رئیس سابق سرویس اطلاعات نظامی آمریکا:

دولت اوباما عمدا از قدرت گرفتن داعش ممانعت نکرد

رئیس سابق سرویس اطلاعات نظامی آمریکا قدرت گرفتن داعش در خاورمیانه را نتیجه تصمیم عامدانه واشنگتن به نادیده گرفتن آنها دانست.
کد خبر: ۸۲۴۹۵۹
دولت اوباما عمدا از قدرت گرفتن داعش ممانعت نکرد

به گزارش مهر به نقل از راشاتودی، «مایکل فیلن» رئیس سابق سرویس اطلاعات نظامی آمریکا از تعمد دولت واشنگتن به عدم جلوگیری از قدرت گرفتن داعش در سوریه و ریشه دواندن آن در خاورمیانه سخن گفت.

اظهارات وی اثباتی است بر درستی این مطلب که واشنگتن از همان ابتدا فعالیت داعش را به عنوان یکی از گروه های مخالف دولت دمشق تحت نظر داشته است.

فیلن در مصاحبه با «الجزیره» تاکید کرد که تصمیم دولت «باراک اوباما» رئیس جمهوری آمریکا به نادیده گرفتن هشدارهای سرویس اطلاعات نظامی درباره داعش آگاهانه و از روی عمد بوده است.

گزارش تهیه شده از سوی این آژانس که به تازگی از طبقه بندی اسناد محرمانه خارج شده اند، به صراحت حمایت غرب، ترکیه و اعراب خلیج فارس را از القاعده و دیگر جریان های سلفی سوریه نشان می دهد.

در این اسناد ظهور یک قدرت سلفی در شرق سوریه پیش بینی شده است که به معارضان سوری برای منزوی کردن دولت «بشار اسد» رئیس جمهوری سوریه، کمک می کند.

جالب آنکه فیلن برخلاف وزارت امور خارجه آمریکا که سعی به بی اهمیت جلوه دادن گزارش سرویس اطلاعات نظامی آمریکا دارد، این اسناد را دقیق و مهم توصیف کرد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها