داریوش ارجمند، انوشیروان ارجمند، رضا کیانیان، داود کیانیان، محمد صادقی، سعید سهیلی، جواد اردکانی، فریدون جیرانی، بهروز شعیبی، هنگامه قاضیانی، حامد بهداد و رضا عطاران از جمله تئاتری‌ها و سینماگرانی هستند که زاده مشهد و خطه پهناور خراسان هستند و استعداد هنری‌شان در آنجا تراش خورده و صیقل یافته است.
کد خبر: ۸۲۶۰۲۴
فیلمسازان مشهدی موفقیت را داد می‌زنند

این افراد همراه چهره‌های شاخص دیگر از هنردوستی، هنرمندی و هنرپروری خراسان نشان دارند. این چشمه جوشان همچنان می‌خروشد و استعدادهای دیگری هم در راهند؛ افرادی تازه نفس که در صحنه‌های تئاتر مشهد، دیگر نقاط استان خراسان رضوی و در انجمن سینمای جوان مشهد حضور فعالانه‌ای دارند و در سودای آینده‌ای درخشان به سر می‌برند.

مسئول انجمن سینمای جوان مشهد در گفت‌وگو با جام‌جم نسبت به استعدادهای جوان خراسان رضوی ابراز رضایت می‌کند و آنها را پشتوانه خوبی برای عرصه سینما در آینده می‌داند.

سیده نسرین شاه‌محمدی، مهم‌ترین حرکت انجمن سینمای جوان مشهد را در این روزها مشارکت چشمگیر در المپیاد فیلمسازی نوجوانان می‌داند و می‌گوید: حدود صد فیلمساز نوجوان از دفاتر انجمن در مشهد، گناباد، تربت حیدریه، سبزوار و نیشابور در المپیاد فیلمسازی شرکت کردند که با همکاری یکدیگر ده فیلم کوتاه می‌سازند. البته برای این روند، کلاس‌های توجیهی و کارگاه‌های آموزش فیلمسازی برای بچه‌ها گذاشتیم تا کیفیت فیلم‌ها به لحاظ ساخت بالا باشد. سن این فیلمسازان هم از 12 تا 19 سال است. قرار است فیلم‌های برگزیده هر استان به جشنواره فیلم نوجوان در همدان راه پیدا کند.

مسئول انجمن سینمای جوان مشهد، درخصوص دوره‌ها و کلاس‌های این دفترهم توضیح می‌دهد: دوره هفت ماهه آموزش فیلمسازی انجمن هم به قوت خود باقی است و بزودی با برگزاری کارگاه تجربه‌گرایی توسط مهدی فردقادری ـ از فیلمسازان جوان و موفق خراسان و سازنده فیلم تحسین شده «ماجرای شب بارانی» ـ به پایان می‌رسد. در این دوره 44 هنرجو پس از موفقیت در آزمون ورودی، تحت آموزش قرار گرفتند.

خروجی‌های خوب انجمن

او ادامه می‌دهد: هنرجویان پس از گذراندن دوره آموزش، فیلمنامه‌ها و طرح‌های خود را به شورای پیچینگ (شورای بررسی طرح و فیلمنامه‌ها برای تولید) ارائه می‌کنند که در صورت موافقت و تصویب در روند ساخت قرار می‌گیرد.

آقایان مجید برزگر مهدی جعفری، امیراطهر سهیلی و ناصر ضمیری اعضای این شورا هستند. اتفاقا شاهد خروجی‌های خیلی خوبی هم از این شورا بوده‌ایم؛ فیلم‌هایی نظیر «مات» به کارگردانی محمد داودی که بتازگی در جشن خانه سینما هم پذیرفته شده است. همین‌طور فیلم «گچ» به کارگردانی محمد صادقی که هم در جشنواره فیلم نهال پذیرفته شده و هم آن را به جشنواره فیلم کوتاه تهران فرستاده‌ایم. همچنین فیلم «دادزن» ساخته امیرمسعود سهیلی را داریم که قبلا با فیلم «چشم آبی» چند حضور جشنواره‌ای خوب و موفق داخلی و بین‌المللی داشت.

این فیلم درباره عکاسانی است که در اطراف حرم مطهر امام رضا(ع) داد می‌زنند و مردم را به گرفتن عکس دعوت می‌کنند. شاه‌محمدی، نمایش و تحلیل فیلم کوتاه در پردیس سینمایی هویزه مشهد با عنوان «برداشت کوتاه» را از دیگر فعالیت‌های انجمن می‌داند و می‌افزاید: باوجود این همه هنرجو و هنرمند مستعد، هرچقدر هم به لحاظ پول به دفتر انجمن سینمای جوان مشهد تزریق شود، کم است؛ اما ما هیچ وقت کوتاهی نکرده‌ایم و تا آنجا که در توانمان بوده به بچه‌هایی که فیلمنامه‌های خوبی داشته‌اند، کمک کرده‌ایم.

حضور موفق زنان در عرصه سینما

او که جزو معدود مدیران خانم دفاتر انجمن سینمای جوان در کشور و از دانش‌آموختگان کلاس‌های فیلمسازی باغ فردوس است، حضور موفق زنان در عرصه سینما را رو به فزونی می‌داند و می‌گوید: وقتی مرحوم سیف‌الله داد، مدیر مرکز آموزش باغ فردوس بود خیلی تاکید داشت ما مطابق استانداردهای لازم آموزش ببینیم. من هم همیشه سعی کرده‌ام در انتقال آن آموزش‌های درست استانداردها را رعایت کنم. وقتی آن سال‌ها و پس از گذراندن دوره فیلمسازی به مشهد برگشتم خانم‌های زیادی در عرصه سینما فعال نبودند، اما خوشبختانه الان نه‌تنها بانوان زیادی در این حوزه فعالیت می‌کنند، بلکه جزو بهترین‌ها هم هستند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها