اظهارات اخیر رئیس‌جمهور درباره برخی مباحث انتخاباتی و نقش و جایگاه شورای نگهبان در انتخابات، واکنش‌هایی را به دنبال داشت.
کد خبر: ۸۲۷۹۷۳

به گزارش تسنیم، محمدحسن ابوترابی فرد، نایب‌رئیس مجلس با تاکید بر ضرورت تقویت جایگاه شورای نگهبان در نظام اسلامی گفت: متزلزل کردن جایگاه شورای نگهبان در نظام جمهوری اسلامی ایران سست کردن جایگاه مردم‌سالاری و هویت اسلامی ملت ایران است.

ادامه تلاش‌های اوباما در دفاع از برجام

باراک اوباما رئیس‌جمهور آمریکا همچنان مشغول قانع کردن اعضای کنگره برای دادن رای مثبت به برجام است. گفته می‌شود او تنها به رای هشت سناتور برای دفاع از حق وتوی خود در برابر رد احتمالی توافق وین در کنگره نیاز دارد و شاید برای کسب همین تعداد رأی، در نامه‌ای خطاب به جرالد نادلر، نماینده دموکرات نیویورک، به قانون‌گذاران دموکرات وعده داده واشنگتن، پس از تصویب توافق هسته‌ای نیز، فشارهای اقتصادی علیه ایران را ادامه داده و گزینه‌های نظامی را روی میز نگه خواهد داشت.

بزرگ‌ترین تهدید صلح جهانی کیست؟

نوام چامسکی، تحلیلگر مسائل بین‌المللی و از منتقدان سیاست خارجی آمریکا در مقاله‌ای تحت عنوان «چه کسی بزرگ‌ترین تهدید صلح جهانی است؟»، به تحلیل و بررسی انتقادهای مطرح شده علیه توافق‌نامه هسته‌ای ایران و 1+5 پرداخت. چامسکی در این مقاله نوشت: این جمله کلیشه‌ای در محافل سیاسی آمریکا شنیده می‌شود که ایران بزرگ‌ترین تهدید برای صلح جهانی است. اما نتایج مهم‌ترین مراکز نظرسنجی (همچون گالوپ) نشان می‌دهد به نظر مردم، آمریکا بزرگ‌ترین تهدید به شمار می‌رود. بر این اساس، پاکستان با فاصله فراوانی در رتبه دوم قرار دارد. نوام چامسکی با بیان این‌که بزرگ‌ترین تهدید خاورمیانه اسرائیل است نه ایران، نوشت: در حالی‌که ایران معاهده ان‌پی‌تی را امضا کرده و بازرسان آژانس بین‌المللی بر فعالیت‌های هسته‌ای این کشور نظارت دارند، اسرائیل نه تنها این معاهده را امضا نکرده بلکه به هیچ بازرسی و نظارت از سوی آژانس بین‌المللی انرژی اتمی هم تن نمی‌دهد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها