چندی پیش بود که خبر تولید واکسن هروئین و مورفین در رسانه‌ها سروصدا به پا کرد، خبری که البته از سوی وزارت بهداشت رد شد، اما اکنون ستاد مبارزه با مواد مخدر از تولید واکسن جدیدی علیه شیشه در کنار واکسن‌های قبلی خبر می‌دهد.
کد خبر: ۸۲۹۱۴۸

«واکسن اعتیاد به هروئین و مرفین در ایران ساخته شد» این جمله‌ای بود که علیرضا جزینی، قائم‌مقام ستاد مبارزه با مواد مخدر چندی پیش در جمع خبرنگاران اعلام کرد.

او از وزارت بهداشت درخواست کرد تا روند صدور مجوز برای این واکسن هرچه سریع‌تر طی شود، واکسنی که به گفته جزینی در انستیتوپاستور ایران ساخته و روی انسان و حیوان آزمایش شده و نتیجه‌بخش بوده است.

قائم‌مقام دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر در مورد عملکرد این واکسن می‌گوید که «این واکسن ایمنی بدن را در مقابل مواد بالا می‌برد و بعد از تزریق آن اگر شخصی مرفین یا هروئین مصرف کند این مواد هیچ تاثیری روی بدن او نخواهد داشت.»

در حالی که مسئولان وزارت بهداشت اعلام کرده‌اند که چنین واکسنی وجود ندارد، قائم‌مقام دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر در واکنش به تکذیب تولید واکسن هروئین و مرفین گفته: رسانه‌های مختلف و رادیو و تلویزیون با تولید‌کننده این واکسن مصاحبه کرده‌اند و این فرد هم‌اکنون حاضر و ناظر است./ فارس

نیمی از افراد 65 تا 74 سال دندان ندارند

محمدحسین خوشنویسان، عضو شورای سلامت دهان وزارت بهداشت با بیان این‌که 54 درصد افراد 65 تا 74 ساله در کشور به‌طور کامل دندان ندارند، گفت: آمار پوسیدگی دندان‌های شیری در کودکان زیر سه سال ناراحت‌کننده و تکان‌دهنده است.

به گفته خوشنویسان طبق آمار کودکان زیر سه سال در طول این مدت به طور متوسط حدود 13 بار به پزشک عمومی یا متخصص اطفال مراجعه می‌کنند، اما برای ویزیت نزد دندانپزشک نمی‌روند./ فارس

قیمت ایمپلنت‌های دندانی ابلاغ شد

رئیس اداره تجهیزات دندانپزشکی سازمان غذا و دارو، از ابلاغ قیمت ایمپلنت‌های دندانی به مراکز درمانی و مطب‌های کشور خبر داد.

دکتر محمدمهدی گلابگیران، با بیان این‌که قیمت ایمپلت‌های دندانی به مراکز درمانی و مطب‌ها ابلاغ شده و در سایت اداره تجهیزات پزشکی (IMED.IR) قابل مشاهده است، اظهار کرد: 50 شرکت واردکننده ایمپلنت‌های دندانی در این حوزه فعالیت دارند که از این تعداد 13 شرکت به‌ صورت فعال هستند و قیمت‌گذاری نیز با این تعداد شرکت انجام شده است.

او گفت: قیمت‌های ایمپلنت‌های دندانی در سال‌های اخیر کاهش یافته است و بیشتر تجهیزات از جمله (فیکسچر و ابات منت) که مصرف بالایی دارند وبا اندازه و اشکال مختلف موجود است و قیمت آنها از حدود 170 هزار تا یک میلیون و 200 هزار تومان است و قیمت‌ها نیز مصوب و به تمام مراکز درمانی و مطب دندانپزشکان ارسال و اعلام شده است و قیمت‌های اعلام شده در سایت این اداره نسبت به قیمت بازار حدود 21 تا 46 درصد کاهش قیمت داشته است./ مهر

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها