رئیس سازمان لیگ فوتبال گفت: پرسپولیس و استقلال بدهی زیادی دارند که برای پرداخت آنها باید به این دو باشگاه فرصت داد.
کد خبر: ۸۲۷۷۹۴
باید به پرسپولیس و استقلال برای پرداخت بدهی زمان داد

مهدی تاج در نشست خبری در خصوص بدهی باشگاه‌های لیگ 2 گفت: در حال حاضر برخی باشگاه‌های لیگ دو هستند که تا زمانی که بدهی‌های خود را پرداخت نکنند نمی‌توانند در رقابت‌ها شرکت کنند. تیم‌های شهرداری بندرعباس، پیام مشهد، ماهان شوشتر، نفت و گاز گچساران، آراد اصفهان، شهرداری تبریز، ابومسلم نوین، بندر گنگ، صنعت ساری، اتکای گلستان، گاز فجر شیراز، الوند همدان، فولاد نوین تیم‌هایی هستند که باید بدهی خود را پرداخت کنند تا بتوانند در رقابت‌های لیگ 2 شرکت کنند.

وی افزود: تیم‌های لیگ برتری نیز اکثراً بدهی‌های خود را صاف کرده‌اند و تیم‌های استقلال و پرسپولیس هستند که بدهی‌های سنگینی دارند و باید به آنها زمان داد.

رئیس سازمان لیگ درباره بدهی‌های تیم‌های لیگ یک تصریح کرد: پاس همدان، نساجی مازندران، آلومینیوم هرمزگان و ایران‌جوان بوشهر تیم‌هایی هستند که بدهی دارند و فقط تا هفته سوم وقت دارند تا بدهی‌های خود را صاف کنند، در غیر این صورت نمی‌توانند در ادامه رقابت‌ها شرکت کنند.

به گزارش تسنیم، تاج افزود: همه ما باید کمک کنیم تا در باشگاه‌ها قرارداد کلان پرداخت نشود که نتوانند از پس آن بر بیایند. همه باشگاه‌ها با این نیت به بازیکنان قرارداد ببندند که بتوانند آن را پرداخت کنند. اگر پرداختی به شکل منظم باشد، بدهی باقی نمی‌ماند. خوشبختانه در این مدت همکاری خوبی بین سازمان لیگ و کمیته انضباطی به‌وجود آمده تا دو طرف تنگاتنگ پیش بروند.

وی درباره بدهی‌های استقلال و پرسپولیس به بازیکنان و مربیان خارجی گفت: ما لیست بدهی پرسپولیس و استقلال به بازیکنان خارجی را به این دو باشگاه اعلام کردیم. یک‌سری از بدهی‌ها را خودشان پرداخت کردند اما باید این نکته را مورد توجه قرار داد که برخی از بازیکنان خارجی قراردادشان مربوط به سال‌های دور است و بدهی‌های آنها انباشته شده و نمی‌توان از مدیران فعلی این دو باشگاه ایراد گرفت که چرا در پرداختی آنها کوتاهی شده است و نباید انتظار داشت همه این بدهی‌ها به یک‌باره صاف شود. باید روی این مسئله فکر کنیم و قطعاً تسویه کردن این بدهی‌ها زمان‌بر خواهد بود.

رئیس سازمان لیگ در واکنش به موضوع 20 میلیاردی که بابت خسارت تبلیغات محیطی از مبلغ قرارداد سازمان لیگ با شرکت ایران نوین کم شد و هیئت رئیسه فدراسیون فوتبال و مجمع آن در جریان این مسئله قرار نداشت، گفت: من احساس می‌کنم بعضی‌ها از مطرح کردن این سوالات یا دنبال شیطنت هستند یا اینکه منافعی دارند. برای همین روی این مسئله مانور نمی‌دهم. جواب سوالات شیطنت‌آمیز را نخواهم داد البته در جریان خیلی از مسائل قرار دارم اما ترجیح می‌دهم بازگو نکنم.

تاج در این باره تصریح کرد: من می‌دانم در پشت پرده این سوالات چه نیت بدی وجود دارد. ما برای اینکه این مسئله روشن شود اعلام می‌کنم مهمترین موردی که مربوط به بحث گذشته بود، 40 میلیاردی بود که از اسپانسر سازمان لیگ وصول شده است. فکر نمی‌کنم در هیچ دوره از مسابقات چنین پولی را از اسپانسر گرفته باشیم و این اتفاق بی‌سابقه بود. یک‌سری افراد دنبال این هستند که مسئله را به شکل دیگری جلوه دهند اما واقعیت را نمی‌شود کتمان کرد. در حالی‌که امیر عابدینی تمام توضیحات را در این باره داده است، مطرح کردن چنین سوالاتی ابهام‌برانگیز است.

وی افزود: مواردی که لازم به توضیح باشد یکی دو مورد نیست، بلکه موارد زیادی است که بحث مفصل می‌طلبد اما من احساس می‌کنم پشت بعضی از سوالات مسائل دیگری وجود دارد. اینکه بابت قرارداد با ایران نوین چقدر خسارت دادیم، خودمان آگاه هستیم و بارها نیز در نشست‌های خود توضیح داده‌ایم اما باز در این جلسه به آن می‌پردازم. بخشی از این خسارت‌ها به تعطیلی 51 روزه مسابقات لیگ برمی‌گردد که قبل از قرارداد بود. یک بازی در جام حذفی و دو هفته از مسابقات لیگ پخش نشد. یک‌سری از استان‌ها بازی‌ها را پخش نکردند و مسائلی از این قبیل که عابدینی در نشست خود توضیحات کامل را ارائه کرد. با این حال بعضی‌ها می‌آیند و سوالات شیطنت‌آمیز می‌پرسند در حالیکه نمی‌خواهند باور کنند 40 میلیارد درآمد عاید سازمان لیگ شده است.

رئیس سازمان لیگ در خصوص قرارداد جدید حق پخش تلویزیونی و مسئله IPTV که سوالات زیادی را برای اهالی فوتبال به همراه داشته است، اظهار داشت: اینکه می‌گویند با توجه به توافق جدیدی که با صدا و سیما داشته‌ایم بازی‌ها فقط برای برخی افراد که شرایط مالی خوبی دارند پخش می‌شود، باید توضیح دهم اینطور نیست و برداشت‌های غلطی از این قرارداد شده است. همه بازی‌ها برای اهالی فوتبال پخش خواهد شد اما اتفاقات حاشیه‌ای کنار زمین که در طول بازی می‌افتد همه اینها به صورت جداگانه ضبط خواهد شد که شامل IPTV می‌شود. ارزیابی من از این قرارداد بسیار مثبت است و اعتقاد دارم اگر برخی‌ها شیطنت نکنند و نخواهند که بدانند، این قرارداد بدون مشکل پیش خواهد رفت.

تاج در واکنش به این سوال یکی از خبرنگاران مبنی بر اینکه اعضای برخی از اعضای هیئت رئیسه در تماس با او اعلام کرده‌اند در جریان پیش‌پرداخت شرکت ایران نوین نیستند، گفت: نمی‌دانم چرا چنین سوالاتی را مطرح می‌کنید؟ چطور ممکن است اعضای هیئت رئیسه با شخص شما تماس گرفته باشند. برای اینکه ثابت کنم ادعای شما صحت ندارد باید بگویم 3 نفر از 5 عضو هیئت رئیسه اعضای کمیته تعیین وضعیت قرارداد اسپانسر را تشکیل می‌دهند. خنده‌دار است که به شما زنگ بزنند و بگویند در جریان این قرارداد قرار ندارند. آقایان عابدینی، حسن‌پور و حاج‌جعفری 3 تن از اعضای این کمیته هستند و 2 دو نفر دیگر نیز من و دهکردی هستیم. حالا چطور ممکن است یکی از ما به شما زنگ بزند و بگوید از این قرارداد بی‌اطلاع است؟ این افراد نام برده به طور کامل در جریان مسائل مربوط به قرارداد قرار دارند و در واقع اعضای کمیته چگونگی پرداخت و مسائل دیگر مربوط به این قرارداد را مشخص می‌کنند. در چنین شرایطی آنها باید به شما و روزنامه‌تان تماس گرفته و بگویند ما از همه چیز بی‌اطلاع هستیم. این خنده‌دار نیست؟

وی درباره برگزاری جام شهدا گفت: جام شهدا با حضور چهار تیم تراکتورسازی، پرسپولیس، ذوب‌آهن و راه‌آهن برگزار خواهد شد و ما نهایت تشکر را از باشگاه هنرمندان که مجری این طرح است، داریم که همکاری کاملی را با سازمان لیگ داشت. ما به دنبال این هستیم که برای گرامیداشت یاد شهدا هر کاری بکنیم. برای آزادگان نیز این هفته مراسم ویژه‌ای را در مسابقات لیگ در نظر گرفته‌ایم. به دنبال این هستیم که کنگره شهدای ورزشی را ایجاد کنیم که در دربی این مسئله را انجام خواهیم داد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها