طبق تازه‌ترین آمار ، غرق یک قایق حامل مهاجران غیرقانونی در سواحل لیبی حدود دویست کشته بر جا گذاشته است.
کد خبر: ۸۲۹۹۹۴
غرق قایق مهاجران غیرقانونی 200 کشته داشت

یک مسئول نیروهای گارد ساحلی لیبی اعلام کرد بر اثر واژگونی این قایق که روز پنجشنبه در آبهای ساحلی لیبی اتفاق افتاد، حدود دویست نفر جان باختند و دهها نفر دیگر ناپدید شدند.

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، بنا به اعلام این منبع، قایق حدود چهارصد مسافر داشت که دچار این سانحه شد.

یک مسئول سرویس های امنیتی منطقه «زواره» که خواست نامش فاش نشود، گفت: شمار زیادی از افرادی که در این سانحه جان باختند در انبار قایق قرار داشتند.

وی افزود: نیروهای امداد ساحلی موفق شدند دویست نفر از مسافران را نجات دهند که از این تعداد یکصد و چهل و هفت نفر به مرکز نگهداری مهاجران غیرقانونی در سبراته منتقل شدند.

این مقام امنیتی لیبی تصریح کرد: مهاجران غیرقانونی این قایق از کشورهای جنوب صحرای آفریقا، پاکستان، سوریه، مغرب یا بنگلادش بودند.

شهر زواره که نزدیک مرزهای تونس قرار گرفته است یکی از اصلی ترین نقاط عزیمت مهاجران غیرقانونی از لیبی به ایتالیا محسوب می شود.

مسئول امنیتی لیبی وابسته به دولت مستقر در طرابلس که جامعه بین المللی آن را به رسمیت نمی شناسد، تصریح کرد نیروهای ساحلی لیبی جستجوهای خود را برای بازماندگان احتمالی این حادثه افزایش داده اند.

وی افزود نیروهای امداد امکانات و وسایل بسیار محدودی در اختیار دارند. بیشتر قایق های نیروهای امداد قایق های ماهیگیری است که از صیادان قرض کرده اند.

از سال دو هزار و یازده که رژیم معمر قذافی در اعتراضات مردمی لیبی سرنگون شد و موجی از هرج و مرج و ناامنی این کشور را فراگرفت، شمار مهاجران غیرقانونی که از سواحل این کشور عازم اروپا می شوند، پیوسته افزایش یافته است.

هرج و مرج در لیبی باعث شده است دو دولت موازی و رقیب روی کار بیاید و این وضعیت آشفته کار قاچاقچیان انسان و مهاجران غیرقانونی را آسانتر کرده است.

لیبی که 1770 کیلومتر ساحل دارد، در فاصله 300 کیلومتری جزیره لامپدوسا ایتالیا قرار گرفته است. هر هفته صدها مهاجر غیرقانونی از آفریقا، سوریه یا دیگر مناطق آشوبزده تلاش می کنند به این جزیره وارد می شوند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها