بر اساس نتایج یک نظرسنجی‌ جدید

آمریکاییها خواهان تایید برجام در کنگره هستند

پایگاه آمریکایی به نقل از مقامات دولت اوباما:

حمایت از برجام حمله به ایران را آسان ‌تر می ‌کند

پایگاه آمریکایی«پولیتیکو» نوشت مقامات دولت آمریکا در تلاش برای قبولاندن «برجام» به قانونگذاران کنگره این کشور گفته‌اند برنامه جامع اقدام مشترک، حمله به ایران را آسان‌تر می ‌کند.
کد خبر: ۸۲۸۹۴۰
حمایت از برجام حمله به ایران را آسان ‌تر می ‌کند

به گزارش فارس، یک پایگاه آمریکایی خبر داد دولت باراک اوباما در گفتگو با کنگره به این استدلال که برجام امکان حمله به ایران را باقی نگه داشته و حتی این امکان را «آسان‌تر می‌کند»، روی آورده است.

«پولیتیکو» در گزارشی با عنوان «بحث و استدلال نهایی در حمایت از توافق ایران» نوشت: «مقامات دولت به قانونگذاران گفته‌اند که توافق بمباران و حمله به ایران را آسان‌تر خواهد کرد».

«فیلیپ کراولی» نویسنده این مطلب تاکید کرد: «آیا خواهان بمباران و حمله به ایران هستید؟ خوب پس از توافق هسته‌ای حمایت کنید. این بحث و استدلال تحریک ‌آمیزی است که از سوی مقامات دولت اوباما و دیگر حامیان توافق در تلاش آنها برای تقویت توافق هسته‌ای پیش از رای‌گیری حساس در کنگره بیرون آمده است».

در ادامه این مطلب آمده است: «مقامات دولت در دیدارها و نشست‌ها در کنگره و همچنین با تحلیلگران مهم در حوزه سیاستگذاری استدلال و بحث می‌کنند که بازرسی‌ها از تاسیسات هسته‌ای ایران بر اساس توافق جزئیات مهمی را افشا خواهد کرد که در صورت تصمیم‌گیری آمریکا برای حمله به ایران می‌تواند به منظور هدف قرار دادن بهتر از آنها استفاده شود».

در همین ارتباط «آدام شیف» عضو ارشد دموکرات در کمیته اطلاعات مجلس نمایندگان آمریکا گفت:‌«بله قطعا این بحث و استدلالی است که من شنیده‌ام که مطرح شده است. در صورتی که نیاز به استفاده از توسل به زور داشته باشیم، ما با این توافق در موقعیت بهتری خواهیم بود».

در ادامه این مطلب آمده است: «شیف حمایتش از توافق ایران را اعلام کرده اما این استدلال و بحث می‌تواند برای تلاش دولت جهت اقناع دموکرات‌های میانه‌ای که دید تندرو و جنگ‌طلبانه‌ای در قبال ایران دارند، مفید باشد».

در یادداشت «پولیتیکو» آمده است: «مقامات اوباما به ندرت درباره این موضوع در محافل عمومی و علنی حرف می‌زنند که تا حدی علت آن است که نگران تنش‌های طولانی مدت بین ایران و آژانس بین‌المللی انرژی اتمی هستند، نهادی که بر اساس توافق برنامه هسته‌ای ایران را نظارت خواهد کرد. مقامات ایرانی اغلب بازرسان آژانس را به جاسوس و عوامل غربی بودن متهم کرده‌اند».

در این مطلب به نقل از «یک نفر که اغلب با تصمیم سازان دولت اوباما در قبال ایران گفت‌وگو دارد» آمده است: «مقامات آمریکا در بحث‌هایشان درباره گزینه نظامی از روی احتیاط سخن گفته‌اند اما این موضوع مدتی است که در اذهانشان بوده است».

در ادامه این گزارش آمده است: «تحلیلگران گفتند مزایای نظامی داشتن ایده و دید واضحتر از برنامه(هسته‌ای) ایران، یک خصیصه و ویژگی غیرقابل انکار توافق (هسته‌ای با ایران) است».

«آستین لانگ» استاد مدرسه امور بین‌الملل و مسائل عمومی دانشگاه کلمبیا که مطالعاتی در خصوص گزینه‌های نظامی آمریکا علیه ایران داشته، در این باره گفته است: «اگر شما خواهان بمباران برنامه (هسته‌ای ایران) هستید شما باید درباره این توافق فوق‌العاده هیجان زده باشید. شما هر چه بیشتر درباره برنامه هسته‌ای ایران و زیرساخت صنعتی پشت سر آن بدانید، بهتر قادر به هدف قرار دادن آن خواهید بود».

در یادداشت پولیتیکو آمده است: «اگرچه آمریکا به خوبی از مراکز مهم هسته‌ای ایران از قبیل نیروگاه‌های غنی سازی اورانیوم در فردو و نطنز به خوبی آگاه است، اما طراحان و برنامه‌ریزان پنتاگون درباره "زنجیره تامین" تاسیساتی که عناصر حیاتی از قبیل سانتریفیوژها و معادن اورانیوم را می‌سازند، دانش دقیق ندارند».

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱
رامین
Iran, Islamic Republic of
۱۷:۴۸ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۲
۰
۰
هی دنیا دولت تدبیر و امید امنیت كشور به خطر انداخت رفت عزتمونم زیر پا گذاشت با بازگشایی سفارت روبای پیردل میلیونها ادم خون كرد بخاطر ورود فایبوس .... به ایران واقعا متاسفم
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها