واکنش آیت الله آملی به حاشیه های زندان مهدی هاشمی:

برای اینکه آرای قضایی را تخریب کنند فیلم وداع درست می کنند

رییس قوه قضائیه گفت: برخی کارهای رسانه ای عجیب درست می کنند و فیلم وداع می سازند که آرا را تخریب کنند و مطلبی زیر آن می گذارند که حکم ظالمانه بوده است، اینجا باید پرسید که این کارها به نفع چه کسی است؟
کد خبر: ۸۲۴۸۶۳
برای اینکه آرای قضایی را تخریب کنند فیلم وداع درست می کنند

آیت آلله صادق آملی لاریجانی رئیس قوه قضائیه در جلسه مسئولین عالی قضایی با اشاره به اینکه تخریب یک نهاد قضایی اشتباه است، گفت: بی دلیل و بی سند آرای قضایی را تخریب کردن، اشتباه است.

وی افزود: هر کس که محکوم می شود ممکن است وابسته به مسئولی باشد یا زمانی مسولیتی داشته باشد و نمی توان اینگونه گفت که احکام قضایی فقط برای ضعفا اجرا می شود.

رییس دستگاه قضا با بیان اینکه حکم باید عادلانه باشد و این اولین توقع و انتظار از دستگاه قضا است، اظهار کرد: احکام صادره نباید بی دلیل و بی سند تخریب شده و شایعه پراکنی صورت گیرد.

به گزارش میزان، آیت الله آملی لاریجانی تاکید کرد: محکوم علیه ممکن است از هر قشری باشد و نباید طوری باشد که کسی حکمی علیه اش صادر شد، کل قوه قضاییه و همچنین زمین را به زمان بدوزد که حکم صادره غلط است.

وی با بیان اینکه احکام قضایی باید متقن و عادلانه باشد و این اولین انتظار از دستگاه قضا است، افزود: سخنان دروغی را برخی وکلا می‌گویند و مثل وحی منزل، نامه نگاری می کنند که این درست نیست.

رییس قوه قضاییه در خصوص فیلمی که از یکی از متهمین قبل از رفتن به زندان منتشر شد نیز گفت: برخی کارهای رسانه ای عجیب درست می کنند و فیلم وداع می سازند که آرا را تخریب کنند و مطلبی زیر آن می گذارند که حکم ظالمانه بوده است، اینجا باید پرسید که این کارها به نفع چه کسی است؟

وی ادامه داد: انسان باید به نهادهای حکومت تمکین کند و ما باید صبرمان طوری باشد که هر حرفی یا رایی بود، تمکین کنیم و البته اگر اشکالی وجود داشت از مسیر قانونی مطرح شود.

آیت الله آملی لاریجانی با تاکید بر اینکه قوه قضاییه با اقتدار کار خود را ادامه می‌دهد، خاطر نشان کرد: اینکه کسانی که توانایی دارند، قصد دخالت در روند رسیدگی را داشته باشند، اصلا مقبول نیست و قوه قضاییه زیر بار این حرف‌ها نمی رود و با اقتدار کار خودش را انجام می‌دهد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۴
ق
Iran, Islamic Republic of
۱۶:۴۵ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۹
۰
۰
امیدواریم زمین خواران هم به سزای عملشان برسند
عبدالله
Iran, Islamic Republic of
۱۷:۱۹ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۹
۰
۰
ما باید در دنیا مجازاتی را كه بر اساس احكام اسلام صادر میشود قبول كنیم به امید اینكه شاید در روز قیامت در نامه اعمال ما گناه وتخلف فوق نوشته نشود
علی
United States
۲۰:۱۹ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۹
۰
۰
اینكه چیزی نیست ، حالا فردا پس فردا جدیدترین ودست اولترین خاطره رو تحویل بگیرید و احتمالاً هم با این مضمون : امام با زندانی شدن مهدی جووووون مخالف بود .
عبداله
United States
۱۳:۴۵ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۰
۰
۰
هر چند حضوری به خدمت حضرتعالی ارادت دارم اما نظر شما در شكل عام درست نیست . مانه تبلیغ علیه تشكیلات شماكرده ایم ونه فیلم ساخته ایم؛اگی شما به احكام قضایی اینقدر اطمینان دارید ما دو حكم متفاوت از یك شعبه دادگاه تجدید نظر استان اردبیل داریم .تضاد آرا دریك موضوع می نواندگویای فضاحت و زد و بندهای دیگر در احكام صادره باشد همچنین مستندات هم در پرونده و خارج از پرونده داریم مگراینكه در دستگاه گم وگور كنند .حكم صادره بطور اظهر من الشمس ظالمانه است .جالب است مشهور شده بین قاضی و وكیل طرف مقابل میزان ... درگیری پیش آمده است . دستگاه قضا اگرمشكلی ندارد لطف فرموده دستور فرمایید زیرنظر شما به پرونده رسیدگی شود ! از این محترم درخواست دارم این مطلب را برای ملاحظه و دستور حضرتعالی به استحضار برسانند و ما را شاكر لطف و رسالت رسانه ای خود قرار دهند. سپاس

نیازمندی ها