جام جم ورزشی: سردار آزمون در 20 سالگی هفتمین گل ملی خود را به ثمر رساند.
کد خبر: ۸۳۲۴۷۵
سردار آزمون رقیب جدید علی دایی

به گزارش جام جم ورزشی ، سردار آزمون در حالی موفق به ثبت هفتمین گل ملی خود برابر گوام شد که رکوردی مشابه علی دایی به دست آورد. علی دایی در 24 سالگی در یازدهمین بازی ملی خود هفتمین گل ملی خود را زد، دقیقا رکوردی که سردار آزمون اکنون به دست آورده است.

در حالی که هشت سال از بازنشستگی علی دایی از فوتبال می گذرد او با 109 گل ملی کماکان برترین گلزن ملی جهان است و آقای گل جهان به شمار می رود. نام علی دایی به دلیل همین 109 گل ملی هر سال در کتاب رکوردهای گینس ثبت می شود اما در یک سال گذشته نیمار ستاره 24 ساله تیم ملی فوتبال برزیل سرسخت ترین رقیب علی دایی برای رکورد شکنی به شمار می رفت. بسیاری پیش بینی می کردند با توجه به روند گلزنی های این ملی پوش برزیلی وی بتواند تا هفت سال آینده رکورد ملی علی دایی را بشکند و آقای گل ملی جهان شود احتمالی که اکنون کمتر به آن پرداخته می شود چرا که پیش بینی می شود مصدومیت های پیاپی این بازیکن و همچنین ظهور استعدادهای جدید در مهد فوتبال جهان یعنی برزیل روند گلزنی های این ستاره بارسلونا را زودتر از حد موعود متوقف کند.

حالا صحبت از نام جدیدی است، سردار آزمون. مهاجم بیست ساله تیم ملی فوتبال ایران که البته یکی از ستاره های جوان و محبوب کارلوس کی روش به حساب می آید. با توجه به سن کم این بازیکن و البته روند گلزنی های وی پیش بینی می شود او محتمل ترین گزینه برای شکست رکورد گلزنی علی دایی باشد. این اتفاق می افتد؟

او که در مدت زمانی کوتاه، حدود یک سال به 11 بازی و 7 گل ملی رسیده است، اگر تا 24 سالگی همین روند را ادامه دهد، تا سن 24 سالگی یعنی سن شروع علی دایی در تیم ملی می تواند حدود 50 بازی ملی و حدود 30 گل ملی داشته باشد و اگر منطبق بر سن و سال دایی یعنی تا 35 و 36 سالگی بازی کرده و منطبق بر او، گل بزند که البته هم تعداد بازی دایی و هم گل هایش بسیار سخت و دور از دسترس است، معهذا اگر او بتواند با آمار دایی، به برابر می رسد می تواند به نزدیک 200 بازی ملی برسد و شاید حتی بیش از 70 گل ملی بزند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها