غواصی در امواج رسانه های مجازی

سیسمونی یک میلیاردی

در ذکر قابلیت بر و بچه‌های صفحه رصدخانه چمدان، همین بس که حتی در ایامی که مثل هفته گذشته، فضای مجازی چندان پرخبر نبوده هم تمام تلاش خود را می‌کنند که با دست پر این صفحه را تقدیم مخاطبان کنند. این هفته در مورد یک شایعه توضیحات مبسوطی آمده، در کنار آن به مجوز جنجالی بی‌بی‌سی در تهران پرداخته شده. ایضا این‌که ذکری از فاجعه کچلی ما مردها و شیوع جراحی‌های زیبایی هم به میان آمده است. مثل همیشه، این شما و این هم رصدخانه چمدان.
کد خبر: ۸۲۷۶۹۴

پدری ترجیح داد دخترش غرق شود، ولی نامحرم نجاتش ندهد

رسانه‌های امارات عربی متحده خبر تکان‌دهنده‌ای را منتشر کردند: پدری غرق شدن دخترش را به نجات او توسط «نامحرم» ترجیح داد.

به گفته احمد برقیبه، معاون مدیر بخش جستجو و نجات دبی، این پدر، همسر و فرزندانش را برای پیک‌نیک به ساحل دریا برده بود. بچه‌ها در حال شنا بودند که ناگهان دختر جوان شروع به فریاد زدن می‌کند.

زمانی که دو نجات‌غریق برای کمک به او به سوی دریا می‌دوند، پدر که گویا بسیار هم قوی‌هیکل بوده، جلوی آنها را می‌گیرد و مانع این کار می‌شود. او حتی با نجات‌غریق‌ها دست به یقه می‌شود تا نگذارد برای نجات جان دخترش وارد ‌آب شوند.

به گفته احمد برقیبه، این پدر به نجات‌غریق‌ها گفته است: «ترجیح می‌دهد دخترش بمیرد تا این‌که مردان نامحرم به او دست بزنند و حیثیت‌اش را لکه‌دار کنند.»

او اضافه کرد که اگر دخالت پدر نبود و نجات‌غریق‌‌ها اقدام می‌کردند، احتمالا دختر زنده مانده‌ بود. در حال حاضر پدر خانواده در بازداشت پلیس دبی به‌سر می‌برد.

حاشیه‌های تمام نشدنی یک مجوز جنجالی

ماجرای اعطای مجوز به شبکه جهانی بی‌بی‌سی هنوز هم دست از سر افکار عمومی بر نداشته است. در آخرین واکنش امام جمعه تبریز به نقش این شبکه در چند ماجرای ضد منافع ملی اشاره کرده و از وزارت ارشاد برای اعطای این مجوز انتقاد کرده است. جالب است بدانید که پیش از این اعطای مجوز به شبکه جهانی بی‌بی‌سی، سبب یک زلزله در افکار عمومی شد.

البته سخنگوی وزارت ارشاد اعلام کرد که مجوز مربوطه یک هفته‌ای است و ربطی به مجوز دایر کردن دفتر ندارد، این اظهارنظر امام جمعه باعث نشد حاشیه‌های این مجوز جنجالی در فضای رسانه‌ای رسمی و غیررسمی کشور پایان بگیرد. حتی یکی از روزنامه‌های تذکر گرفته از هیات نظارت، این ماجرا را به تیتر اول خود برد و از ارشاد گلایه کرد که به آنها تذکر می‌دهند و به بی‌بی‌سی‌چی‌ها مجوز.

مردان ایرانی کچل می شوند

یکی از روزنامه‌های کثیرالانتشار از قول رئیس انجمن جراحان پلاستیک آورده است که مردان ایرانی این روزها بیش از همیشه در معرض خطر کچلی قرار دارند. او گفته است آلودگی هوا و سبک زندگی مدرن در ایجاد این عارضه نقش دارد و البته این وضعیت یک جورهایی کار و بار همکاران او را در کلینیک‌های کاشت مو سکه کرده است. در همین گزارش اشاره شده که هموطنان‌مان در ماجرای بینی، بوتاکس و... هم از خودشان رکورد بر جای گذاشته‌اند. فقط در بخش بینی گفته می‌شود سالانه 80 هزار نفر، بینی خدادادی خودشان را به دست جراحان می‌سپارند. حالا بوتاکس و تزریق ژل و کوچک کردن شکم و مواردی از این دست بماند که اگر حساب‌شان کنیم آمارها چیز وحشتناکی می‌شود. می‌گویند گرایش‌ها عجیب‌تر از گذشته شده است. مردم بیشتر دنبال بینی عروسکی و گونه و لب‌های برجسته و صورت زاویه‌دار هستند و عجیب این‌که این روزها مردها همپای زنان یا حتی بیش از آنها در کلینیک‌های زیبایی دیده می‌شوند. به قول قدیمی‌ها آخرالزمان شده دیگر... .

نیشگون کوچک زلزله

این زلزله‌های کوچک حوالی پایتخت هم کارکردشان به نیشگونی تبدیل شده که برای یک لحظه مردم و مسئولان پایتخت را از خواب ناز خرگوشی می‌پراند، اما کمی که می‌گذرد، دوباره همان آش و همان کاسه؛ گوش اگر گوش تو و ناله اگر ناله من، آنچه البته به جایی نرسد فریاد است. زلزله حدودا چهار ریشتری جوادآباد و البته پس‌لرزه‌های آن برای مدت کوتاهی گوش همه را برای زلزله احتمالی بزرگ تهران تیز کرد، حتی برای ساعاتی منجر به اعلام وضعیت نارنجی از سوی سازمان مدیریت بحران هم شد، اما با گذشت زمان نگرانی‌ها فروکش کرد و هر کسی رفت پی کار خودش. خدایا؛ لطفا ما را از شر خشکسالی و دروغ و مسئولان بی‌خیال حفظ کن.

واردات اسب

سایت‌های خبری نوشته‌اند طی چهارماهه نخست امسال، بیش از 47 رأس اسب به ارزش حدودی سه میلیارد تومان وارد کشور شده است. این اسب‌ها بیشتر از نوع مسابقه‌ای بوده و بیشتر از کشورهای امارات، ترکیه، روسیه و آلمان وارد شده‌اند.

با در نظر گرفتن وزن این اسب‌ها که به شکل کره اسب وارد کشور می‌شوند، قیمت تقریبی 25 میلیونی برای هر راس از آنها تخمین زده شده است.

از من می‌شنوید، بعید نیست که فردا پس‌فردا واردات این اسب‌ها را هم به مذاکره و توافق نسبت بدهند و بگویند تا قبل از این در واردات اسب هم تحریم بوده‌ایم. بماند که عده‌ای ممکن است ماجرای خودکفایی در تولید اسب را هم پیش بکشند که خب بهتر است وارد جزئیاتش نشویم.

خبر خوش به آنهایی که سه‌قلو در راه دارند

براساس اعلام یکی از مسئولان مهم اجرایی، با وجود بروز برخی ابهامات پیشین، براساس قانون ترویج تغذیه با شیر مادر، مرخصی یک ساله برای زایمان‌های سه‌قلو و بیشتر همچنان معتبر است. روزنامه خراسان خبر داد: در حالی که پس از تصویب قانون اصلاح قوانین تنظیم جمعیت و خانواده در سال 92، ابهاماتی درباره نحوه حمایت و اعطای مرخصی به مادرانی که دارای سه قلو و بیشتر می‌شوند، در برخی دستگاه‌های اجرایی به وجود آمده بود، براساس نامه یکی از مسئولان مهم اجرایی به تعدادی از دستگاه‌های دولتی اعلام شده است که قانون مصوب سال 92 درباره این مادران موضوعیت نداشته و حکم مندرج در تبصره 3 الحاقی به ماده 3 قانون ترویج تغذیه با شیر مادر مصوب سال 80 درخصوص مرخصی یک ساله برای زایمان‌های سه‌قلو و بیشتر همچنان معتبر است.

سیسمونی طلانشان

در پی تبدیل شدن میلیارد به پول خرد در فضای افکار عمومی کشورمان، این بار شایعه تهیه یک سیسمونی میلیاردی به گوش رسید. سیسمونی میلیاردی طلانشان که بعضی‌ها به یک مداح بوشهری منتسبش کردند و عکس‌های آن را مدام در شبکه‌های اجتماعی، هی این ور و آن ور فرستادند. دست آخر کاشف به عمل آمده که آن بنده خدایی که می‌گویند چنین سیسمونی‌ای را تهیه کرده، اساسا هیچ نوزاد جدیدی در خانواده‌اش متولد نشده که احتیاج به تهیه سیسمونی داشته باشد. او در گفت‌وگو با رسانه‌ها گفته است که با یک میلیارد حدود 12 کیلو طلا می‌توان خرید، معنای این حرف این است که پستانک یا شیشه شیر طلا نشان حتی اگر تهیه شده باشد هم نمی‌تواند چنین قیمتی داشته باشد. خدایا در این بازار مکاره اخبار و ادعاهای جعلی، گفتار و کردار ما را از شایعات مصون بدار.

همسریابی با آگهی

بعد از ابداع روش‌های متعدد برای تسهیل ازدواج جوانان، از قبیل سایت‌های همسریابی و همسان‌گزینی و... حالا از این باغ بر دیگری رسیده است. تصویری که می‌بینید آگهی خیابانی یک جوان است که تلاش کرده از طریق چسباندن تراکت در معابر عمومی یک خانم دوشیزه «مومن» و «زیبا» برای خود پیدا کند. فرد مورد نظر خودش را در این تراکت
28 ساله، خوش‌تیپ و دارای منزل مسکونی معرفی کرده است. او حتی گفته احتیاجی به جهیزیه دختر هم ندارد. تنها یک سوال در ذهن باقی می‌ماند که نامبرده با این شرایط اکازیون چطور تا حالا نتوانسته همسر دلخواهی برای خود پیدا کند. الله‌اعلم.

عرفان پارسایی‌فر

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها