برگزاری نخستین جشنواره فرهنگی هنری ایران در تهران

عشایر ایران به بوستان جوانمردان کوچ می کنند

نخستین نمایشگاه و جشنواره فرهنگی هنری ایران در تهران با هدف نمایش جلوه های اصیل و بومی فرهنگ و آیین عشایر و اقوام ایران زمین به شهروندان با حضور 23 استان کشور دربوستان جوانمردان ایران برگزار می شود.
کد خبر: ۸۳۱۲۲۵
عشایر ایران به بوستان جوانمردان کوچ می کنند

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از روابط عمومی فرهنگسرای تهران و مدیریت فرهنگی هنری منطقه 22 ، این جشنواره با رویکرد ترویج سبک زندگی مبتنی بر ظرفیت های بومی کشور و تامین بهینه اوقات فراغت شهروندان به مدت 2 هفته در فضایی 5 هزار متری و در قالب برپایی بیش از 60 غرفه و چادر عشایری میزبان عموم شهروندان خواهد بود.

بر اساس این گزارش، در نخستین نمایشگاه و جشنواره فرهنگی هنری «ایران در تهران» گروه های هنری اقوام کرد، بلوچ، لر، قشقایی، کرمانج، ترکمن، آذری، گیلک، خراسانی و جنوب کشور هر شب به نمایش و ارایه هنر، موسیقی و آیین های خود خواهند پرداخت و هم چنین صنایع دستی، هنرهای سنتی، سوغات و غذاهای سنتی 23 استان کشور عرضه خواهد شد.

این گزارش می افزاید: تبیین و معرفی ویژگی های اصیل فرهنگ و سبک زندگی عشایر و اقوام ایرانی با برپایی نمایشگاه محتوایی «زندگی ایرانی»، ترسیم خانواده منسجم و عاری از طلاق در میان عشایر و اقوام ایران و ارایه سخنرانی های کوتاه و هم چنین برگزاری مسابقه بزرگ غذاهای سنتی و محلی با عنوان غذای سالم از دیگر بخش های این جشنواره است.

فرهنگسرای تهران این جشنواره را با همکاری سازمان زیباسازی شهر تهران، موسسه کوچ ایل قشقایی و شهرداری منطقه 22 از 12 تا 27 شهریور برگزار می کند و شهروندان در این ایام می توانند هر روز از ساعت 17 الی23 از بخش نمایشگاهی و برنامه های زنده این جشنواره بازدید کنند.

نخستین نمایشگاه و جشنواره فرهنگی هنری «ایران در تهران» در بوستان جوانمردان ایران به نشانی بزرگراه همت، بلواردهکده المپیک، ضلع شمالی بوستان جوانمردان، میزبان علاقمندان است و شهروندان برای کسب اطلاعات بیشتر می توانند با شماره 44143777 تماس بگیرند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها