باراک اوباما رئیس جمهوری آمریکا در دیدار با ملک سلمان پادشاه عربستان، دسترسی بدون قید و شرط سازمان های بشردوستانه به یمن را خواستار شد.
کد خبر: ۸۳۲۵۲۳
دستور اوباما به شاه سعودی درباره یمن

به گزارش ایرنا به نقل از «بی.بی.سی»، در حالی که ملک سلمان در دیدار با باراک اوباما بار دیگر از نگرانی های کشورهای حاشیه خلیج فارس درباره توافق هسته ای میان ایران و گروه 1+5 سخن به میان آورد، اوباما به وی گفت که به سازمان های بشردوستانه اجازه داده شود بدون هیچ مانعی به یمن دسترسی داشته باشند.

اوباما پس از دیدار با سلمان گفت: «نگرانی ما درباره یمن مشترک است و برقراری دولتی کارآمد که ضمن ارایه همه خدمات بتواند شرایط انسانی این کشور را بهبود بخشد، لازم است.

این رسانه به نقل از روزنامه نیویورک تایمز گزارش داده که وزارت دفاع آمریکا قرارداد تسلیحاتی یک میلیارد دلاری را با عربستان نهایی کرده است که براساس آن، تسلیحاتی برای مقابله با داعش و انصارالله در یمن در اختیار ارتش آل سعود عربستان قرار داده می شود.

ائتلاف عربی به رهبری عربستان و با همراهی آمریکا از ششم فروردین ماه امسال تهاجم هوایی گسترده ای را علیه مواضع جنبش مردمی انصارالله و متحدان این جنبش در یمن آغاز و این کشور را از هوا، زمین و دریا محاصره کرده است.

عربستان در سکوت مجامع جهالی و حقوق بشری با زیرپاگذاشتن قوانین و مقررات بین المللی، همچنان به کشتار مردم مظلوم یمن و حمله به تاسیسات و مراکز غیرنظامی از جمله بیمارستانها ادامه می دهد.

براساس گزارش سازمان های بین المللی، بیش از 21 میلیون تن در یمن (بیش از 80 درصد از جمعیت این کشور) به کمک نیاز دارند و میلیونها تن نیز با کمبود غذا روبه رو هستند. همچنین نزدیک به پنج هزار یمنی از جمله صدها زن و کودک به شهادت رسیده اند.

بر اثر حملات آل سعود، تاکنون بیشتر تاسیسات زیربنایی، خدماتی، بیمارستان ها، مدارس و خانه های مردم یمن ویران شده اند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها