توسط محققان ایرانی

لکنت زبان درمان شد

محققان ایرانی توانستند برای اولین بار در دنیا لکنت زبان را بر اساس شبیه سازی ذهنی و تصویر سازی ذهن به صورت قطعی درمان کنند.
کد خبر: ۸۲۹۵۵۵
لکنت زبان درمان شد

دکتر محمد احسان تقی زاده، دکترای روانشناسی و مجری طرح «ایجاد روش درمان قطعی لکنت زبان» در گفتگویی گفت: این روش بر اساس یک روش علمی، پژوهشی و دانشگاهی است که پس از یک دهه به نتیجه قطعی رسیده است.

وی با بیان اینکه روش درمان قطعی لکنت زبان بر اساس دانش شبیه سازی ذهن و تصویر سازی دهنی است، گفت: از سال گذشته با استفاده از روش ابداعی خود، اقدام به درمان لکنت زبان از رنج سنی ۳ سال به بالا کردیم که بیش از ۵۰ نفر به صورت قطعی درمان شدند.

به گفته وی، این روش برای اولین بار در دنیا اعمال و قابل انتقال به امریکا و اروپا نیز هست چراکه درمان های ارائه شده توسط محققان خارجی قطعی نبوده و گاهگاه برگشت پذیر هستند.

به گزارش مهر، تقی زاده اظهار داشت: روش های جراحی، دارویی، نصب دستگاه هوشمند در حلزون گوش، نصب پروتز در حنجره و... از جمله روش های به کار گرفته شده در دنیا برای درمان لکنت زبان هستند که هیچ یک از اینها به درمان قطعی منتهی نمی شوند.

استاد دانشگاه پیام نور تاکید داشت: روش به کار گرفته شده توسط تیم تحقیقاتی ما، به درمان قطعی لکنت زبان منتهی می شود چراکه بیش از ۳۰ روش علمی بر اساس زبان ذهن در آن استفاده شده است.

وی با تاکید بر اینکه از روش شبیه سازی ذهن و زبان ذهن به درمان لکنت رسیدیم، گفت: با استفاده از این روش لکنت زبان برگشت ناپذیر است و این بدان معناست که لکنت فرد برطرف شده و تا آخر عمر لکنت نخواهد داشت.

لکنت زبان نوعی اختلال گفتار است که مشکلاتی را در برقراری ارتباط با سرعت مناسب و به طور پیوسته و روان ایجاد می کند. در واقع لکنت عبارت است از تکرار، کشش و یا قفل شدن غیر ارادی کلمه یا بخشی از کلمه که فرد قصد بیان آن را دارد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۶ انتشار یافته: ۴۲
شادی
Iran (Islamic Republic of)
۰۰:۲۰ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۶
۰
۳
جناب محترم بهتر نبود با آگاهی بیشتری در مورد درمان لكنت حرف می زدید چرا سودجویانه خانواده ها رو گمراه می كنید واقعا كسی نیست و واقعا از رسانه ای مثل شما بعید چنین بدون تحقیق هر مطلب بی پایه و اساسی رو بگذارند و مردم را گمراه كنند
علیزاده
Iran (Islamic Republic of)
۰۰:۲۴ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۶
۰
۰
من كه شگفت زده شدم. اگه این واقعیت داشته باشه دیگه خیلی خیلی عالییییی میشه
ما ایرانیا فوق العاده ایم!!!!!
من كه در این حیطه كلی تحقیق كردم ولی علتش هنوز كامل مشخص نشده! پس خواهشا بگین علتش چیه؟! نگین كه فقط استرسه چون خنده داره..
پس چرا هیچ مقاله علمی ندارین؟؟؟!! چرا هیچ جا ثبت نشده؟؟!!! فقط آقای دكتر اینو به كل دنیا انتقال بدین تا بفهمن ما چقد دانشمند داریم!
ولی خواهشا نظر همه ی دوستانی كه علمی هم حرف زدن تایید كنین. و این همه نظر منفی برای چیه؟!!!!؟؟؟
گفتاردرمانگر
Iran (Islamic Republic of)
۰۰:۲۶ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۶
۰
۱
واقعا براتون متاسفم كه این مطالب رو نشر میدید در حالیكه نمیدونید اصلا لكنت زبان وجود نداره ....... لكنت یك اختلال گفتاریه. نه اختلال زبانی. واقعا كه..... كسی كه اینا رو باور میكنه لیاقتش همینه كه با همین روشها درمان ......... بشه.
...
Iran (Islamic Republic of)
۰۲:۲۴ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۶
۰
۱
باسلام. بنده آسیب شناس گفتار و زبان ( گفتاردرمانگر ) هستم و با اطمینان میتوانم عرض كنم كه لكنت فقط در نتیجه عوامل روانی ایجاد نشده و شدت نیافته كه فقط با روان درمانی برطرف شود. شروع و ادامه لكنت تحت تاثیر عوامل ژنتیكی , محیطی و روانی , زبانی , شناختی و حركتی می باشد و درمان یك جانبه ی هریك از این عوامل منجر به درمان نخواهد شد.
یونس
-
۱۵:۱۷ - ۱۳۹۵/۰۸/۱۶
آقای گفتار درمان ما لكنت داشتیم و با روش شبیه سازی درمان هم شدیم .بعد كجا گفته لكنت ژنتیكی چرا مردم و سركار میزارین از خدا بترسید
كریمی
-
۱۲:۴۹ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۳
سلام خدمت شما دوست عزیز بهتره كه بجای انكار درمان كمی بیشتر تحقیق كنید چون خودم خدا رو شكر درمان شدم و خیلی خیلی خیلی عالی صحبت می كنم
علی
Iran (Islamic Republic of)
۰۲:۲۹ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۶
۱
۰
با سلام من به این سایت رفتم و افراد درمان شده رو دیدم این كار 10 سال پیش شروع شده و افرادی كه درمراحل تحقیقاتی درمان شدن بازگشت نداشتن از سال 93 هم به صورت رسمی شروع شده. برید ببینید به مردم تهمت نزنید اگر یه آمریكایی این كارو كرده بود همه تعریف می كردید.
این سایت ایشونه Gsomind.com
جعفر معصومی
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۳۶ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۶
۰
۱
روزنامه عزیز جام جم و خبر نگار عزیز روانشناسی رو وزارت بهداشت تایید نمی كنه نظام روانشناسی تایید میكنه مطمئنم اون اشتباه چاپی هست در علم هم چیز قطعی نداریم موفق باشید در ضمن مقاله علمی ایشان كجا چاپ و تایید شده بگید ما بریم ببینیم تا این عزیزان لكنتی علاف نشان و سریع و كامل درمان شن
حسن
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۴۳ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۶
۰
۰
میتوانید استعلام بفرمایید و متوجه شوید كه روانشناسی رو نظام پزشكی و وزارت بهداشت تایید نمیكنه خبرنگار و جواب دهنده محترم مطمئنم اشتباه چاپی هست اشتباهی به این وضوح از روزنامه شما بعیده
وثوقی
Iran (Islamic Republic of)
۲۰:۳۶ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۷
۰
۱
من فیلم روشهای ایشان را دیدم. متاسفانه روش درمانی كه طبق فرمایش خودشان نهایت در یكسال جواب گرفته اند ارزش علمی نشر ندارد. من هم از اینكه این عنوان در كل دنیا صدا كند خوشحال میشوم اما مردم فریبی را نه! درمان قطعی لكنت زمانی اثبات خواهد شد كه با همكاری انجمن علمی گقتاردرمانی زیر نظر اساتید با تجربه مربوطه و پس از طی مراحل كلینیكال تریال و
پیگیری حداقل سه ساله داشته باشه. با احترام. وثوقی آسیب شناس گفتار و زبان
علیرضا
Germany
۱۰:۰۷ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۸
۱
۰
خیلی خوب بود. منم اخیرا یك مطلب جالب دربار لكنت زبان خوندم جالب بود ....
علی
-
۱۹:۳۸ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۲
۱
۰
كاملا دروغ است من و خواهرم اونجا رفتیم و اصلا چنین چیزی نیست بسیار هم آدم بی سوادی است
بی نام
Iran (Islamic Republic of)
۲۲:۰۷ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۹
دوست گرامی معلومه شما هم جزوه اون عده از كسانی هستی كه میخواین دكتر تقی زاده رو خراب كنین.
بنده تازه اولین جلسه ام كه رفتم و دارم هر روز بهتر میشم و طوری شده كه به راحتی و بدون مشكل در مهمانی های خانوادگی حرف میزنم و همه میگن كه 180 درجه تغییر كردم.

كریمی
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۴۰ - ۱۳۹۵/۰۹/۲۳
سلام دوست گرامی از كجا می دونید دروغه من بالای 20نفر می شناسم كه به درمان كامل رسیدند محض اطلاع شما من خودم بعد از 35سال سن به درمان كامل رسیدم و همیشه برای دكتر دعای خیر می كنم
ناصر.26 ساله. پسر لكنتی
-
۰۶:۳۴ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۱
۱
۰
نمیدونم. ایشالله كه راسته
مجتبی
-
۲۲:۳۰ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۸
۰
۱
سلام من خیلی كم لكنت دارم وهمین هست كه مرا ازار میده میگویم من كه لكنتی نیستم نمیدانم چرا بعضی اوقات سراغم میاید بیشتر جاهایی كه حساسیت كار بالاست
ناشناس
-
۱۱:۱۱ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۳
۰
۰
سلام
ایشون از بنده 5 میلیون تومان پول خواستن
به نظرم ایشون خیلی كارشون اصولی نیست
حمید
-
۰۵:۰۸ - ۱۳۹۵/۰۶/۳۰
۰
۰
دوستان من یكبار برای ویزیت خدمت ایشون رفتم و همون اول كار ایشون موبایلش رو در آورد و شروع كرد به حساب و كتاب كه آره فلان میلیون تومن هزینه ی درمان شما میشه و به قول معروف گربه رو همون لحظه دَم حجله كشت! یكم كه گذشت برگشت گفت درمان لكنت شما نیاز به صد جلسه ی درمانی داره كه هر جلسه در میاد 88 هزار تومن! بعدش 88 هزارتومن رو ضربدر 100 كردن و گفتن هزینه ی درمانتون میشه 8 میلیون و 800 هزار تومن! بعدش گفتن چون 100 جلسه زیاده، ما این 100 جلسه رو تبدیل به 13 جلسه ی فشرده میكنیم كه هر جلسه برای شما در میاد 700 هزار تومن! بعد منم همینطور هاج و واج مونده بودم! تا حالا روانشناسی رو ندیده بودم كه بتونه 100 جلسه ی درمانی رو به 13 جلسه تبدیل كنه! البته شاید روش درمانیشون روش خوب و علمی ای باشه اما بیشتر از اینكه دنبال درمان كردنِ مردم باشن، دنبال پُر كردن جیب های خودشونن و هر جلسه از شما درخواست 700 هزار تومن پول میكنن! جالب اینجاست كه وقتی راجع به نحوه ی درمان سوال میكنی، جواب واضح و روشنی به شما نمیدن و فقط میگن CPU مغز شما رو عوض میكنیم و لكنت زبان رو از ذهنتون پاك میكنیم! بهرحال اعتماد من برای جلسه ی اول به ایشون جلب نشد چون اصولا یه روانشناس در مرحله ی اول باید درمان بیمار و پیشرفت درمانی براش مهم باشه نه اینكه همون اول كار گوشیشو در بیاره و شروع كنه حساب و كتاب كردن راجع به هزینه ی درمانیتون! در كل 100 هزارتومن واسه یه ویزیت دادم ولی اصلا اعتمادم جلب نشد و ترجیح میدم فعلا با لكنت زبان زندگیمو ادامه بدم تا عیار كاری ایشون بیشتر مشخص بشه. موفق باشید.
كریمی
-
۱۲:۴۵ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۳
باسلام خدمت دوست عزیز من حاضر بودم برای درمانم هر چقدر كه باشه بدم و درمان می شدم خدا رو شكر با تمرینات دكتر درمان هم شدم بعدشم من خودم یك نفری كه اوضاع احوال درست حسابی نداشت و لكنت زبان خیلی شدید هم داشت خدمت آقای دكتر معرفی كردم و آقای دكتر بهشون گفتند اون چند جلسه كه به شما گفتم برای پدر من نماز بخونید
یونس ذوالفقاری
-
۱۵:۱۲ - ۱۳۹۵/۰۸/۱۶
۰
۱
سلام خدمت دوستان من موفقیتم در زندگی رو مدیون این كلینیك هستم و به 20 سال زندگی با لكنت من خاتمه داد ولی نمیدونم چرا بعضی ها دارن این نغبه های ایرانی رو خراب میكنن اگه الان یكی از دكترای اروپایی یا آمریكا این ادعا رو میكردن همه باور میكردن و ما لیاقتمون این است كه جهان سومی باشیم چون باور نداریم هم نوع مون روباور كنید از اروپا و آمریكا مراجعه كننده داشتن اونا قبول دارن ولی ما ...در مورد پول هم تعجب میكنم از معدود دكترایی هستن كه حتی رایگان هم درمان كردن به خودتون بایین وو باور داشته باشین كه لكنت قابل درمان و مثل من از گفتار سالمم لذت ببرین
نیما
-
۱۱:۴۵ - ۱۳۹۵/۰۸/۱۹
من هیچ اطلاعی در مورد هزینه درمانی برای هر جلسه ندارم.متاسفانه از لحاظ مالی هم در مضیقه هستم.ممنون میشم هزینه هر جلسه درمان رو حدودی بیان بفرماین.
ناشناس
-
۲۱:۱۱ - ۱۳۹۵/۰۹/۰۸
سلام خدمت شما دوست عزیز
آقا یونس، اینكه میگین بعضی‌ها رو رایگان درمان می‌كنن، نمیدونم راست هست یا نه؟! اما كسانی هستند كه به دلیل هزینه بالای درمان، نتونستن ادامه بدن. خداوند همه ما رو به راه راست هدایت بكنه، انشاءالله.
ایشون ظاهراً فرموده‌اند كه ما برای رضای خدا درمان می‌كنیم. انشاءالله كه اینطور باشد. اما كدام راضی به رضای خدا، بنده نیازمند خدا را به خاطر پول از درمان محروم می‌كند؟؟!!
انتظار درمان رایگان رو نداریم، اما حداقل هزینه‌های درمان رو كاهش بدن و بجای جلسه‌ای یك میلیون تومان، به چند صد تومن رضایت بدن، انشاءالله.

ناشناس
-
۰۸:۲۴ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۰
با سلام
لطفاً پست قبلی من (با عنوان ناشناس) را كه در پاسخ به یونس ذوالفقاری ارائه شده بود، حذف نمایید.
بنده اخیراً با پیگیری‌هایی كه انجام دادم، متوجه شدم كه ایشان هزینه‌های درمان را متناسب با وضعیت مالی مراجعین، تعدیل می‌كنند. از این رو شایسته نیست، پست قبلی پابرجا بماند.
متشكرم
محسن
-
۲۱:۴۷ - ۱۳۹۵/۰۸/۱۹
۰
۰
باسلام خدمت عزیزان گرامی...من دارای لكنت زبان هستم و طی این۳۵سال زندگی سعی و تلاش فراوانی جهت رفع لكنت انجام داده ام و از اول هم بهتر شده ام البته با روشهای گفتاری كه از درمانگران مختلف آموختم وآنها را تلفیقی انجام دادم و روشهای دیگر مثل مواجهه با موقعیتهای ترسم و تفكرمثبت كه بسیار هم بود.یك روش راهم در مقطع كوتاهی انجام دادم كه خارج از متد گفتاردرمانی بود و تا حدزیادی هم موثر بود _ به روش تلقین به ذهن ناخودآگاه و تصویر سازی ذهنی.... بنده فكر میكنم متد جدید بر همین اساس اصول متا فیزیك می باشد. البته باید این روش جدید را بصورت واضح بیان كنند...
روشی كه من استفاده كردم براساس تلقین و تصویر سازی ذهنی براساس كتاب_قدرت فكر اثر ژوزف مورفی_ بوده است...
عزیزانی كه از این روش جدید درمان شده اند لطفا كمی در این باره توضیح بدهند...
ناشناس
-
۲۱:۲۷ - ۱۳۹۵/۰۹/۰۸
با سلام
بله، شما درست میفرمایید.
بخش عمده تكنیك‌های ایشون رو تلقین به ذهن و تصویرسازی ذهنی تشكیل میده. البته همراه با تكنیك‌های فن بیان.
ساختگاه این علوم، متعلق به غرب و كشورهای اروپایی و آمریكاست.
هر موقع، این آقای محترم بتواند از طرف نهادهای علمی معتبر آمریكا یا اروپا كه پدر این علوم هستن، جایزه دریافت كند، آن موقع بی شك كار ایشون رو خواهم پذیرفت. الان بیشتر شبیه شعار هست تا واقعیت!
چرا نتوانسته اند در یك ژورنال معتبر، مقالات خود را به چاپ برسانند؟ همه چیز رو كه نباید سیاسی كرد. ما دانشمندان بسیاری داریم كه در علوم مختلف همچون نانو فعالیت می‌كنند و دستاوردهای بی نظیر خودشون رو در برترین ژورنال‌های جهان كه متعلق به آمریكا و اروپاست چاپ می‌كنند و با این كار قدرت علمی ایران رو به رخ جهان می‌كشند. رشد علمی با همین مقالات معلوم می‌شود.
برای همه ما مایه افتحار و خرسندی است كه این آقای محترم بتواند دستاورد علمی خود را در برترین ژورنال‌های جهان و نیز در برترین دانشگاه‌های جهان به صورت كنفرانس یا سمینار ارائه دهد و جهان را به شگفتی وادارد. والله كه همه ما شاد می‌شویم.
حمید
-
۱۷:۱۷ - ۱۳۹۵/۰۸/۲۲
۰
۰
با سلام
ژورنالی كه معرفی كردید نماینده یك ژورنال امریكایی در هند است .
یعنی الان اگر به جای نمایندگی در هند نماینده آمریكایی یا اروپایی چاپ می كرد مشكل شما رفع میشد .
جناب وثوقی كی گفته تمام تحقیقات در حوزه لكنت باید با تایید متخصصان گفتار درمانی انجام شود .
كار ایشون در فیلد روان شناسی بوده و تركیب آن با علم كامپیوتر یك كار میان رشته ای
گفتاردرمانگرانی كه خودشون در درمان لكنت دچار ضعف هستند و لكنت را مربوط به جسم میدانند چطور میخواهند درمورد كاری كه درآن تخصص ندارند و حتی موفق هم نبوده اند نظر دهند؟
مشكل گفتاری با تایید و مقاله درمان نمیشه بایك روش نوین علمی درمان میشه كه بتونه افراد رو از زجر كلام راحت كنه
حالا اسم روش و اسم فرد اصلا مهم نیست .
درمانجو به دنبال درمان كامل است و دكتر تقی زاده با نتایج خود نشان داده توانسته افراد زیادی را به درمان كامل برساند.
ماندانا
-
۱۷:۵۳ - ۱۳۹۵/۰۸/۲۲
۰
۰
بنده خودم حدود 5 ساله گفتار درمانی میرم هرهفته دوجلسه هرجلسه 60 تومان سالانه حدود 5-6 میلیون فقط هزینه ویزیت میدم به امید درمان دركل حساب كنم طی 5 سال حد اقل بالای بیست میلیون هزینه دادم و درمان هم نشدم همش نوسان دارم .
اگر واقعا كار ایشون خوب باشه و بتونن درمان كنن به قول این دوستمون كه گفت 8 میلیون بشه عالیه چون من جلسه ای دارم متوجه نشدم وقتی حساب كردم دیدم بالای بیست میلیون دادم درمان هم نشدم .
اگر درمان كنن واقعا ارزش داره
میلاد
-
۱۷:۰۸ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۰
۰
۰
درود بر دكتر تقی زاده و مهندس بیگدلی
خدا رو شاهد می گیرم درمان قطعی
در تاریخ بی سابقه بوده..
بنده جلسه چهارم هستم و تقریبا به درمان قطعی چیزی نمونده...
به امید موفقیت برای همه ی دوستان
یاعلی مدد
علی زرینی
Iran (Islamic Republic of)
۰۵:۲۵ - ۱۳۹۵/۱۱/۱۶
هزینه درمانش هر جلسه چقدر لطفا جوابم رو بدید
كریمی
-
۱۲:۳۶ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۳
۱
۱
باسلام و خدا قوت من 35سال با لكنت زبان دست و پنجه نرم كردم و از انواع درمانهای موجود استفاده كردم با كمك و لطف خداوند عزیز با كلینك توانمند سازان ذهن آشنا شدم و با تمریناتی كه انجام دادم با لطف خدا و كمك آقای دكتر تقی زاده و مجموعه كلنیك در عرض سه ماه به درمان كامل لكنت زبان رسیده ام و در حال حاضر نزدیك به 5ماه كه دیگه تمرین نكردم و از صحبت كردنم خیلی و خیلی راضی هستم .
پیشنهاد می كنم به عزیزانی كه در زمینه لكنت زبان تحقیق و درمان می كنند حتی یكبار هم كه شده به روش های درمان مجموعه كلنیك توانمند سازان بیشتر توجه شود و واقعا می شود دردی از مردمی كه به این مشكل دچار شده اند كمك كنند
ارسلان
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۱۲ - ۱۳۹۶/۰۱/۱۱
سلام.خداییش به هرچی كه میپرستی قسمت میدم.تو با مراجعه به مركز توانمندی دكتر محمد احسان تقی زاده.لكنت زبانت از بین رفت.خوب شدیه.دارم قسمت میدم راستش رو بگو.در ضمن چقدر هم هزینه كردی و چند جلسه طول كشید.
فروغ
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۲۳ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۹
۰
۰
با سلام من 36سال كه لكنت زبان دارم ...لطفا اگه شماره ای از دكتر تقی زاده دارید بفرستید توی همینجا..ممنون میشم..
ناصر
Netherlands
۰۱:۲۲ - ۱۳۹۵/۱۲/۰۳
۰
۰
دروددوستان بنده هم مراجعه كردم خوبه ولی هزینه اش زیاده.
مسعود
Iran (Islamic Republic of)
۲۱:۰۳ - ۱۳۹۶/۰۱/۱۳
۰
۱
سلام عزیزان
چگونه میتوانم به این پزشك مراجعه كنم؟
شماره تماس؟ آدرس؟
مدت درمان چقدر است؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۲:۲۰ - ۱۳۹۶/۰۱/۲۱
۰
۲
سلام و خسته نباشید.
به نظر شما با حرف زدن جلوی آیینه،می توان ، لكنت را تا حدودی كاهش داد؟؟
محمد امین
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۴۵ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۶
۰
۰
من هفته ای ۲۰۰ هزینه گفتار درمانی دادم و فایده نداشت
ماهی ۸۰۰
ده ماه ۸میلیون?

اگر جواب بده کار آقای دکتر هر هزینه ای بگیرند ارزش داره
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها