دو مرد جنایتکار که در جنایت‌های جداگانه مرد و زنی را به قتل رسانده بودند، سحرگاه دیروز در زندان مرکزی رشت به دار مجازات آویخته شدند.
کد خبر: ۸۲۸۳۶۱

به گزارش جام‌جم، نخستین اعدامی مرد 37 ساله‌ای بود که 28 فروردین 91، با انگیزه سرقت، راننده‌ای را به قتل رساند. مرد جوان در شهر رشت خودروی مقتول را به صورت دربستی کرایه کرد، اما در محلی خلوت با شلیک گلوله راننده را کشت و خودروی پراید را سرقت کرد. پس از گزارش این جنایت به بازپرس جنایی، تحقیقات گسترده‌ای برای دستگیری قاتل آغاز شد و پس از مدتی سارق مسلح دستگیر و به کشتن راننده اعتراف کرد. با تکمیل تحقیقات در دادسرا پرونده با صدور کیفرخواست برای قاتل به دادگاه کیفری استان گیلان فرستاده شد. در جلسه دادگاه، اولیای دم برای قاتل درخواست قصاص کردند و با توجه به دفاعیات سارق مسلح، درخواست اولیای دم و محتویات پرونده، پنج قاضی جنایی او را به قصاص محکوم کردند. رای دادگاه نیز در دیوان عالی کشور تائید شد.دومین قاتل مرد 33 ساله‌ای بود که در آخرین روز سال 90 در اقدامی کینه‌جویانه مادرزنش را کشت. براساس محتویات پرونده، همسر قاتل به دلیل اختلافاتی که با شوهرش داشت خانه‌شان را ترک کرده و به خانه پدرش در کیاشهر رفته بود. روز حادثه نیز مرد جوان با تهیه بنزین مقابل خانه پدرزنش رفت و آنجا را به آتش کشید که در این آتش‌سوزی مادرزنش جان باخت. به این پرونده نیز به صورت ویژه در دادسرا رسیدگی شد و پس از تکمیل تحقیقات برای قاتل کیفرخواست صادر شد و قضات دادگاه کیفری او را به قصاص محکوم کردند.

خودکشی به خاطر نرفتن به عروسی

زن جوان وقتی لجبازی شوهرش را برای نرفتن به عروسی یکی از اقوامش دید خود را داخل کمد دیواری حلق‌آویز کرد.

به گزارش جام‌جم، ساعت 23 و 30 دقیقه پنجشنبه اعضای خانواده‌ای هراسان با پلیس تماس گرفتند و از کشف جسد مادر خانواده در کمد دیواری خبر دادند. با اعلام موضوع به تیم جنایی، آنها همراه بازپرس ویژه قتل تهران به محل کشف جسد در خیابان پیامبران رفتند.

تحقیقات اولیه نشان می‌داد زن 36 ساله به نام مریم خود را با شال مشکی رنگی داخل کمد دیواری حلق‌آویز کرده است. پزشک قانونی با معاینه جسد، علت مرگ را فشار بر عناصر حیاتی گردن اعلام کرد. با دستور انتقال جسد به پزشکی قانونی توسط بازپرس احمد بستان‌زاده، تحقیقات از اعضای خانواده آغاز شد. در ادامه پسر 10 ساله خانواده به بازپرس گفت: عروسی یکی از اقوام مادرم در شهرستان بود و قرار بود به عروسی برویم‌؛ اما صبح پدرم با رفتن به عروسی مخالفت کرد و سر این موضوع با مادرم دعوایش شد. مادرم ناراحت شد و از عصر به حالت قهر در اتاقش بود.همسر این زن نیز با تائید حرف‌های پسرش ادعا کرد به‌خاطر شرایط کاری با رفتن به عروسی مخالفت کردم که سر این موضوع با همسرم دعوایم شد. فکر نمی‌کردم او به‌خاطر نرفتن به عروسی خود را حلق‌آویز کند.با اظهارات اعضای خانواده، دستور تحقیقات بیشتر در مورد علت مرگ زن جوان توسط بازپرس جنایی صادر شد.

ثبت شانزدهمین شکایت در پرونده شیاطین پایتخت

همزمان با ارسال پرونده شیاطین پایتخت به دادگاه کیفری، شانزدهمین قربانی از آنها شکایت کرد تا پرونده وارد مرحله جدیدی شود.به گزارش جام‌جم، شانزدهمین قربانی متهمان روز گذشته با مراجعه به دادسرای امور جنایی از آنها به اتهام آدم‌ربایی، اذیت و آزار و سرقت شکایت کرد.دختری 30 ساله به نام مینا در شکایتش به محسن مدیر روستا ، بازپرس شعبه ششم دادسرای امور جنایی گفت: ساعت 9 شب اول اسفند سال گذشته در خیابان خلیج منتظر تاکسی بودم تا به خانه‌مان در اندیشه شهریار بروم. دقایقی بعد یک پراید مشکی رنگ با دو سرنشین پسر توقف کرد و من در صندلی عقب سوار شدم. هنوز دقایقی از حرکت خودرو نگذشته بود که یکی از آنها به صندلی عقب آمد و با تهدید چاقو از من خواست سر و صدا نکنم. آنها مرا به خیابانی خلوت در غرب تهران بردند و پسر جوان که فرهاد نام داشت مرا مورد آزار و اذیت قرار داد. راننده نیز قصد داشت مرا مورد آزار و اذیت قرار دهد که از فرصت استفاده و فرار کردم.

آنها به زور دستبند طلایم به ارزش یک میلیون تومان را سرقت کردند. در ادامه شاکی پرونده در مواجهه حضوری با متهمان توانست آنها را شناسایی کند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها