برانکو: از بازگشت سوشا مکانی به درون دروازه خوشحالیم

پرسپولیس به دیوار ذوب‌آهن رسید

پرسپولیس و یک بازی دشوار دیگر. شاگردان برانکو بعد از سه هفته ناکامی، در حالی که محکوم به برد هستند، حالا به مانع سخت ذوب‌آهن رسیده‌اند.
کد خبر: ۸۲۷۵۷۷

شاید اگر فشار هواداران نبود، برانکو با خیالی آسوده تیمش را برای بازی حساس امروز ارنج می‌کرد، اما نبردن در سه هفته اول لیگ و قرار گرفتن در رده شانزدهم به اندازه کافی این تیم و بازیکنانش را تحت فشار قرار می‌دهد. پرسپولیس امروز محکوم به برد است؛ آن هم در شرایطی که هنوز ابهامات خط دفاعی این تیم برطرف نشده است.

پرسپولیس تا اینجای کارهشت بار دروازه‌اش باز شده تا با اقتدار ضعیف‌ترین خط دفاع لیگ را در اختیار داشته باشد. بخشی از این ضعف را باید به حساب محرومیت سه‌جلسه‌ای سوشا مکانی نوشت؛ گلری که البته خودش در فصل گذشته اشتباهات فاحش کم نداشت. با این حال شاید بازگشت سوشا همه مشکلات دفاعی پرسپولیس را حل نکند. برانکو که با گذشت سه هفته هنوز به یک ترکیب ثابت در خط دفاعی خود نرسیده است با توجه به غیبت ماریچ که به دلیل آسیب‌دیدگی جایی در لیست 18 نفره قرمزها ندارد مجبور است در چهارمین بازی تیمش، برای چهارمین بار یک زوج جدید را در مرکز خط دفاعی امتحان کند. البته بازگشت سوشا مکانی به درون دروازه، محسن بنگر به خط دفاع و هادی نوروزی به خط حمله سه اتفاق مهمی است که برانکو را به موفقیت تیمش در هفته چهارم امیدوار می‌کند.

حریف امروزپرسپولیس، ذوب‌آهنی است که هفته پیش استقلال تهران مدعی را در همین ورزشگاه آزادی با دو گل شکست داد؛ آن هم پس از دو شکست متوالی در لیگ. آن برد، تا حدودی ذوب‌آهن را از بحران نتیجه‌گیری در آغاز لیگ دور کرد اما یحیی گل‌محمدی و شاگردانش هم می‌دانند اگر مقابل پرسپولیس بازنده باشند باز هم شرایطشان سخت خواهد شد. یحیی که خودش یک پرسپولیسی به شمار می‌رود، هر دو بازی قبلی را از پرسپولیسی‌ها برده و امیدوار است این بار در مصاف با مربی سابقش، برانکو با دست پر از زمین خارج شود.

آمار به نفع پرسپولیس

تاریخچه بازی‌های دوتیم در 14 دوره لیگ برتر نشان می‌دهد که پرسپولیسی‌ها با کسب 11 پیروزی از مجموع 28 مسابقه عملکرد بهتری نسبت به ذوب‌آهن داشته و در مقابل نماینده اصفهان با هشت برد هنوز سه پیروزی تا رکورد پرسپولیس فاصله دارد.

اگر شکست پرسپولیس مقابل ذوب‌آهن در نیمه‌نهایی جام حذفی فصل گذشته را کنار بگذاریم، پرسپولیسی‌ها در پنج رویارویی قبلی خود با ذوب‌آهن در ورزشگاه آزادی چهار بار پیروز شده‌اند. جالب آن‌که ذوب‌آهن در 14 دیدار قبلی خود مقابل پرسپولیس در چارچوب رقابت‌های لیگ برتر در ورزشگاه آزادی حتی یک بار هم پیروز نشده است. طلسمی که البته یحیی گل‌محمدی آن را سال گذشته و در نیمه نهایی جام حذفی شکست.

دربی آبی‌ها در اهواز

اما جذاب‌ترین بازی روز جمعه لیگ برتر بدون شک مصاف دو استقلال لیگ برتر است؛ استقلال اهواز – استقلال تهران.

پنج سال از لیگ نهم و آخرین باری که استقلال تهران برای بازی با استقلال اهواز راهی جنوب شد، می‌گذرد. استقلال اهواز در آن سال اصلا حال و روز خوشی نداشت. آنها لیگ را با خداداد عزیزی شروع کردند و در ادامه مجید باقری‌نیا، مهدی هاشمی‌نسب و علی فیروزی را یکی پس از دیگری روی نیمکت خود نشاندند، اما دست آخر از لیگ برتر سقوط کردند. یکی از آخرین بازی‌های خانگی آنها در آن فصل بازی با استقلال بود. دیداری که با برتری دو بر صفر آبی‌های تهران به پایان رسید.

حالا بعد از پنج سال، از جمع نفراتی که در آخرین رویارویی این دو تیم به میدان رفتند فقط خسرو حیدری و حنیف عمران‌زاده هستند که احتمالا امروز هم بازی می‌کنند. سوای این سابقه، دو استقلال تهران و اهواز، فردا در شرایطی به مصاف هم می‌روند که هردوی آنها بازی قبلی را دو بر صفر باخته‌اند. البته شرایط استقلال مدعی که لیگ را با دو پیروزی متوالی شروع کرد، با همتای اهوازی‌اش که در آخرین روزها با خرید امتیاز فولاد نوین وارد لیگ شد کاملا متفاوت است. همین تفاوت کفه ترازو را به نفع آبی‌های تهرانی که احتمالا پیراهنی غیر از آبی را در این بازی به تن خواهد داشت سنگین خواهد کرد. البته شاگردان پرویز مظلومی برای کسب این سه امتیاز خارج از خانه، قبل از هر چیز باید بر گرمای طاقت‌فرسای این روزهای اهواز غلبه کنند؛ گرمایی که حالا تیم‌های اهوازی از آن به عنوان حربه‌ای برای امتیاز گرفتن از مهمانان خود استفاده می‌کنند و به هیچ قیمتی حاضر به تغییر زمان برگزاری مسابقه نیستند.

برنامه دیدارهای هفته چهارم

پنجشنبه 29 مرداد

گسترش فولاد– سیاه‌جامگان، ساعت 18:30 در ورزشگاه اختصاصی گسترش تبریز (داور: رضا کرمانشاهی)

پرسپولیس – ذوب‌آهن، ساعت 19:15 در ورزشگاه آزادی تهران (داور: علیرضا فغانی)

سپاهان – فولاد، ساعت 19:15 در ورزشگاه فولادشهر اصفهان (داور: محسن ترکی)

استقلال خوزستان – سایپا، ساعت 19:15 در ورزشگاه غدیر اهواز (داور: بیژن حیدری)

جمعه 30 مرداد

پدیده – تراکتورسازی، ساعت 17:30 در ورزشگاه ثامن مشهد (داور: موعود بنیادی‌فر)

راه آهن – صبا، ساعت 18:15 در ورزشگاه شهر قدس (داور: شاهین حاج‌بابایی)

استقلال اهواز – استقلال، ساعت 19:15 در ورزشگاه غدیر اهواز (داور: محمدرضا اکبریان)

برانکو: برای پیروزی تلاش می‌کنم

سرمربی پرسپولیس، در آستانه بازی با ذوب‌آهن، این تیم را یک تیم خوب و سازماندهی شده دانست و گفت: ذوب‌آهنی‌ها متفاوت از سایر تیم‌های بزرگ دیگر بازی می‌کنند و در کنار بازیکنانی که خوب بازی می‌کنند، باشگاه خوبی هم دارند و طبیعتا بازی بسیار سختی را پیش رو خواهیم داشت.

برانکو ایوانکوویچ که در نشست خبری بازی امروز صحبت می‌کرد درباره آخرین وضعیت پرسپولیس هم گفت: باوجود باخت در بازی با سپاهان، تیم جوانی را دیدیم که بسیار عالی بازی کردند و برتر از قهرمان فصل گذشته لیگ بودند. چیزی که باعث خوشحالی ماست این است که سوشا هم به دروازه برمی‌گردد. با این حال چهار بازیکن مصدوم داریم. حیدریه به خاطر خطای شدید در بازی با سپاهان مصدوم شد، لوکا ماریچ و رضا خالقی‌فر هم مصدوم هستند و نوراللهی که باید به ترکیب اصلی اضافه می‌شد به خاطر مصدومیت جزئی همچون هفته‌های گذشته از لیست بیرون ماند. با این حال ما در این بازی برای پیروزی تلاش می‌کنیم.

وی با اشاره به اتفاقاتی که در دیدارهای گذشته این تیم رخ داده است، افزود: ما در بازی‌های قبل هم خوب بودیم اما به خاطر ناهماهنگی و اشتباهات فردی که داشتیم گل خوردیم. اکثر بازیکنان ما جدید هستند. از شش بازیکن دفاعی ما در دیدار برابر سپاهان چهار نفر جدید بودند. خیلی از آنها مدت کوتاهی است که به تیم ما پیوسته‌اند. زمان نیاز است تا این بازیکنان با یکدیگر هماهنگ شوند. این بضاعت ماست و باید با همین شرایط پیش برویم.

گل‌محمدی: هر دو تیم با انگیزه‌اند

سرمربی ذوب‌آهن هم با بیان این‌که تیمش کار دشواری مقابل پرسپولیس دارد، گفت: متاسفانه هم پرسپولیس و هم ذوب‌آهن شرایط خوبی در جدول نداشته و در این مسابقه نیاز مبرم به سه امتیاز دارند.

یحیی گل‌محمدی که یک بار دیگر باید در قامت سرمربی مقابل پرسپولیسی‌ها قرار بگیرد ضمن بیان مطلب فوق گفت: ما در سه بازی گذشته سه امتیاز کسب کردیم و پرسپولیس هم شرایط خوبی ندارد، همین مساله باعث می‌شود تا هردو تیم انگیزه مضاعفی برای کسب سه امتیاز داشته باشند. سرمربی ذوب‌آهن در رابطه با آخرین شرایط تیمش با اشاره به غیبت هادی محمدی و قاسم حدادی‌فر اظهار کرد: شرایطمان خوب است و هفته گذشته پیروزی روحیه‌بخشی را برابر استقلال کسب کردیم. در هفته اخیر هم تمرینات خوبی را پشت سر گذاشتیم و از نظر جسمی و روحی و روانی آماده ارائه یک بازی خوب هستیم.

سرمربی ذوب‌آهن در پاسخ به این پرسش که چقدر روی اشتباهات فردی بازیکنان پرسپولیس حساب باز کرده است، گفت: این‌که در بازی‌های قبلی بازیکنان پرسپولیس اشتباهات فردی داشتند، دلیل نمی‌شود دوباره این اتفاق رخ دهد. برانکو مربی بزرگی است و مطمئنا در جهت رفع این مشکل در هفته اخیر با بازیکنان صحبت کرده و در تمرین جهت رفع این مشکل تدابیری اندیشیده است. من معتقدم کار ما مقابل پرسپولیس دشوار است و با تیم باانگیزه‌ای بازی داریم، این تیم بازیکنان جوان خوبی دارد و شک ندارم در آینده حرف‌های زیادی برای گفتن خواهد داشت.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها