فرمانده انتظامی تهران بزرگ خبر داد:

استقرار پلیس اسکی سوار در پیست ها

فرمانده انتظامی تهران بزرگ با اشاره به فراوانی تماس شهروندان تهرانی با پلیس ۱۱۰، گفت: در هر ۲۴ ساعت نزدیک به ۳۰ هزار مرتبه زنگ ۱۱۰ پلیس پایتخت به صدا در می‌آید.
کد خبر: ۸۲۷۸۱۴
جزئیات ۳۰ هزار تماس تهرانی ها با پلیس ۱۱۰

سرتیپ پاسدار حسین ساجدی‌ نیا به تشریح اهداف و اقدامات سامانه مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ تهران بزرگ پرداخت و گفت: مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰، ضمن حفظ آمادگی و تلاش شبانه‌روزی، رسالت تکریم شهروندان را سرلوحه امور خود قرار داده است و این مرکز به منظور افزایش سرعت عمل پلیس، جلب رضایت شهروندان و ارتباط پایدار بین پلیس و جامعه ایجاد شده است.

وی افزود: از آنجا که در بروز حوادث اجتماعی یا جرائم در مواقع حساس و ضروری راحت‌ترین دسترسی عموم شهروندان به پلیس، تلفن ۱۱۰ است. شهروندان تهرانی در ۴ ماهه نخست سال جاری ۳ میلیون و ۲۸۲ هزار و ۸۵۹ مرتبه زنگ ۱۱۰ پایتخت را به صدار درآوردند.

به گزارش مهر، سردار ساجدی‌ نیا گفت: ۴۴ درصد از این تماس‌ها یعنی یک میلیون و ۴۲۱ هزار و ۱۶۲ مورد آن عملیاتی شده و محدوده خدمت‌رسانی و فعالیت را برای سبزپوشان عرصه نظم و امنیت گسترده‌تر از قبل کرده است.

این مقام ارشد انتظامی پایتخت با اشاره به فراوانی تماس شهروندان تهرانی با مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰، افزود: در هر ۲۴ ساعت نزدیک به ۳۰ هزار مرتبه زنگ تلفن ۱۱۰ پلیس به صدا درمی‌آید که از این تعداد تماس بیش از ۱۱ هزار مورد آن به عملیات انتظامی منجر می‌شود و این آمار نشان از فراوانی و گستره مأموریت پلیس پایتخت است.

وی با اشاره به کاهش ۲۲ درصدی تماس‌های غیرقابل رسیدگی و غیرعملیاتی با تلفن ۱۱۰ اظهار کرد: این امر نشان از آگاهی بیش‌تر مردم نسبت به نحوه کارکرد مرکز فوریت‌های پلیسی دارد اما جا دارد با یاری اصحاب رسانه در این حوزه فعالیت بیشتری صورت گیرد تا تماس‌های غیرضروری با ۱۱۰ به حداقل ممکن کاهش یابد.

سردار ساجدی‌نیا مأموریت‌های غیرفوریتی پلیس ۱۱۰ را به سه بخش حضور یا زمان مناسب، بررسی عملیاتی و تماس‌های مشاوره و راهنمایی تقسیم‌بندی کرد و گفت: در این گونه تماس‌ها نیازی به حضور فوری پلیس در صحنه نیست و با ارائه مشاوره و راهنمایی لازم سیر مراحل اقدام برای مخاطب تشریح می‌شود.

فرمانده انتظامی تهران بزرگ با بیان این مطلب که طبق آمار اخذ شده زمان حضور مأموران در اغلب مأموریت‌های ۱۱۰ کم‌تر از هفته قبل بوده‌است، افزود: از کل تماس‌هالی برقرار شده ۵۶۴ هزار و ۳۵۳ تماس منجر به راهنمایی و دریافت اطلاعات شهروندان از پلیس شده که این موضوع نسبت به مدت مشابه در سال گذشته افزایش قابل ملاحظه‌ای داشته و نشان از تعامل خوب و سازنده شهروندان با مجموعه پلیس پایتخت است.

سردار ساجدی‌نیا راهنمایی شهروندان را یکی دیگر از اقدامات کاربران مرکز فوریت‌های ۱۱۰ اعلام کرد و افزود: این مورد نیز نسبت به سال قبل از افزایش قابل توجهی برخوردار است.

وی گفت: با ایجاد و اجرای روش منسجم در این حوزه توسط پلیس پایتخت همواره بستر زمینه‌های مورد نیاز برای انجام مأموریت‌های فوریتی پلبیس مهیا شده و با بهره‌گیری از توان و دانش موجود این اقدامات به‌صورت فعال در سطح شهر به مرحله اجرا درآمده است.

رئیس پلیس پایتخت افزود: انجام وظیفه توسط ماموران پلیس در دو بعد در دستور کار قرار گرفته است. ابتدا در مقوله اجرای سریع و بدون نقص مأموریت‌های محوله و حضور به موقع در محل‌های مورد نظر و در مقوله بعدی تکریم مداوم شهروندان از شروع مأموریت که همان پاسخگویی به تلفن ۱۱۰ است تا پایان مأموریت که این امر با توجه به نیروهای مجرب، متعهد و خدوم موجود در مجموعه انتظامی تهران بزرگ به‌ صورت شایسته تحقق یافته، هرچند کمبودهایی در این میان وجود دارد، اما سعی و تلاش در مرتفع کردن این نواقص جزئی و محدود نیز ادامه دارد.

وی با اشاره به حجم بالای تماس‌های مردمی با تلفن ۱۱۰ این مهم را نشانه افزایش اعتماد عمومی به عملکرد مجموعه پلیس دانست و افزود: پلیس پایتخت این اعتماد را اجر نهاده و تمام توان خود را در مسیر جلب رضایت حق تعالی و افزایش احساس امنیت و آسایش عمومی شهروندان به کار خواهد بست.

سردار ساجدی‌نیا با بیان اینکه مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ جامع‌ترین سیستم پاسخگویی به مطالبات مردم در حوزه پلیسی است، گفت: سامانه ۱۱۰ اثرات ارزشمندی در زمینه پیشگیری از ناهنجاری‌ها و مقابله با جرائم از طریق حضور سریع پلیس در صحنه داشته است.

این مقام ارشد انتظامی در ادامه با بیان اینکه در ۴ ماه نخست سال جاری در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته، ۱۱ درصد تعداد تماس‌های شهروندان با پلیس ۱۱۰ کاهش داشته، این امر را بیانگر نهادینه شدن پلیس جامعه‌ محور در جامعه و روند نزولی جرائم در جامعه برشمرد.

وی با تاکید بر افزایش توان عملیاتی پلیس در مقابله با جرائم، افزود: از یک سو حضور به‌موقع پلیس موجب افزایش احساس امنیت در جامعه می‌شود و از سوی دیگر مردم نیز نیروی انتظامی را ملجأ و پناهگاه مطمئنی برای حل مشکلات‌شان می‌دانند که پلیس پایتخت آمادگی پاسخگویی به مطالبات و خواسته‌های به حق شهروندان تهرانی را در حوزه مسائل انتظامی، ترافیکی، نظم و انضباط اجتماعی و طرح‌های امنیت محله‌محور دارد.

سردار ساجدی‌نیا اظهار کرد: در ۴ ماهه نخست سال جاری انواع سرقت ۱۹ درصد، شرارت ۱۴ درصد، مرگ مشکوک ۲ درصد، نزاع و درگیری ۳ درصد، تخلفات و جرائم راهنمایی و رانندگی ۲۰ درصد و اختلافات خانوادگی ۲۹ درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته کاهش داشته است.

وی به راه‌اندازی سامانه پیامکی ۱۱۰۱۱۰ برای شهروندان ناشنوا پرداخت و افزود: با راه‌اندازی این سامانه به‌طور متوسط روزانه ۳۵ پیامک از سوی شهروندان به سایت ۱۱۰ فاتب ارجاع می‌شود که در ۴ ماه ابتدای امسال ۴ هزار و ۴۱۸ پیامک از این شماره دریافت شده که ۶۴۷ مورد فوریتی، ۲۸۰ مورد غیرفوریتی و ۳۷۸ مورد منجر به دریافت راهنمایی و ارشاد از سوی پلیس شده است.

سردار ساجدی‌نیا با بیان اینکه به منظور تسریع در روند رسیدگی به مشکلات مردم و به منظور افزایش سرعت عمل پلیس و جلب رضایت شهروندان ۷ اپراتور کارشناس به اپراتوران قبلی اضافه شده‌اند، گفت: درحال حاضر اپراتورهای مستقر در سایت ۱۱۰ فاتب به‌صورت شبانه‌روزی در سه شیفت کاری مشغول انجام وظیفه هستند و به ارائه خدمات انتظامی، مشاوره‌ای، حقوقی و خانوادگی می‌پردازند.

فرمانده انتظامی تهران بزرگ با اشاره به اینکه تلفن ۱۱۰ در طول شبانه‌روز همراه مردم بوده و پل ارتباطی مردم با نیروی انتظامی است، از خانواده‌های محترم تهرانی درخواست کرد تا هرگونه موارد مشکوک و ضروری از جمله مزاحمت، نزاع و درگیری شدید دسته‌جمعی، شرارت، تصادفات و وقایع و اتفاقات مهم را به این مرکز اعلام کنند تا پلیس در کم‌ترین زمان ممکن ضمن حضور به‌موقع در محل حادثه بتواند اقدام قانونی متناسب با آن موضوع را انجام دهد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها