‌ Add account را فشار دهید.

5-‌ اطلاعات کاربری جدیدی را که قصد دارید به دستگاه شما اضافه شود، وارد کنید و عملیات ورود را انجام دهید.

6-‌ از حالا به بعد با دسترسی به منوی نرم‌افزار و فشار روی آدرس ایمیل، می‌توانید هر یک از کاربری‌های موجود در برنامه را انتخاب کرده و عکس‌های موجود در هر کاربری را مشاهده‌ کنید.

اشتراک‌گذاری با مرورگر « اج»

گاهی هنگام وبگردی ممکن است بخواهید یک مقاله را برای دوستانتان ایمیل کنید یا شاید تصویری را در اینترنت یافته‌اید و می‌خواهید در صفحه‌ شخصی خود در فیسبوک آن را با دیگر کاربران به اشتراک بگذارید. همان‌طور که می‌دانید بسیاری از سایت‌ها برای انجام این کار، گزینه‌هایی را در اختیار شما قرار می‌دهند. این گزینه‌ها برای انتشار مطالب در شبکه‌های اجتماعی و به اشتراک‌گذاری آنها با دیگر کاربران کاربرد دارد و به شما امکان‌ می‌دهد براحتی اطلاعات مورد مشاهده را در اختیار دیگران قرار دهید. متاسفانه گاهی برخی سایت‌ها چنین قابلیتی را پشتیبانی نمی‌کنند و در این شرایط کاربران نمی‌توانند براحتی مطالب را بازنشر کنند. برای رفع این مشکل افزونه‌هایی در مرورگرهای کروم، فایرفاکس و ... طراحی شده که صرف نظر از طراحی صورت گرفته روی هر سایت، قابلیت اشتراک‌گذاری مطالب به‌نمایش درآمده را در اختیار شما قرار می‌دهد. خوشبختانه، برخلاف مرورگرهای ذکر شده، این قابلیت در مرورگر اج ویندوز 10 به‌طور پیش‌فرض وجود دارد و شما می‌توانید با استفاده از آن براحتی هرگونه محتوای به‌نمایش درآمده از طریق این مرورگر را برای دیگر کاربران به اشتراک بگذارید.

اگر دوست دارید با این روش آشنا شوید از این ترفند کمک بگیرید:

1-‌ پس از دسترسی به محتوای مورد نظر به وسیله مرورگر اج، از بالا سمت راست روی آیکون Share که به شکل سه دایره‌ به هم متصل است، کلیک کنید.

2-‌ اکنون در سمت راست صفحه‌ نمایش، پنل تنظیمات اشتراک‌گذاری ویندوز 10 نمایش داده می‌شود. در زیر کلمه‌ Share، نام صفحه‌ وبی که در حال مشاهده‌ آن بوده‌اید به‌نمایش درآمده و در زیر این نام نیز ابزارهای اشتراک‌گذاری که قبلا دانلود و نصب کرده‌اید، فهرست شده ‌است.

3-‌ چنانچه قصد دارید گزینه‌های بیشتری را به این فهرست اضافه کنید به فروشگاه ویندوز مراجعه کرده و نام نرم‌افزار مورد نظرتان را وارد کنید. به‌عنوان مثال با جستجوی نام Facebook، این نرم‌افزار برای شما پیدا شده و در زیر عنوان نرم‌افزار نیز آیکون Share نمایش داده می‌شود. (برنامه‌های قابل استفاده در بخش اشتراک‌گذاری این آیکون را نیز نمایش می‌دهند) روی گزینه‌ Install کلیک کنید تا نرم‌افزار مورد نظر به فهرست ابزارهای اشتراک‌گذاری اضافه شود.

4-‌ پس از نصب برنامه‌های دلخواه خود با تکرار مرحله‌ یک و انتخاب نرم‌افزار مورد نظر می‌توانید عملیات اشتراک‌گذاری در آن سرویس را اجرا کنید.

بستن اجباری برنامه‌ها در ساعت اپل

هر سیستم‌عامل و دستگاهی ممکن است دچار مشکل شود. این مشکلات نیز در بیشتر موارد در نرم‌افزارهای اجرا شده روی سیستم‌عامل مشاهده می‌شوند و یکی از روش‌های رهایی از مشکلات ایجاد شده، بستن برنامه و اجرای مجدد آن است. همان‌طور که می‌دانید پیچ دیجیتال ساعت اپل (اپل واچ) همچون دکمه‌ صفحه‌ اصلی در دیگر محصولات اپل، برنامه‌ درحال اجرا را به پس‌زمینه‌ دستگاه انتقال داده و صفحه‌ اصلی را برای شما نمایش می‌دهد. اجرای این فرمان، موجب بسته شدن برنامه‌ مورد نظر نمی‌شود و گاهی ممکن است یک برنامه در حالت عدم پاسخگویی (هنگ) قرار گرفته باشد. در سیستم‌عامل آی‌اواس می‌توانید در صورت نیاز، برنامه‌های فعال را ببندید اما انجام این عملیات در اپل واچ به این سادگی‌ها امکان‌پذیر نیست.

چنانچه ساعت هوشمند شما نیز با مشکل اجرای برخی برنامه‌ها مواجه است و گاهی بشدت نیازمند بستن اجباری برنامه و اجرای مجدد آن می‌شوید، از این روش کمک بگیرید تا با قابلیت پنهانی که اپل واچ در اختیارتان قرار می‌دهد، عملیات بستن اجباری برنامه‌ مورد نظر را اجرا کنید:

1-‌ پیچ دیجیتال ساعت خود را فشار دهید تا فهرست برنامه‌ها به‌ نمایش درآید.

2-‌ برنامه‌ای که هنگ کرده و قصد دارید آن را ببندید، اجرا کنید. (نرم‌افزاری که می‌خواهید به اجبار بسته شود باید روی دیگر نرم‌افزارها قرار گیرد)

3-‌ اکنون کلید زیر پیچ دیجیتال را فشار داده و نگه‌ دارید تا صفحه‌ خاموش کردن دستگاه برای شما نمایش داده شود. پس از نمایش این صفحه دکمه را رها کنید. (صفحه ‌نمایش را لمس نکنید و هیچ دکمه‌ای را تا مرحله‌ بعد فشار ندهید)

4-‌ اکنون کلید زیر پیچ دیجیتال را دوباره فشار داده و نگه دارید تا صفحه‌ خاموش کردن دستگاه بسته شود.

5-‌ مراحل کار به اتمام رسید. فهرست برنامه‌ها برای شما نمایش داده می‌شود و برنامه‌ مورد نظر که روی دیگر نرم‌افزارها اجرا شده بود به‌صورت اجباری بسته شده است.

چند دسکتاپ در مک

میزکار یا همان دسکتاپ رایانه برای بسیاری از کاربرانی که امور روزمره خود را با رایانه انجام می‌دهند یا به هر دلیل دیگری مدت زمانی طولانی را با رایانه سر و کار دارند، از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است. هرچه میز کار این کاربران خلوت‌تر و بزرگ‌تر باشد، نظم و ترتیب بیشتری در آن وجود دارد و سرعت انجام کارها نیز افزایش می‌یابد. گاهی برای خلوت کردن و بزرگ‌تر بودن
میز کار در رایانه از چند دسکتاپ به‌جای یک دسکتاپ کمک گرفته می‌شود. خوشبختانه این قابلیت در سیستم‌عامل مک نیز وجود دارد و چنانچه شما نیز یکی از کاربران این سیستم‌عامل باشید می‌توانید براحتی تا 16 دسکتاپ مختلف را برای خودتان در این سیستم‌عامل ایجاد کنید:

1-‌ برای شروع باید کلید F3 را از روی صفحه ‌کلید فشار دهید تا Mission Control برای شما نمایش داده شود. (همه پنجره‌های فعال در یک صفحه به‌نمایش درخواهد آمد)

2-‌ نشانگر ماوس خود را به بالا سمت راست صفحه ‌نمایش منتقل کنید تا پنجره‌ کوچکی با تصویر پس‌زمینه‌ دسکتاپ برای شما نمایش داده شود. همچنین روی این تصویر، آیکون کوچکی به شکل «+» نیز قابل مشاهده است که با کلیک روی آن یک دسکتاپ جدید برای شما ایجاد می‌شود.

3-‌ شما می‌توانید با تکرار مرحله‌ 2، حداکثر 16 دسکتاپ مختلف را ایجاد کرده و هر یک از برنامه‌های مورد نظرتان را با استفاده از روش کشیدن و رها کردن به دسکتاپ‌های دلخواه منتقل کنید.

نکته1: برای حرکت میان دسکتاپ‌ها می‌توانید از فشار همزمان کلیدهای command همراه کلیدهای کنترلی به سمت چپ یا راست کمک بگیرید.

نکته2: برای اختصاص هر یک از برنامه‌ها به دسکتاپ‌های موردنظر باید پس از مراجعه به دسکتاپ مورد نظر، روی آیکون برنامه‌ موردنظر کلیک راست کرده و پس از مراجعه به منوی Options گزینه‌ This Desktop را انتخاب کنید.

همچنین در صورتی‌که در این بخش گزینه‌ All Desktops را انتخاب کنید، با اجرای برنامه‌ مورد نظر، پنجره‌ آن در تمام دسکتاپ‌ها قابل مشاهده خواهد بود.

امیر عصاری

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها