رئیس سازمان بازرسی کل کشور خبر داد

رایزنی برای بازگرداندن خاوری

رئیس سازمان بازرسی کل کشور از رایزنی با برخی کشورها در حاشیه شانزدهمین کنفرانس بین المللی مبارزه با فساد مالی در مالزی برای بازگرداندن 'محمود خاوری' مدیر عامل اسبق و متواری بانک ملی از کانادا خبر داد.
کد خبر: ۸۳۲۱۶۲
رایزنی برای بازگرداندن خاوری

'ناصر سراج' رئیس سازمان بازرسی کل کشور در گفت وگو با ایرنا با تاکید بر اینکه کشورهای جهان نباید موضوع پولشویی را سیاسی کنند، تصریح کرد 'موضوع پولشویی نباید در قالب سیاسی قرارگیرد مانند جریان خاوری رئیس فراری بانک ملی که اکنون در کانادا بسر می برد'.

وی گفت: ما باید در مذاکرات برای بازگرداندن افراد فراری که در کشور اقدام به پولشویی کرده اند، اقدام کنیم و آن ها را وادار به این کار کنیم.

رئیس سازمان بازرسی کل کشور گفت: کشورها مجبورند تن به این کار دهند وگرنه مبارزه با فساد و پولشویی اثری نخواهد داشت.

وی با اشاره به مذاکرات روز چهارشنبه خود و در حاشیه نخستین روز از شانزدهمین کنفرانس بین المللی مبارزه با فساد مالی در شهر 'پوتراجایا' مالزی، گفت که با مقام های چهار کشور مذاکره کرده است.

وی گفت که موضوع پولشویی و فساد مالی خاوری نیز در این مذاکرات مطرح شده است. 'قرار شد از طریق فضای سایبر، اینترنت و پست الکترونیکی در این مورد در تماس باشیم تا بتوانیم اقدام موثری انجام دهیم'.

سراج در پاسخ به این سوال که اطلاعات افراد طرف مذاکره از خاوری چه بوده است، گفت: فعلا اطلاعات جزیی نداشتند. مورد خاوری که مطرح شد همه کشورها استقبال کردند و حق را به ایران دادند.

وی گفت که در حاشیه این کنفرانس تاکنون با نماینده کانادا که خاوری در آن کشور بسر می برد ملاقات نداشته است، اما گفت 'ما قبلا ملاقات داشتیم و مقام کانادایی متاثر شد و قول داد در کنفرانس بین المللی اتریش این موضوع مطرح شود'.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها