در گفت و گوی امیرعبداللهیان با نماینده سازمان ملل در امور یمن مطرح شد

تاکید ایران بر توقف تجاوز به یمن و تمرکز بر راه حل سیاسی

معاون عربی و آفریقای وزارت امورخارجه در گفت وگو با نماینده ویژه دبیرکل در امور یمن با تاکید بر توقف تجاوز به یمن و تمرکز بر راه حل سیاسی گفت: ایران از حصول نتایج منصفانه در مسقط حمایت می کند.
کد خبر: ۸۲۵۶۴۶
تاکید ایران بر توقف تجاوز به یمن و تمرکز بر راه حل سیاسی

به گزارش روز جمعه ایرنا از اداره کل دیپلماسی رسانه ای وزارت امور خارجه، حسین امیرعبداللهیان در تماس تلفنی با اسماعیل ولد الشیخ احمد نماینده ویژه دبیرکل در امور یمن در خصوص آخرین تحولات یمن و طرح سازمان ملل برای ایجاد آتش بس و شروع گفت و گوهای سیاسی بین گروه های یمنی تبادل نظر شد.

معاون وزیر امور خارجه با اشاره به ضرورت توقف سریع و فوری حملات نظامی خارجی علیه یمن و لغو محاصره انسانی که باعث تخریب زیرساخت های یمن و کشته و مجروح شدن بیش از هزاران نفر از مردم بی گناه و مظلوم این کشور شده از نقش موثر دبیرکل و اقدامات سازنده نماینده دبیرکل سازمان ملل در امور یمن تشکر و بر ضرورت تلاش موثرتر سازمان ملل تاکید کرد.

امیرعبداللهیان افزود: ایﺮان بر توقف تجاوز و تمرکز بر راه حل سیاسی و ناکارآمدی توسل به زور تاکید دارد.

وی ادامه داد: تهران در مشورت مستمر با نماینده دبیرکل سازمان ملل متحد است و از هرگونه تلاشی در جهت موفقیت گفت وگوی های واقعی و حصول نتایج مصنفانه در مسقط حمایت می کند.

ولد الشیخ احمد ﻫﻢ در این تماس تلفنی ضمن قدردانی از تلاش های تهران در کمک به خروج از بحران در یمن، با برشمردن نتایج دیدارهای اخیرش با نمایندگان انصارالله در مسقط و مسئولین دولت مستعفی یمن در ریاض گفت: روند گفت وگوهای مسقط، رو به پیشرفت است و همه اطراف بر حل بحران یمن از طریق سیاسی تاکید دارند.

وی افزود: پیش نویس اولیه توافق سیاسی ارایه شد و قرار است گروه های ذیربط یمنی طی روزهای آینده نقطه نظرات خود را ارایه دهند و امیدوارم این پیش نویس مورد توافق قرار گیرد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها