عضو کمیسیون ویژه بررسی سند برجام یا همان برنامه جامع اقدام مشترک، گفت: خروجی کمیسیون برجام نمی‌تواند چیزی غیر از خواست کلی نظام باشد و بر اساس قانون این کمیسیون موظف به بررسی و ارائه گزارش در مورد برجام است نه چیز دیگری.
کد خبر: ۸۳۰۲۹۲
خروجی کمیسیون برجام چیزی غیر از خواست کلی نظام نیست

عباسعلی منصوری آرانی در گفت‌وگو با ایسنا تأکید کرد: کمیسیون برجام در مقام رد یا تأیید اصل توافق نیست و تنها یک گزارش کلی از روند کار و مسائل مرتبط با توافق را به مجلس ارائه می‌کند که در این مسیر بررسی‌های مختلف و جلسات متعددی را نیز خواهد داشت.

وی افزود: کمیسیون بررسی برجام گزارش نهایی را به هیأت رئیسه و صحن مجلس ارائه می‌کند و در مقام یک کمیته کارشناسی مسائل را بررسی می‌کند و در نهایت مجلس در مورد آن تصمیم می‌گیرد. بنابراین، ما در این زمینه تصمیم‌سازیم و نه تصمیم‌گیر و صرفاً اطلاعات مجلس در مورد توافق را افزایش می‌دهیم. آنچه که در شرایط کنونی اهمیت دارد در نظر گرفتن تمام جوانب و دیده شدن مصالح کشور است.

رئیس گروه دوستی ایران و بریتانیا در بخش دیگری از صحبت‌های خود با اشاره به برخی مخالفت‌ها در مورد بازگشایی سفارت انگلیس، گفت: وزارت امور خارجه مسئولیت تبیین روابط ایران و سایر کشورها را دارد و جزئی از نظام است و تصمیمات وزارت امور خارجه نیز تصمیمات نظام است و این وزارتخانه جزئی از حاکمیت جمهوری اسلامی ایران است و تمام اقداماتی که انجام می‌دهد در همین مسیر است.

وی افزود: هر اقدامی موافق و مخالف خود را دارد اما باید بدانیم راه‌های اعتراض در قانون مشخص است و بدیهی است که تصمیمات نظام مخالفانی در کشور داشته باشد که می‌تواند نشات گرفته از تفکرات شخصی و یا حزبی آنها باشد. اما در هر حال به نظر می‌رسد راه اعتراض تجمعات غیر قانونی و اتهام زنی نیست.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها