فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با تاکید بر این که جامعه بدون ایثار، فاقد حیات و حرارت است گفت:‌ جامعه‌ای که ایثار در آن وجود داشته باشد، می‌تواند به پیروزی و سربلندی دست یابد و ایثار باید در همه سطوح جامعه و در ابعاد گوناگون معنا پیدا کند. به گزارش فارس، سردار سرلشکر قاسم سلیمانی در جشنواره فرهنگی و هنری کرمان که در برج میلاد تهران برگزار شد، اظهار کرد: جامعه ایرانی مانند بدن انسان است و همه اعضای آن جزو لاینفک و بااهمیت کشورهستند. کرمان به عنوان یکی از بخش‌های اساسی جامعه ایرانی است که کمتر به دلیری و سلحشوری مردم آن پرداخته شده است.
کد خبر: ۸۲۵۷۲۱

نعیم‌قاسم: پیروزی مقاومت در گرو وحدت است

جانشین دبیرکل حزب‌الله لبنان گفت: پیروزی مقاومت در گرو وحدت همه فرقه‌ها و مذاهب اسلامی است و تفرقه، دشمن بزرگ جهان اسلام محسوب می‌شود.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، شیخ نعیم قاسم دیروز همزمان با روز مقاومت اسلامی در سخنان پیش از خطبه‌های نمازجمعه تهران افزود: امام راحل عظیم‌الشان به ما آموخت که باید چگونه به کمال برسیم، عزیز باشیم و نسل‌های آینده را به عزت و آزادی رهنمون شویم و تمام برکات و پیروزی‌هایی که ملت بزرگ ایران شاهد آن بود همه آنها امروز هم مرهون پیروی از ارشادات رهبر معظم انقلاب اسلامی حضرت آیت‌الله خامنه‌ای است.

افخم: واشنگتن در سیاست‌ اشتباه خود بازنگری کند

سخنگوی وزارت خارجه در واکنش به مصاحبه اخیر باراک اوباما رئیس‌جمهور آمریکا و اظهارات وی در خصوص تغییر سیاست‌ها در ایران، ضمن تکراری خواندن این اظهارات گفت: رئیس‌جمهور آمریکا روندهای اصیل و واقعیت‌های قریب چهار دهه اخیر جامعه ایران را نادیده گرفته است. به گزارش فارس، مرضیه افخم افزود: اگر مقامات آمریکایی به میزان اعتبار و وجهه خود نزد ملت‌های جهان و بویژه در جهان اسلام درنگی واقع‌بینانه داشته باشند، از فرصت‌های نادر موجود برای بازنگری در چند دهه سیاست اشتباه بر پایه جنگ‌افروزی و حمایت از تروریسم استفاده می‌کنند.

ریابکوف: اجازه تصویب قطعنامه علیه ایران را نمی‌دهیم

معاون وزیر امور خارجه روسیه تاکید کرد: مسکو با تصویب هیچ قطعنامه‌ای برای اعمال تحریم علیه ایران در شورای امنیت موافقت نخواهد کرد.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما و به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک؛ سرگئی ریابکوف از آمادگی مسکو برای مشارکت در روند عملیات بازطراحی رآکتور هسته‌ای اراک در ایران خبر داد و گفت: روسیه آماده است تا در روند بازطراحی کاربری رآکتور هسته‌ای اراک در ایران مشارکت داشته باشد، ولی دیگر اعضای گروه 1+5 نیز باید در روند بازطراحی این رآکتور، نقشی محوری ایفا کنند.

وی افزود: می‌توان از یک تاسیسات مورد نظر آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در قزاقستان برای ذخیره‌سازی مواد هسته‌ای مازاد ایران استفاده کرد. ریابکوف گفت: این طور تصمیم‌گیری شده است که مازاد مواد هسته‌ای ایران که مقدار آن حدود هشت تن برآورد می‌شود، به ازای تامین اورانیوم طبیعی به روسیه صادر شود، اما مرکز بین‌المللی آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در قزاقستان، از سوی ما برای پیگیری مراحل گوناگون مد نظر قرار گرفته است و توافق‌نامه‌ها در این زمینه تقریبا آماده امضا هستند.

تهدید آژانس از سوی سناتور آمریکایی

یک سناتور آمریکایی تهدید کرد در صورتی که آژانس بین‌المللی انرژی اتمی اسناد مربوط به توافق محرمانه خود با ایران را به کنگره آمریکا تحویل ندهد، برای قطع کمک‌های مالی کشورش به این نهاد بین‌المللی تلاش خواهد کرد. به گزارش فارس، «لیندسی گراهام»، سناتور جمهوریخواه، این تهدید را مطرح کرده است. ایران و آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در روز اعلام نتایج پایانی مذاکرات هسته‌ای از توافق بر سر یک «نقشه‌راه»، جهت حل و فصل مسائل مربوط به فعالیت‌های ادعایی هسته‌ای گذشته ایران خبر دادند. اعضای کنگره چند هفته‌ای است که برای کسب جزئیات محرمانه موافقت‌نامه‌های اخیر ایران با آژانس اتمی سازمان ملل فشار می‌آورند.

محاکمه عاملان انحراف پرونده آمیا

محاکمه عاملان منحرف شدن پرونده انفجار آمیا در آرژانتین پس از ۱۲ سال از صدور حکم دادگاه بدوی آغاز شد. به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، انفجار مرکز یهودیان آرژانتین موسوم به آمیا 21 سال پیش 85 کشته و بیش از 300 زخمی برجا گذاشت. مسئولان وقت این کشور تحت نفوذ رژیم صهیونیستی، انگشت اتهام را به سمت ایران نشانه گرفتند، اما با مشخص شدن رشوه‌خواری قاضی اول این پرونده، تحقیقات برای پیدا کردن عوامل واقعی این انفجار، شکل جدیدی پیدا کرد. رئیس جمهور سابق، رئیس قبلی سازمان اطلاعات، چند افسر پلیس، «گاله انو»، قاضی تحقیق و دو دادستان پرونده و «روبن براخا»، رئیس «اتحادیه سازمان‌های صهیونیستی آرژانتین» دایا DAIA از افرادی هستند که دادگاه، بازجویی از آنها را آغاز کرده است.

محسنی‌اژه‌ای: تسلیم شماتت پولداران نمی‌شویم

معاون اول قوه قضاییه با تاکید بر این‌که تلاش کرده‌ایم دستگاه قضا مستقل باشد، گفت: ثروت، منصب و خانواده مانع از حضور مجرمان در دادگاه نشده است. به گزارش خبرگزاری دانشجو، غلامحسین محسنی‌اژه‌ای در اردوی آموزش سیاسی تشکل‌های دانشجویی سراسر کشور در مشهد گفت: امروز هجمه‌های سنگینی بر قوه قضاییه می‌شود؛ اما بدانید ما تسلیم شماتت پولداران، زیاده خواهان و مفسدان نمی‌شویم.

گفت‌وگوی تلفنی کری و لاوروف درباره سردار سلیمانی

جان کربی، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در پاسخ به پرسش خبرنگاری که به برخی ادعاها مبنی بر سفر سردار سلیمانی، فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران به مسکو اشاره کرده بود، گفت: وزیر خارجه آمریکا این موضوع را با سرگئی لاوروف، وزیر خارجه روسیه مطرح کرده است و من بیش از این نمی‌توانم سخن دیگری بگویم. به گزارش «نسیم» و به نقل از پایگاه اینترنتی سی .اسپن، جان کربی گفت: اگر این سفر صورت گرفته باشد این به منزله نقض تحریم‌های سازمان ملل است و مایه نگرانی جدی است.

حمایت اکثر فلسطینی‌ها از ایران

نتایج نظرسنجی یک موسسه امریکایی نشان می دهد اکثر فلسطینی‌های ساکن کرانه باختری و غزه از سیاست‌های ایران حمایت می کنند.

به گزارش ایرنا، براساس نظرسنجی اندیشکده «موسسه واشنگتن برای سیاست خاورمیانه» از فلسطینی‌ها، 55 درصد ساکنان کرانه باختری و57 درصد مردم غزه، سیاست‌های ایران را مطلوب و 29درصد شهروندان کرانه باختری و 13درصد مردم غزه، این سیاست‌ها را بسیار خوب می‌دانند.

بر اساس این نظرسنجی، حزب‌الله به ترتیب از حمایت 69 درصدی و 57 درصدی مردم کرانه باختری و غزه و جنبش فلسطینی جهاد اسلامی نیز از مقبولیت 71 درصدی در میان مردم کرانه باختری و 84 درصدی در غزه برخوردار هستند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها