جام جم ورزشی: رئیس فدراسیون والیبال گفت: مسئولان فدراسیون جهانی والیبال را با تلاش زیاد راضی کردیم که زمان میزبانی ایران در لیگ جهانی سال ۲۰۱۶ را تغییر دهند.
کد خبر: ۸۲۷۳۷۱
داورزنی: برنامه لیگ جهانی به درخواست ایران تغییر کرد

به گزارش جام جم ورزشی و به نقل از سایت فدراسیون والیبال، اجلاس دپارتمان لیگ جهانی والیبال از سه‌شنبه در مقر فدراسیون جهانی والیبال (FIVB) در سوئیس با حضور کشورهای شرکت کننده، مقامات و مسئولان مربوطه برگزار و درباره نحوه برگزاری این مسابقات در سال آینده تصمیم‌گیری شد.

رئیس فدراسیون والیبال درباره تصمیمات این اجلاس گفت: برنامه سال آینده لیگ جهانی بسیار متفاوت با امسال است و کمی هم پیچیده به نظر می‌رسد زیرا هر هفته تیم‌های گروه‌ها تغییر می‌کنند.

محمدرضا داورزنی افزود: یکی از تصمیمات مهم این بود که میزبانی‌های سطح یک تنها به هشت کشوری که امسال در این سطح از رقابت ها شرکت کردند، داده شود و به چهار تیم اضافه شده میزبانی ندادند.

وی با بیان اینکه بر همین اساس میزبانی ایران در لیگ جهانی سال آینده به هفته دوم مسابقات یعنی از سوم تا پنجم تیرماه افتاد گفت: با توجه به اینکه این تاریخ همزمان با ایام شب‌های قدر و شهادت حضرت علی (ع) بود با مسئولان فدراسیون جهانی برای تغییر این میزبانی وارد مذاکره شدیم. به آنان تاکید کردیم این ایام همزمان با تعطیلات مذهبی در ایران است و امکان میزبانی در تهران را نداریم و با اصرار به آنان قبولاندیم که میزبانی ایران را با هفته سوم تغییر دهند. بر اساس تصمیم دپارتمان لیگ جهانی، میزبانی هفته دوم به ایتالیا داده شد و میزبانی هفته سوم به ایران تا از 10 تا 12 تیرماه میزبان لیگ جهانی در تهران باشیم.

داورزنی درباره حریفان تیم ملی والیبال ایران در لیگ جهانی سال آینده خاطرنشان کرد: بر اساس فرمول مسابقات تیم ایران در هفته نخست با تیم‌های برزیل، آمریکا و آرژانتین همگروه است و در برزیل به مصاف این تیم‌ها می‌رود. ملی‌پوشان کشورمان در هفته دوم با تیم‌های صربستان، بلغارستان و برزیل همگروه هستند که در صربستان به مصاف آنها می‌روند. همچنین وقتی میزبان هستیم در تهران با تیم‌های ایتالیا، صربستان و آرژانتین همگروه هستیم و این بدان معنی است که با آرژانتین نیز هم در برزیل و هم در تهران مسابقه خواهیم داد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها