کاراته کای وزن ۶۰- کیلوگرم تیم ملی کاراته ایران با برتری مقابل رقیب تایوانی خود، اولین مدال طلای کاروان اعزامی کشورمان به مسابقات قهرمانی آسیا را به ارمغان آورد.
کد خبر: ۸۳۲۲۷۴
مهدی‌زاده به مدال طلا دست یافت

به گزارش مهر، پرونده کاراته کاهای ایران در روز نخست رقابت های قهرمانی آسیا با کسب یک طلا، دو نقره و یک برنز در یوکوهاما بسته شد.

در رقابت های وزن ۶۰- کیلوگرم نماینده ایران رقبای خود را یکی بعد از دیگری شکست داد و مدال طلا این وزن به نام خود ثبت کر.

امیر مهدی‌زاده دور نخست حریفی از چین را با ۱۱ بر ۳ از پیش رو برداشت و در ادامه برابر کاراته‌کایی از کره‌شمالی با نتیجه ۸ بر صفر صاحب پیروزی شد.

دارنده مدال‌های طلا و برنز جهان، کاراته‌کای عربستانی را دور سوم ۵ بر صفر شکست داد و به نیمه نهایی رسید.

وی در این مرحله مقابل نماینده کشور میزبان یک بر صفر به برتری دست یافت و به فینال راه یافت.

مهدی‌زاده در بازی پایانی نیز با قدرت ظاهر شد و در پیکار با نماینده چین تایپه ۹ بر صفر پیروز از تاتامی خارج شد و اولین طلای تیم اعزامی کشورمان را کسب کرد.

سعید احمدی دیگر نماینده ایران که با سه پیروزی متوالی راهی بازی نهایی شده بود، برای کسب مدال طلا به مصاف حریفی از قزاقستان رفت اما بازنده تاتامی را ترک کرد تا به نشان نقره بسنده کند. وی با برتری مقابل سریلانکا، کویت و اردن به دیدار پایانی راه پیدا کرده بود.

همچنین سحر کرجی عضو تیم ملی بانوان کشورمان با شکست رقبای خود راهی بازی نهایی وزن ۵۰- کیلوگرم شده بود، در جدال برای کسب مدال طلا نتیجه را به کاراته‌کای کشور میزبان واگذار کرد و به نشان نقره بسنده کرد.

وی با برتری مقابل رقبای از سریلانکا، چین تایپه و هنگ کنگ به دیدار فینال راه پیدا کرده بود.

برپایه این گزارش، یک طلای امیرمهدی​زاده در وزن ۶۰- کیلوگرم، 2 نقره سعید احمدی در وزن ۶۷- کیلوگرم و سحر کرجی در وزن ۵۰- کیلوگرم بانوان و یک برنز مهران قربانعلی‌پور در کاتای انفرادی حاصل تلاش کاراته کاهای ایران در روز نخست این مسابقات بود. مهسا افسانه، رضا روشن و فاطمه چالاکی نیز از دور مسابقات کنار رفتند.

سیزدهمین دوره رقابتهای کاراته قهرمانی آسیا صبح امروز جمعه ۱۳ شهریورماه با شرکت ۲۸۵ کاراته از ۳۳ کشور در یوکوهامای ژاپن آغاز و تا روز یکشنبه ادامه خواهد داشت.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها