جام جم ورزشی: شهرداری در بودجه ریزی ها در این بخش برخلاف وزارت ورزش که 60 درصد را به آقایان و 40 در صد را برای بانوان اختصاص می دهد و در اکثر موارد هم تمامی این 40 درصد را به بخش بانوان نمی دهد، به صورت مساوی عمل می کند.
کد خبر: ۸۳۰۲۴۳
شهرداری بیش از وزارت ورزش دلسوز بانوان است

این روزها با پیشرفت جوامع از لحاظ فرهنگی و حضور بانوان در عرصه های مختلف ورزشی علاقه مندی زیادی به ورزش کردن در بین خانم ها دیده می شود.

به گزارش سایت ورزش بانوان ، به همین دلیل آن ها بیش از مردان به ورزش کردن به صورت همگانی و تفریحی روی آوردند که این موضوع خود مستلزم ایجاد مکان های تفریحی- ورزشی مناسب برای آنها است.

با توجه به اینکه بانوان در ایران به دلیل مسائل فرهنگی و دینی نمی توانند در مکان های ورزشی آقایان حضور پیدا کنند، بنابراین شهرداری درصدد ایجاد مکان های ورزشی و تفریحی برای آن ها در سطح شهر است.

بهناز خیراندیش، معاون زنان سازمان ورزش شهرداری تهران در گفت و گو با خبرنگار سایت ورزش بانوان؛ از اقداماتی که این سازمان برای پیشرفت ورزش بانوان در سطح شهر انجام داده است می گوید که متن آن پیش روی شماست.

خیراندیش در پاسخ به این پرسش که شهرداری به عنوان یک نهاد عمومی برای پیشرفت بانوان در عرصه های مختلف ورزشی چه اقداماتی انجام داده است، توضیح داد: این سازمان علاوه بر توسعه زیر ساخت ها در صدد ایجاد ورزشگاه هایی مخصوص بانوان مانند مجموعه های الزهرا، مروارید و آمنه است؛ این ورزشگاه ها صرفا برای فعالیت های ورزشی بانوان احداث شده است.

وی اضافه کرد: البته به جز این ورزشگاه ها در صدد ایجاد پارک های بانوان هستیم که در آن علاوه بر ایجاد فضاهای پارکی، فضای باشگاهی نیز ترتیب داده شده است.

ایجاد 1126 ایستگاه فعالیت بدنی در سطح استان تهران

معاون زنان سازمان شهرداری تهران ادامه داد: همچنین احداث 1126 ایستگاه فعالیت بدنی را در استان تهران احداث کردیم که بانوان استان به ورزش کردن در آن می پردازند.

وی همچنین در خصوص برنامه های این ایستگاه ها توضیح داد: در نظر داریم برای تمامی ایستگاه ها برنامه های ورزشی از جمله مسابقات محلات بین مناطق 22 گانه استان را برگزار کنیم.

نایب رئیسان فدراسیون ها ریاست انجمن ها را بر عهده می گیرند

خیراندیش اظهار کرد: با ایجاد انگیزه در بانوان در راه اندازی این ایستگاه های فعالیت بدنی تمامی سلایق را در نظر گرفته ایم و از تمامی رشته های ورزشی در آن ها برای آموزش و برگزاری مسابقات ورزشی استفاده می کنیم.

به گفته معاون زنان سازمان شهرداری تهران؛ تمام تلاشمان این است که در این ایستگاه ها از نایب رئیسان بانوان فدراسیون ها و داوران و اساتید خبره برای ریاست انجمن ها استفاده کنیم.

وی در خصوص هدف شهرداری از ایجاد ایستگاه های فعالیت بدنی در سطح استان توضیح داد: با توجه به انفرادی شدن ورزش ها و پیشرفت تکنولوژی که باعث جدایی خانواده ها از یک دیگر و کم شدن مراودات خانوادگی شده و وجود مشکلات اقتصادی، شهرداری برای گسترش ورزش های همگانی در صدد ایجاد این پایگاه ها در سطح شهر است.

خیراندیش تصریح کرد: در این ایستگاه ها سعی شده علاوه بر ایجاد فعالیت های ورزشی به صورت خانوادگی، ورزش ها نیز به صورت هدفمند انجام شود. در این رابطه نیز مهمترین هدف در درجه اول ایجاد سلامت روح و جسم بانوان است.

معاون بانوان سازمان شهرداری تهران تاکید کرد: این برنامه های آموزشی کاملا به صورت رایگان برگزار می شود.

وی گفت: این پایگاه ها قرار است در 7 رشته ورزشی فعالیت کند که به چهار رشته آن در فصل تابستان و سه رشته دیگر در فصل زمستان پرداخته می شود. تعداد افرادی که در این پایگاه ها به عنوان مربی فعالیت می کنند به 750 نفر می رسند. این افراد از اساتید برجسته دانشگاه ها هستند که توانایی، علم و تجربه لازم را برای ارتقاء سلامت بانوان دارا هستند.

خیراندیش ادامه داد: برای افزایش سطح علم این مربیان نیز کلاس های باز آموزی و اصلاحی برگزار می شود.

شهرداری نسبت به وزارت ورزش بودجه بیشتری را به بانوان اختصاص می دهد

معاون زنان سازمان ورزش شهرداری تهران در خصوص بودجه ریزی شهرداری برای بخش بانوان نیز اظهار کرد: شهرداری در بودجه ریزی ها در این بخش برخلاف وزارت ورزش که 60 درصد را به آقایان و 40 در صد را برای بانوان اختصاص می دهد و در اکثر موارد هم تمامی این 40 درصد را به بخش بانوان نمی دهد، به صورت مساوی عمل می کند.

هدف از ایجاد معاونت فرهنگی، ارتباط نزدیک با شهروندان است

وی اشاره کرد: با ایجاد معاونت فرهنگی در شهرداری، تلاش شده تا با اقشار مختلف جامعه در ارتباط باشیم. در چند سال اخیر نیز این نهاد سعی داشته با برنامه های محله محوری ارتباط چهره به چهره با شهروندان داشته باشد.

خیر اندیش در پایان تاکید کرد: شهرداری تمام برنامه های مربوطه را با طرح محله محوری به محله ها ابلاغ می کند و از طرفی برنامه ها از طریق صدا وسیما و خبرگزاری ها به شهروندان ابلاغ می شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها