براستی که هر یک از ارکان اصلی یک زندگی مشترک یعنی پدر و مادر باید به تعهدات خود در قبال یکدیگر پایبند بوده و به این واقعیت مهم پی برده باشند که هر نوع رفتار آنان بدون تردید در زندگی افراد خانواده نقشی بی‌بدیل را داشته و در سرنوشت آنان اثرگذار است و هویت اجتماعی و خانوادگی آنان را در آینده‌ای نه‌چندان دور شکل می‌دهد.
کد خبر: ۸۲۷۳۲۰

بدیهی است که رفتارهای اجتماعی افراد خانواده باید در هنجارهای اجتماعی رایج در جامعه مسیر طبیعی خود را پیموده و عناصر خانواده هر یک در فضای همدلی به نیازهای روحی و عاطفی یکدیگر پاسخ داده و با این اقدام موثر از پیدایش خلأ‌های گوناگون در وجود یکدیگر پیشگیری کنند و در فضایی دوستانه مشکلات گوناگون یکدیگر را واکاوی کرده و از کارشناسان مربوطه در راستای حل نابهنجاری‌های رفتاری ارکان خانواده استفاده کنند و همیشه ایام به این نکته کلیدی توجه داشته باشند که پیشگیری از شکل‌گیری مولفه‌های نامطلوب سطح ایمنی و آسیب‌ناپذیری بستر خانوادگی آنان را افزایش می‌دهد. در این پرونده اگر زن جوان به پیامک‌های مرد ناشناس پاسخ نمی‌داد یا موضوع را به همسرش می‌گفت، هیچ وقت این ماجرای تلخ رخ نمی‌داد.

مخفی‌کاری در زندگی مشترک یکی از آسیب‌هایی است که همیشه خانواده‌ها را تهدید می‌کند. از سوی دیگر باید توجه داشت افرادی مانند سعید همیشه به خاطر هوس وارد این رابطه‌ها می‌شوند و هیچ وقت به قول و تعهد خود پایبند نیستند.

این افراد در صورت افشای رابطه خود را کنار می‌کشند و سعی می‌کنند که خود را بی‌گناه نشان دهند. تعهد به زندگی زناشویی، مخفی نکردن مشکلات و کمک گرفتن از همسر سه مولفه‌ای است که می‌توان از آن برای جلوگیری از بروز این مشکلات کمک گرفت.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها