تیم قایقرانی بانوان آب‌های آرام ایران در منطقه آزاد ارس، سد خودآفرین آذربایجان شرقی تمرین می‌کند تا برای رقابت‌های قهرمانی آسیا و گرفتن ورودی المپیک آماده شود. این تیم تاکنون اردوی اسپانیا را پشت سر گذاشته و قرار است مربیان در رقابت‌های انتخابی، اعضای تیم ملی را مشخص کنند. سیما عروجی، مربی تیم آب‌های آرام که خود از پاروزنان سابق تیم ملی بوده درباره آخرین شرایط ملی‌پوشان قایقرانی با جام‌جم صحبت کرده است.
کد خبر: ۸۲۶۳۶۰

چرا سد خودآفرین را برای تمرینات انتخاب کرده‌اید؟

پیست دریاچه آزادی هزار متر بود، اما ما به‌دنبال مسیر طولانی‌تر بودیم. سد خودآفرین هشت کیلومتر است و شرایط خوبی برای تمرین دارد. بچه‌های تیم بانوان از اینجا راضی‌اند و تا پنجم شهریور اردویمان در این منطقه برپاست.

چند نفر در اردو دارید؟

در مجموع 17 نفر هستیم که چهار ورزشکار کانو، کانادایی و بقیه نفرات در کایاک هستند.

چه زمانی رقابت‌های قهرمانی آسیا برگزار می‌شود؟

13 آبان.

آیا برای گرفتن سهمیه المپیک امید داریم؟

دوره پیش یک نماینده در المپیک لندن داشتیم که امیدواریم با سهمیه‌های بیشتر به سراغ المپیک ریودوژانیرو برویم. روحیه ملی‌پوشان خیلی خوب است و انگیزه کافی دارند.

چگونه متوجه آمادگی آنها می‌شوید؟

رکورد بچه‌ها در تمرینات بسیار مطلوب است. براساس برنامه‌ریزی انجام شده نفرات در فاز آماده‌سازی قرار دارند و تا روز مسابقه‌ها به آمادگی نهایی می‌رسند. من به گرفتن سهمیه امیدوارم.

اردوی اسپانیا چه تاثیری در روند آماده‌سازی بانوان قایقران داشت؟

این اردو و تمرینات مشترک با قایقرانان کشورهای مطرح سبب شد اعتماد به نفس بچه‌ها زیاد شود. اردوی اسپانیا 45 روزه و سپس مسابقه‌های زیر 23 سال جهان برای بچه‌ها بسیار مناسب بود. در پرتغال نفرات ما در کانوی کانادایی 500 متر برای نخستین‌بار به فینال A رفتند و بقیه بچه‌ها به لحاظ زمانی تمامی رقبای آسیایی خود را پشت سر گذاشتند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها