معاون زراعت وزیر جهاد کشاورزی استان کرمانشاه گفت: این استان به عنوان یکی از استان‌ها برای گسترش کشت پاییزه چغندر قند انتخاب شده است.
کد خبر: ۸۲۶۰۶۰

به گزارش ایلنا، عباس کشاورز با اشاره به این که کشت چغندرقند پاییزه استان از مهر آغاز می‌شود، افزود: وضع استان کرمانشاه بویژه غرب استان که گرمسیری‌ است، برای کشت پاییزه چغندرقند مساعد است.

وی گفت: مهم‌ترین پروژه توسعه منابع آب‌های مرزی که‌‌ همان سامانه گرمسیری است، مساحت زیادی از استان کرمانشاه را تحت آبیاری قرار خواهد داد که در الگوی کشت آینده از این مناطق برای کشت چغندر قند پاییزه استفاده خواهد شد.

به گفته رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه، امسال در استان کرمانشاه ۵۰۰ تا ۷۰۰ هکتار چغندر قند پاییزه کشت خواهد شد.

علی اشرف منصوری با اشاره به این که در استان حدود ۱۱هزار و ۵۰۰ هکتار کشت بهاره چغندرقند وجود دارد، تصریح کرد: با توجه به کاهش منابع آب‌های زیرزمینی و سطحی در مناطق سرد و معتدل استان بنا داریم مقداری از این سطح کشت چغندر قند را به مناطق گرمسیری و در فصل پاییز ببریم تا بتوانیم از ظرفیت نزولات جوی و منابع آب سطحی این مناطق بدرستی استفاده کنیم.

منصوری عنوان کرد: در کشور و به تبع آن در استان کرمانشاه با بحران آب مواجهیم و سیاست ما باید به سمت ترویج کشت محصولات پاییزه باشد تا بتوان بیشتر از نزولات جوی برای آبیاری این محصولات بهره‌برداری کرد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه تصریح کرد: کشاورزانی که تمایل به کشت پاییزه چغندر قند دارند، به مراکز خدمات جهاد کشاورزی در شهرستان‌ها مراجعه کنند تا راهنمایی‌ لازم به آنها داده شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها