مهدی هاشمی برخلاف نقل‌قول‌ها، شب اول زندان را در سوئیت محمدرضا رحیمی در بند ٢٤١ اوین گذرانده است. شبی که البته فرصت مناسبی را برای معاون‌اول دولت احمدی‌نژاد فراهم کرده تا درخواست‌هایی را از مهدی داشته باشد و خواهان پیگیری آنها شود.
کد خبر: ۸۲۶۶۷۷
شب‌نشینی "مهدی هاشمی" با "رحیمی" در اوین

فاطمه هاشمی یکی از دختران آیت‌الله، این مطلب را در خلال گفت‌وگوی خود به «شرق» می‌گوید و البته از برگزاری اولین ملاقات حضوری تعدادی از اعضای خانواده با مهدی، در شنبه‌ای که گذشت، خبر می‌دهد. فاطمه هاشمی می‌گوید که رحیمی از مهدی دو درخواست داشته است. یکی از این دو درخواست که فاطمه هاشمی درباره آن می‌گوید، پیگیری بازنشستگی رحیمی بوده است. او می‌گوید: «رحیمی خواسته تا درباره بازنشستگی او صحبت شود و کار بازنشستگی انجام شود. که من هم پیگیری‌هایی را در این باره انجام دادم». فاطمه هاشمی البته از بیان درخواست دیگر رحیمی خودداری می‌کند.

او می‌گوید: «از زمانی که مهدی را بردند زندان، چندبار تماس تلفنی داشت و پیگیر ملاقات بودیم. با رئیس زندان در همین باره تلفنی صحبت کردیم. رئیس زندان گفت که درباره مهدی و مرخصی او، این موضوع دست من نیست و باید با نماینده دادستان، صحبت کنید. یک بار هم به‌صورت حضوری پیش نماینده دادستان رفتیم».

فاطمه ادامه می‌دهد: «شنبه گذشته به زندان مراجعه کردم و باز به جایی نرسیدیم. از رئیس زندان و معاون رئیس زندان پیگیر شدم و قرار شد درخواست ملاقات را نزد نماینده دادستان مطرح کنیم. به دفتر ایشان رفتیم. گفتند درخواست را بنویسید و بعد هم دستور دادند».

فاطمه هاشمی در ادامه توضیح می‌دهد: «شنبه گذشته همه‌چیز خیلی عجله‌ای شد. بالاخره با ملاقات حضوری موافقت کردند. من بودم، مادرم بود و پسر مهدی. یک ساعت، سه‌ربعی طول کشید تا مهدی را آوردند. نیم‌ ساعت در کنار هم بودیم».

فاطمه همچنین ادامه می‌دهد: «مهدی ناراحتی کبدی دارد و دکتر هم گفته بود شرایط زندان برایش مناسب نیست. ما خواستیم برای او عرق گیاهی ببریم که به آن هم نرسیدیم. زمانی که فائزه در زندان بود و برای ملاقات به زندان می‌رفتیم این اندازه مشکل نبود».

او همچنین در توصیف شرایط مهدی از زندان هم می‌گوید: «حالش خوب بود. مهدی گفت آنها در سالنی هستند به اندازه ٧٣ متر. این سالن در زیرزمین است و ٢٨ نفر هم در آن هستند. به مهدی تخت رسیده است، اما از کمردرد شدیدی رنج می‌برد و قبلا هم به‌همین‌خاطر در بیمارستان بستری بوده است. صبح‌ها به نرمش می‌روند و عصرها هم فوتبال دارند».

چرا داعش از ارتش عراق مجهزتر است؟

از 4 سال گذشته که تروریستهای بعثی تکفیری داعش ظهور و بروز یافته‌اند با کمکهای بین المللی توانسته اند در منطقه غرب آسیا خودی نشان دهند و مناطق وسیعی در عراق و سوریه را اشغال کنند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان؛این تروریستهایی که با جمعیتی معادل 30 تا 200 هزار نفر و وسعتی معادل 175 تا 300 هزار کیلومتر مربع ارزیابی می شود، در منطقه غرب آسیا از کمکهای انبوه خارجی برخوردارند.

از سال 2011 تا 2015 و با حضور رسمی در جنگ سوریه و عراق داعش توانسته با بدست گرفتن کنترل قسمتهای اعظمی از شمال شرق و شرق سوریه از جمله بخشهای وسیعی از استانهای "رقه"، "دیرالزور" و "حسکه") و بخشهای عظیمی از شمال عراق از جمله استانهای "نینوا و الانبار" توانسته‌اند از کمک کشورهای مرتجع منطقه، رژیم صهیونیستی، ترکیه و آمریکا سود ببرند و از طرق مختلف سلاحهای گسترده‌ای را دریافت می‌کنند.

ایالات متحده آمریکا که از سال 2011 به دنبال سقوط نظام "بشاراسد" در سوریه بوده از هیچ کمکی به شورشیان و تروریست‌ها در این کشور دریغ نکرده و برخی سلاح‌های غربی و شرقی در اختیار داعش با واسطه یا به صورت مستقیم از آمریکا و به وسیله عوامل منطقه‌ای منتقل می‌شود که البته این موضوع باعث گسترش داعش و تسلیحات نظامی این گروه تروریستی در عراق نیز شده است.

"ولادیمیرپوتین" رئیس جمهور فدراسیون روسیه چندی پیش در همایش سالانه اقتصاد "سن پترزبورگ" گفت: گروه تروریستی داعش به فضل حمایت‌های آمریکا اکنون از ارتش عراق مجهزتر است.

وی ادامه داد: در حالی که آمریکا ادعا دارد از عراق حمایت می کند؛ تسلیحات به ارتش این کشور می دهد گروه تروریستی داعش با دو سه حمله بر مقادیر زیادی از تسلیحات ارتش عراق مسلط می‌شود.

اگر بخواهیم از یکی از حامیان وفادار داعش در عراق و سوریه نام ببریم به پادشاهی عربستان و شخص "بندر بن سلطان بن عبدالعزیز آل سعود" می رسیم که با کمک های مالی و تسلیحاتی به تروریست ها در سوریه و عراق (و خصوصاً داعش به خاطر نزدیکی ایدئولوژی داعش و عربستان به یکدیگر)، باعث مجهز شدن تروریست ها در عراق و سوریه شده اند.

"الاسیر" چگونه از ادعاهای خود دست کشید ؟!

احمد الاسیر (آن روز که اسیر شد) دیگر آن شیخ پر مدعا نبود و حتی آنقدر شجاعت نداشت که کاری شبیه آنچه که در تاریخ آمده است انجام دهد.

سایت "المنار" درباره دستگیری "احمد الاسیر" نوشت: تا به حال دیده اید کسی که مدعی آرمانی خاص است به راحتی دست از آرمان و عقاید خود بکشد؟ معمولا کسانی که به آرمان خاصی اعتقاد دارند و به خاطر آن جنگیده اند خصلتهای مثبتی در راه همان آرمان کسب کرده اند مگر اینکه فرد این صفات و خصلتها را به زور و به ناحق به خود بسته باشد، که در این صورت در همان مرحله اول آزمایش تمام این ادعاها در همان سوراخی که خود او کنده است، چال می شوند.

اما الاسیر تروریست، تمام این خطوط قرمز را نقض کرده است و جسارتها و حماقتهایش او را به جایی رساند که به اتهام تروریسم و بر هم زدن امنیت کشور تحت تعقیب قرار گرفت. و در فرودگاه بین المللی بیروت در حالی که قصد داشت با پاسپورت جعلی که اینهم نشانه ضعف شخصیت و اخلاق اوست، کشور را ترک کند دستگیر شد.

هر عاقلی و هر کس اندک بهره ای از حس وطن دوستی داشته باشد به خوبی می تواند بفهمد که این تروریست هیچگاه دغدغه وطن دوستی و وطن پرستی نداشته است بلکه مجری اوامر رژیم اسرائیل و متحدین تکفیری اش بوده است. الاسیر از هر فرصتی برای کمک خواهی از حامیان صهیونیستی و تکفیری خود از طریق ارسال فایلهای تصویری و صوتی استفاده می کرد درست مثل کسی که در یک کشور بزرگ که در مقابل تروریسم و تکفیریها متحد شده است فریاد کمک سر می دهد و کسی به دادش نمی رسد.

در اینجا سؤالی مطرح می شود چه کسانی جز دشمنان این کشور و به طور مشخص رژیم صهیونیستی و حامیان آن و گروههای تکفیری و حامیان پشت پرده آن، حرکت الاسیر را برنامه ریزی و ایجاد و تقویت کرده اند.

اولین واکنش حزب مالکی به اتهام سقوط موصل

نمایندگان دولت قانون در پارلمان عراق تهدید کردند در صورت حذف نشدن نام "نوری مالکی" از گزارش موصل، استعفا خواهند کرد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، نمایندگان ائتلاف دولت قانون از "سلیم الجبوری" رئیس پارلمان عراق خواستند نام "نوری مالکی" رئیس این ائتلاف را از گزارش موصل حذف کنند.

"عواطف نعمه" از نمایندگان دولت ائتلاف قانون در همین رابطه تأکید کرد، در گزارش سقوط موصل که از طریق برخی رسانه ها فاش شده، سیاسی کاری شده است.

نعمه گفت: این گزارش فاقد ساده‌ترین شروط بی طرفی است و مالکی و بابکر زیباری را مسؤول اصلی فروپاشی ارتش و اشغال موصل به دست داعش توصیف کرده است.

وی خاطرنشان کرد: در این گزارش این موضوع نادیده گرفته شده است که مسعود بارزانی نخستین کسی است که از سقوط موصل سود می برد و بابکر زیباری جایگزین او شده است.

نعمه تأکید کرد: مدارک و اسناد و ویدیوهای متعددی وجود دارد که ثابت می کند بارزانی به افسران و سربازانش دستور داده عقب نشینی کنند و در مقابل داعش نأیستند به این بهانه که آنان فقط در حال نبرد با ارتش هستند.

وی همچنین ابراز تعجب کرد که چرا در این گزارش به مناطق اشغال شده توسط پیشمرگه با سوء استفاده از آشوب ایجاد شده توسط داعش، پرداخته نشده است.

نعمه اظهار داشت: در این گزارش به نقش پلیس موصل در سقوط این شهر به دلیل دریافت فرمان عقب نشینی از "اثیل النجیفی" اشاره نشده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۲
فرانك
Canada
۰۵:۱۶ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۷
۰
۰
... رهبر باید دستور تیر باران فوری فاسدان را صادر كند تا كسی جرات دزدی بیت المال را نداشته باشد....
امیر
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۲۲ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۷
۰
۰
رحیمی: به به سلام، داداش مهدی هم كه اومد.
پسر بدو قلیونو بیار. امشب چه صفا داره

نیازمندی ها