جام جم ورزشی: وقتی صحبت از اتومبیلرانی می شود در اکثر اوقات نام لاله صدیق به ذهن متبادر می شود.
کد خبر: ۸۳۱۱۲۹
دختری که می خواهد از لاله صدیق سبقت بگیرد

به گزارش جام جم ورزشی ، پس از لاله صدیق ، زهره وطن خواه نام معتبر دیگری در عرصه اتومبیل رانی محسوب می شود. اما چرا سال هاست که در اتومبیلرانی بانوان همه چیز به نام لاله صدیق و ختم می شود؟ بخش زیادی از توجهات به این بانونی موفق اتومبیلرانی به ساخت فیلمی درباره او و همچنین دیگر حاشیه هایش برمی گردد. اما اگر نگاهی به پیست های رقابت های اتومبیلرانی بیندازیم متوجه می شویم این پیست ها پر از دختران اتومبیلرانی است که هر کدام می خواهند یک لاله صدیق باشند و حتی از او سبقت بگیرند. پریماه فراهانی یکی از همین اتومبیلرانان است. وی می گوید :«چیزی که ما را در پیست های اتومبیلرانی حفظ کرده علاقه مان به این رشته ورزشی است در غیر اینصورت اگر این علاقه نبود خرج های کمرشکن تا امروز همه اتومبیلرانان را فراری داده بود. » وی در ادامه افزود: « بنزین مخصوص اتومبیل های مسابقه ای گاهی اوقات به 400 هزار تومان می رسد، سقف تعمیر و سرویس این اتومبیل ها به دو میلیون تومان هم می رسد. سایر خرج و مخارج نیز واقعا کمرشکن است. » وی با بیان اینکه بسیاری از پیست های اتومبیلرانی در تسخیر دختران اتومبیل ران است گفت:« علاقه به اتومبیلرانی در میان بانوان واقعا زیاد شده است. اکنون بسیاری از اتومبیلرانان در رقابت های مختلف دختر هستند اما با این وجود متاسفانه باز هم شاهد این هستیم که نگاه های جنسیتی وجود دارد. البته در گذشته اوضاع بدتر بود و در پیست ها رفتارهای نامناسبی با راننده هایی مثل من می شد اما اکنون اوضاع بهتر شده است.»

وی در پاسخ به این پرسش که چه کسی می تواند روزی به سطح لاله صدیق برسد گفت:«مگر لاله صدیق چه کار شاقی در اتومبیلرانی انجام داده است؟! او اوضاع مالی بسیار خوبی دارد و به راحتی می تواند به بهترین ابزار و امکانات مجهز باشد. در واقع کار مهم تر را با ما انجام می دهیم. ما بدون داشتن اسپانسر و بدون برخورداری از عالی ترین تجهیزات در رقابت های مختلف شرکت می کنیم و بهترین نتایج را می گیریم. »

تا حدودی می توان حق را به این اتومبیلران داد. هزینه های سرسام آور اتومبیلرانی باعث شده است تا فقط کسانی به این رشته روی بیاورند که اوضاع مالی بسیار خوبی دارند. اما همین اوضاع مالی بسیار خوب هرگز نمی تواند تضمینی برای حضور راننده های ایرانی در معتبرترین رقابت های جهانی باشد واگر اینطور بود اکنون بسیاری از راننده های "ثروتمند" ایرانی به تاخت و تاز در رالی ها و رقابت های مختلف مشغول بودند. وقت آن است که اتومبیلرانان حمایت های جدیدتری را از سوی اسپانسرها شاهد باشند...

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها