قهوه را شاید بدون اغراق بتوان پرطرفدارترین نوشیدنی گرم دنیا دانست که در انواع مختلف آماده می‌شود. مطالعاتی که بتازگی روی 1400 فرد ایتالیایی انجام شده، ارتباط بین مصرف قهوه و احتمال کاهش مشکلات خفیف شناختی را نشان می‌دهد. مشکلات شناختی باعث کاهش حافظه و قدرت تفکر می‌شود که از علائم و شاخصه‌های زوال عقل به شمار می‌روند. محققان حدود 1445 فرد 65 تا 84 سال را مورد مطالعه قرار دادند و سلامت روانی آنها را در مدت سه سال و نیم کنترل کردند.
کد خبر: ۸۲۶۹۴۳

بررسی‌های صورت گرفته حاکی از آن است افرادی که روزانه یک تا دو فنجان قهوه مصرف می‌کنند نسبت به افرادی که هرگز در طول روز قهوه نمی‌خورند یا تعداد مصرف کمی دارند، بمراتب کمتر در معرض ابتلا به مشکلات خفیف شناختی قرار می‌گیرند. ولی تحقیقات، چنین ارتباطی را در افرادی که بیشتر از دو فنجان قهوه در روز می‌خورند، نشان نمی‌دهد.

مطالعاتی که محققان روی موش‌های آزمایشگاهی انجام داده‌اند حکایت از آن دارد که قهوه نوعی تاثیر محافظتی در برابر رشته‌های عصبی دارد که آسیب‌های ناشی از تشکیل پلاک‌های پروتئین آمیلوئید را کاهش می‌دهد. تشکیل این پلاک‌ها در مغز نقش مهمی در بالا رفتن احتمال ابتلا به بیماری آلزایمر دارد. بنابراین پژوهشگران بر این باورند که مصرف قهوه در حد متعادل می‌تواند خطر بروز آلزایمر را پایین بیاورد و همچنین قدرت حافظه را نیز افزایش دهد.

علاوه‌بر این، مصرف این مقدار قهوه مغز را نسبت به حساسیت انسولینی بالا می‌برد و در نتیجه ابتلا به دیابت نوع 2 کاهش می‌یابد. شواهد نشان می‌دهد که دیابت با ابتلا به اختلال حافظه و کاهش آن ارتباط دارد.

منبع: webmd.com

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها