جام جم ورزشی: هر وقت نوبت ورزش بانوان بی پولی شدیدی به برخی از مسئولان وارد می شود. مشکل واقعا چیست؟
کد خبر: ۸۲۹۵۱۲
برای فوتسال بانوان پول ندارند!

به گزارش جام جم ورزشی ، سالیانه صدها میلیون تومان در فوتبال جابجا می شود. قراردادهای کلانی در فوتبال منعقد می شود که اکثر آنها خروجی چندان قابل توجهی ندارد. ستاره های کاغذی فوتبال هزینه های زیادی بر روی باشگاه های خود می گذارند و علاوه بر آن باشگاه های مختلف اردوهای پرهزینه ای در خارج از کشور برگزار می کنند. اما با تمام این هزینه های اکثرا بیهوده ای که در فوتبال و حتی فوتسال می شود در نظر گرفتن بودجه قابل توجهی برای بخش ملی ورزش بانوان آن هم برای رقابت های مهم جهانی بسیار زیاد به نظر می رسد و ترجیح داده می شود با عدم اعزام تیم های ملی بانوان به این رقابت ها صرفه جویی قابل توجهی صورت بگیرد.

نمونه اش اتفاقی که سال گذشته برای تیم ملی فوتسال بانوان افتاد. این تیم قرار بود برای سومین بار پیاپی در رقابت های جام جهانی کوچک فوتسال زنان شرکت کند اما به دلیل دوری راه و هزینه های زیاد این اعزام بانوان فوتسالیست خیلی راحت از حضور در این رقابت ها منع شدند. آیا پیش از آن تیم ملی فوتسال مردان به رقابت های مختلفی در آن سر دنیا نرفته بود؟! البته این موضوع مربوط به سال گذشته است و دیگر باید از آن چشم پوشی کرد اما باز هم تیم ملی فوتسال بانوان ایران به رقابت های جام جهانی فوتسال بانوان دعوت شد و باز هم موضوع احتمال عدم اعزام ملی پوشان فوتسال زنان به این رقابت ها مطرح شد تا بار دیگر این سوال به وجود بیاید چرا ورزش بانوان همیشه باید قربانی کمبود بودجه شود؟

جام جهانی کوچک زنان سال گذشته به میزبانی کاستاریکا برگزار شد و دوری راه و هزینه زیاد اعزام از حضور بانوان در این رقابت ها جلوگیری کرد و حالا امسال قرار است جام جهانی کوچک به میزبانی گوآتمالا برگزار شود که این موضوع باز هم قطعا به ضرر ملی پوشان خواهد بود. بانوان ملی پوش باز هم به دلیل کج سلیقگی برخی این فرصت بزرگ را از دست می دهند؟!

تیم ملی فوتسال بانوان ایران که جایگاه خوبی در آسیا و جهان دارد هر ساله به جام جهانی از سوی میزبانان این رقابت‌ها دعوت می‌شود.

در سال 2015 این مسابقات با حضور 8 تیم به میزبانی گواتمالا در آذرماه برگزار خواهد شد، اما کمیته فنی فدراسیون فوتبال در حال بررسی است که ملی‌پوشان در این مسابقات شرکت کنند یا خیر.

به توجه به زیاد بودن هزینه و طولانی بودن مسیر بعد از بررسی‌ در جلسات آینده درباره حضور تیم ملی در جام جهانی کوچک تصمیم می‌گیرند. البته نکته مثبت اینجاست که جام جهانی کوچک در زمان فیفا دی برگزار خواهد شد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها