عضو ارشد تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای کشورمان گفت: در مورد برجام دو نظریه حقوقی مطرح است که وزارت امور خارجه درباره آن قضاوتی نمی‌کند و اصولا در مقام قضاوت هم نیست، چرا که تصمیم‌گیرندگان جای دیگری هستند.
کد خبر: ۸۲۶۱۱۹

به گزارش اداره کل دیپلماسی رسانه‌ای وزارت خارجه، سیدعباس عراقچی گفت: با این حال به لحاظ سیاسی و از منظر منافع ملی وزارت امور خارجه معتقد است از آنجا که هیچ‌یک از دیگر اعضای برجام، این توافق را در پارلمان‌های خود به تصویب نمی‌رسانند، این با اصل توازن و تناظر در تعهدات طرفین، که مورد نظر است، تنازع دارد.

این سخنان عراقچی واکنشی به برخی برداشت‌ها از سخنانش در گفت‌وگوی ویژه خبری شبکه دو بود که برخی خبرگزاری‌ها از قول وی نوشتند او برجام را مشمول اصل 77 قانون اساسی ندانسته و لذا بی‌نیاز از تصویب مجلس شورای اسلامی قلمداد کرده است .

عراقچی در این باره اضافه کرد: چنانچه به اصل سخنان اینجانب رجوع شود، نه به آنچه بعضی خبرگزاری‌ها به طور ناقص منتشر کردند، واضح است اینجانب «بدون قضاوت قطعی حقوقی» عرض کرده‌ام که در موضوع تصویب یا عدم تصویب برجام در مجلس شورای اسلامی، در کشور «دو نظر وجود دارد»: عده‌ای برجام را مشمول اصل 77 قانون‌اساسی می‌دانند که طبق آن «عهدنامه‌ها، مقاوله‌نامه‌ها، قراردادها و موافقتنامه‌های بین‌المللی باید به تصویب مجلس شورای اسلامی برسد». اما عده‌ای دیگر از حقوقدانان معتقدند برجام مشمول اصل 77 نمی‌شود.

وی اضافه کرد: درخصوص این دو نظریه حقوقی، وزارت امور خارجه قضاوتی نمی‌کند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها