برخی سردردها طبیعی نبوده و می‌توانند بلای جانتان باشند.سردرد از جمله مسائل روتین و شایع در زندگی روزمره افراد می‌باشد که معمولا جدی نبوده و به دلیل استرس، سینوس و تنش‌ها بروز می‌کند.
کد خبر: ۸۲۹۲۳۶
6 سردرد خطرناک را بشناسید

مشکل زمانی رخ می‌دهد که شما بین سردردهای خطرناک و غیر خطرناک تفاوت قائل شوید به طوری که سردردهای نادر رو باید سریعا بررسی کرد و پس از آن که شدیدتر شوند مورد معاینه پزشک قرار گیرد.

حال در اینجا به برخی از این دست سردردها اشاره می‌شود که لازم است به آنها توجه ویژه‌ای کرد.

1- سردردهای صاعقه‌ای

این سردردهای شدید به طور مکرر رخ می‌دهند و قادرند در عرض 60 ثانیه تشدید شوند. علت این گونه سردردها می‌تواند خونریزی در مغز به دلیل آسیب،سکته مغزی و یا آنوریسم باشد.

2-سردرد پس از ضربه

اگر شما تجربه صدمات و آسیب را به سر خود داشته‌اید، لازم است که به آن توجه ویژه‌ای کنید. بروز سردرد پس از صدمه نی‌تواند نشانی از ضربه مغزی باشد و نیاز به درمان فوری پزشکی دارد. حتی صدمات نسبتا کوچک به سر نیز می‌تواندمنجر به خونریزی نامرئی شده و جمجمه را تحت فشار قرار دهد.

3-سردردهایی که به محض بیدار شدن تشدید می‌یابند

سردردهای که در هنگام صبح به سراغ فرد بیاید و باعث استفراغ وی شود بسیار خطرناک است. این سردردها معمولا در طول روز با ورزش کردن، سرفه و یا خم شدن بدتر می‌شوند و با مصرف مرتب داروها نیز بهبود نمی‌یابند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران، هشدار اینجاست که این سردرد می‌تواند نشانی از تومور مغزی باشد. بنا به گفته پزشکان تنها در 8 درصد از افراد مبتلا تومور مغزی،سردرد اولین و تنها‌ترین نشانه است.

4- بدترین سردرد در طول زندگی

این سردرد شامل درد در بالای گردن و سر می‌باشد. زمانی که شما هنوز دراز کشیده‌اید، گردن سفت شده و با حالات گیجی، استفراغ و عدم توانایی تحمل نور همراه است و لازم است که سریعا یک متخصص برای انجام تست‌های تشخیص فرد را مورد معاینه قرار دهد.

5- سردرد ناگهانی

این سردرد غالبا بدون هیچ دلیل نگران کننده‌ای به وجود می‌آید و می‌تواند شدید باشد. همچنین در این نوع سردرد یک سمت بدن غالبا بی‌حس است که می‌تواند باعث ضعف در صورت ، بازوها و ساق پاها شود. این سردرد ناگهانی می‌تواند نشانه‌ای از سکته مغزی باشد. از دیگر علائم سردردهای ناگهانی می‌توان به مشکلات حرکتی، بینایی، از دست دادن تعادل و مشکلاتی در صحبت کردن اشاره کرد. اگر تجربه این گونه سردرد را داشته‌اید لازم است فورا مراقبت‌های بهداشتی حرفه‌ای را ببینید.

6- سردردهای غیر معمول

اگر شما از آن دست افرادی هستید که این گونه سردردها را تجربه می‌کند لازم است که در مورد مراقبت‌های بهداشتی خود به طور حرفه‌ای مشاوره شوید.
برخی ویژگی‌های که این سردرد دارد عبارت است از:
بدتر شدن هر روزه
مکان و شدت این سردرد مرتب جا به جا می‌شود
سردرد همراه با تنگی نفس
محدود شدن فعالیت‌ها روزمره
بدترین سردردی که تا به حال داشته‌اید
سردردی که با انجام فعالیت و یا باند کردن چیز سنگین رخ می‌دهد
با تب، تهوع و استفراغ همراه است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها